AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Vil gi en gave etter en vellykket rotfylling. Hva passer å gi? Føler det blir feil å gi en eske konfekt... Anonymkode: 42dbe...758 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Et skriftlig løfte om å bruke tanntråd hver dag? Anonymkode: 51ec7...3de 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Veldig rart å gi gave til tannlegen sin. H*n gjorde jobben sin, og fikk nok mer enn nok betalt for å gjøre det. Jeg synes det er merkelig med alle som skal gi gaver som f.eks til tanblege, lege osv... hvorfor? 😅 Anonymkode: 6a008...301 13
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Noe så kleint!! Anonymkode: 8f29d...a0f 8
Oppland Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Nei, h*n har godt betalt for jobben, det tenker jeg er nok. Eneste et koselig julekort med noen ord, men der stopper det også. Dette var min mening om saken. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Hadde aldri falt meg inn. Anonymkode: 91853...c87 1
Kenelz Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Tanntråd siden de er så glad i å mase på den! 😉 Ellers synes jeg det er sært å gi en gave til tannleger, osv.. med et unntak for kirurger for eks. som har reddet livet ditt gjennom en stor og vanskelig operasjon.
Mezzosoprena Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Gave til tannlegen etter en vellykket rotfylling? Virkelig? Det hadde aldri falt meg inn, og jeg synes det virkelig rimelig kleint å gjøre det. H*n har sikkert tatt seg godt betalt for å gjøre jobben sin.... 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Spør om du kan betale med vipps, og så kan du betale noen kroner for sånn "vipps-gaveinnpakning". Jeg ville ikke gitt gave. Jeg ville nok lurt litt på motivet bak dette om jeg var han. Er du forelsket? Anonymkode: 64d65...798 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 så romantisk😂kjærlighet ved første rotfylling🤩😆 Anonymkode: 346ed...5ac 4
solmåneogstjerner Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 Det er jo egentlig en selvfølge at tannlegen behandlet deg på en god måte. Og han tok seg godt betalt for det. Ingen grunn til å gi noen gave i tillegg til alle de tusenlappene du allerede har gitt. Om du absolutt vil, så ville jeg sendt blomster anonymt til kontoret. For det blir nok litt rart neste gang du kommer. Jeg har jobbet på tannlegekontor, og har aldri fått gaver av pasienter. Selv om de fikk god behandling. Enkelte takket overstrømmende, det er jo hyggelig det. Men gaver? Nei... En slik anonym blomsterhilsen hadde jo faktisk vært litt gøy. Vi hadde nok brukt alle lunchene frem til jul på å gjette hvem det var fra 😉😂. Og selvsagt er det jo hyggelig å gjøre. Men altså ikke vanlig 😊
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Hva med å skrive en god anmeldelse på legelisten? Anonymkode: 0ded1...b28 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 Tenker det er litt voldsomt for 1 rotfylling jeg også. Om du hadde store tannlegetraumer og var gjennom et behandingsopplegg på 15 timer og han var flink, så kan jeg forstå det. Men om han skal få 1000 gaver av alle som fikk rotfylling det året kan det bli litt voldsomt, ja. Anonymkode: 724fa...dad 3
Oppland Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): så romantisk😂kjærlighet ved første rotfylling🤩😆 Anonymkode: 346ed...5ac Ha, ha. Det hadde aldri skjedd meg i hvertfall.
~umulia~ Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Fra helsepersonell-loven: § 9.Forbud mot gaver m.v. i tjenesten Helsepersonell må verken på egne eller andres vegne motta gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som er egnet til å påvirke helsepersonells tjenestlige handlinger på en utilbørlig måte. Helsepersonell må heller ikke motta fra pasient eller bruker gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som har mer enn en ubetydelig verdi. Når jeg jobbet i tannhelsetjenesten takket vi nei til alle gaver... 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 Jeg går til en tannlege som jeg vet at jobber med overgrepsoffre, folk som har angst eller av andre grunner har store utfordringer med å gå til tannlege. Og på kontoret der er det fullt opp av potteplanter. Jeg kommenterte en gang potteplantene og da forklarte tannlegen at de får mye planter, blomster, te, kaffe, kjeks, vin og alt mulig av pasientene som takk for hjelpen. Jeg synes det er hyggelig at pasientene viser så tydelig at de er takknemlige for hjelpen, og det er jo mange andre pasienter som gir gave til fastlegen eller fysioterapeuten sin så hvorfor ikke gi til tannlegen? Anonymkode: cce18...86d 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 Du dummer deg ut om du gir gave og det blir kleint både for deg og tannlegen. Helsepersonell har heller ikke lov å ta i mot gaver fra pasienter.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #18 Skrevet 9. desember 2020 Catalina Culès skrev (3 minutter siden): Du dummer deg ut om du gir gave og det blir kleint både for deg og tannlegen. Helsepersonell har heller ikke lov å ta i mot gaver fra pasienter. Joda, de har lov, men gaven må ha en ubetydelig verdi! TS, kjøp en julestjerne-blomst om du vil gi noe😊 Anonymkode: 329ea...e76 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg går til en tannlege som jeg vet at jobber med overgrepsoffre, folk som har angst eller av andre grunner har store utfordringer med å gå til tannlege. Og på kontoret der er det fullt opp av potteplanter. Jeg kommenterte en gang potteplantene og da forklarte tannlegen at de får mye planter, blomster, te, kaffe, kjeks, vin og alt mulig av pasientene som takk for hjelpen. Jeg synes det er hyggelig at pasientene viser så tydelig at de er takknemlige for hjelpen, og det er jo mange andre pasienter som gir gave til fastlegen eller fysioterapeuten sin så hvorfor ikke gi til tannlegen? Anonymkode: cce18...86d Jeg var innlagt på sykehus, og da jeg kom inn igjenn til kontroll tok jeg med konfekt - til avdelingen. Det blir rart dersom det er en for stor gave og om den er for personlig eller til en enkelt person, mener jeg Anonymkode: 0ded1...b28 1
little fairy Skrevet 10. desember 2020 #20 Skrevet 10. desember 2020 Spesielt å gi pga vellykket rotfylling. Skal alle gi noe for vellykket tannrens, trekking av tann, bleking av tenner, fjerning av tannsten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå