AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Kom på et tema helt plutselig som jeg har tenkt på før... hører om folk som plutselig mister følelsene for mannen/kona/kjæresten ... hvordan i huleste går det egt ann? Man blir jo mer og mer glad i og knyttet til en om man er sammen lenge og møtes oftere ... Hvordan kan noen plutselig våkne en dag å bare «miste» følelsene og bare dra sin vei?? Har hatt ekser tidligere som har plutselig sagt en dag ut av det blå.. «har mistet følelsene» 🤔 Jeg er dame og har aldri sagt slikt til en person før.. og har alltid tenkt på hvordan .. Vi mennesker er jo egt flokkdyr.. og man kan uken miste slik plutselig .. Jeg tror at helt ærlig at folk som sier slikt har enten vært utro... eller egt aldri hatt følelser . Hva tenker dere? Diskuter! Anonymkode: e932a...090
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Det heter egentlig. Jeg har mistet følelsene for folk plutselig, dersom det har dukket opp røde flagg jeg ikke har sett tidligere. Noen ting er ganske enkelt ødeleggende for synet mitt på personen. Og det går også an å miste følelser over tid. Anonymkode: 877a1...58a 13
Silva Pluvialis Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Det er fullt mulig å miste følelser til en partner. Av mange årsaker. For eksempel om man blir behandlet dårlig over tid, om partner er utro, om man ikke får tilfredsstilt sitt kjærlighetsspråk, om kommunikasjonen dør ut og erstattes med stadige konflikter m.m. Ikke noe rart med det? 12
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Fullt mulig, jeg har mistet følelser ikke over natten, men jo mer tid gikk jo mindre følelser var det igjen. Er jo glad i personen, men har ikke de rette følelsen til å dele livet med person ikke vært utro Anonymkode: 6c2f8...6a3 8
Chomsky89 Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hører om folk som plutselig mister følelsene for mannen/kona/kjæresten ... hvordan i huleste går det egt ann? Fordi livet er for kort til å være venner i 8 år før man blir kjærester. Vi gifter oss med et halvferdig puslespill, som ofte ser veldig annerledes ut en forventet når det er ferdig puslet. 6
solmåneogstjerner Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Selvsagt kan det skje. Spesielt om man blir behandlet dårlig på en eller annen måte. Men ellers også. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Tror det skal være rimelig alvorlig ting som voldtekt, overgrep, vold og den slags som gjør at noen akutt-mister følelser. For de fleste kommer det nok snikende over lang tid, eller at man ikke var ærlig med seg selv fra første dag. Anonymkode: 44abf...823 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Dette er jo noe som skjer over tid. Når noen sier det, så betyr det vel egentlig at det er når de sier det at de faktisk skjønner det selv? Ikke alltid så lett å forstå seg på følelser. Ting tar tid Anonymkode: 60cc2...3e2 7
Slint Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Skjønner hva du mener, men følelser for folk kan forandre seg hele tiden. Så det å miste f.eks. forelskelsen man har for noen er helt vanlig. Men det å elske noen vil jeg si er noe annet. For hvis man elsker noen så elsker man dem uansett hva de gjør mot deg. Mange kan sitte fast i det. Men når man sier at følelsene har forsvunnet, så refereres det oftest til en forelskelse.
norw Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Man kan plutselig miste følelsene hvis det skjer noe spesielt eller hvis man får vite noe som ikke er til å leve med, men ofte har man nok tenkt på dette en god stund når man omsider gjør det slutt. 3
Trolltunge Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 Jeg tror ofte ikke at det skjer plutselig, men at det føles slik, fordi det er litt liv igjen i det til det bare er tomt. Litt slik en plante tørker ut. Man kan ha glemt å vanne lenge, men så lenge det er en dråpe vann igjen er det livsgrunnlag. Så ryker også siste dråpen, og planten dør. Det var noe igjen frem til det. Stadig mer kritisk, men det føles likevel brått når man innser at det er ingenting igjen. En brå og sjokkerende oppdagelse kan nok også drepe alt av gode følelser umiddelbart. Enten at man blir så nummen av sjokk at man ikke klarer å føle, eller at man går direkte over til å hate. 11
miSs. Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Man mister ikke følelser plutselig, det skjer over tid, på grunn av negative hendelser i forholdet. Da man kan velge å si det plutselig til partneren... At følelsene ikke er der lenger. Hva som skjer videre etter den samtalen er vel opp til de det gjelder. Man kan velge å skille vei, eller kan man gå til parterapi der hvor man kan få snakket ut. (Avhengig) av om forholdet/ekteskapet er verdt å redde. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kom på et tema helt plutselig som jeg har tenkt på før... hører om folk som plutselig mister følelsene for mannen/kona/kjæresten ... hvordan i huleste går det egt ann? Man blir jo mer og mer glad i og knyttet til en om man er sammen lenge og møtes oftere ... Hvordan kan noen plutselig våkne en dag å bare «miste» følelsene og bare dra sin vei?? Har hatt ekser tidligere som har plutselig sagt en dag ut av det blå.. «har mistet følelsene» 🤔 Jeg er dame og har aldri sagt slikt til en person før.. og har alltid tenkt på hvordan .. Vi mennesker er jo egt flokkdyr.. og man kan uken miste slik plutselig .. Jeg tror at helt ærlig at folk som sier slikt har enten vært utro... eller egt aldri hatt følelser . Hva tenker dere? Diskuter! Anonymkode: e932a...090 Noen ganger vokser man fra hverandre, det kan være dårlig kommunikasjon, det kan være mye....og til slutt vet man at det er slutt og da sier man at man har mistet følelsene. Ofte skjer dette gradvis over tid. Man trenger slettes ikke like noen andre eller være utro...Bare fordi DU føler mer etter lengre tid betyr ikke at du er definisjonen på hvordan mennesket fungerer. Folk er ulike og det finnes mange grunnen til hvorfor det er slutt på følelsene. Viss alle ekser sier samme så bør du spørre deg selv om hva er det som er galt med deg siden det skjer Anonymkode: 1eccd...6eb
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 Mister et barn og min mann sa det var godt det døde da slapp vi ansvar, alle følelsene døde med en gang. Gikk over til likegyldighet. Anonymkode: 42ef1...06b 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Uatskillelig skrev (5 timer siden): Det er fullt mulig å miste følelser til en partner. Av mange årsaker. For eksempel om man blir behandlet dårlig over tid, om partner er utro, om man ikke får tilfredsstilt sitt kjærlighetsspråk, om kommunikasjonen dør ut og erstattes med stadige konflikter m.m. Ikke noe rart med det? Eller om man bare kjeder seg og går lei. Anonymkode: 1d962...122 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mister et barn og min mann sa det var godt det døde da slapp vi ansvar, alle følelsene døde med en gang. Gikk over til likegyldighet. Anonymkode: 42ef1...06b Folk er ofte klossete i møte med døden. Det kan være noe av det vanskeligste å komme forbi. Anonymkode: 1d962...122 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk er ofte klossete i møte med døden. Det kan være noe av det vanskeligste å komme forbi. Anonymkode: 1d962...122 Enig. Viktig å huske på at den andre part er like mye del i å ha mistet barnet selv om det kanskje ikke var vedkommende som bar det frem. Tror mange som mister glemmer dette Anonymkode: 6ece7...acb 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #18 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Viss alle ekser sier samme så bør du spørre deg selv om hva er det som er galt med deg.... Anonymkode: 1eccd...6eb Det som er galt, er vel matchen. Hvis alle ekser sier det samme, bør man finne en som er litt likere seg sjøl på hvor lett man mister følelser og hvordan man kommuniserer. Anonymkode: 1d962...122
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #19 Skrevet 9. desember 2020 Enig med deg. Tenker at det enten har skjedd gradvis uten at vedkommende har tatt tak i det (+ holdt det skjult). Det kan også være at han har vært utro, og tenker at det livet frister å fortsette med. Det kan også ha skjedd noe. Jeg mistet følelsene for eksen min da uaktsomhet førte til en alvorlig hendelse som kunne fått et enda mer alvorlig utfall. Han lovet å oppsøke hjelp pga dette og mye annet (trolig adhd). Men så ombestemte han seg, fordi han hadde det fint. At adferden hans ikke bare går ut over han selv, ser han ikke. Kjærligheten gikk ganske fort over til forakt. Jeg prøvde, men jeg klarer ikke å tilgi adferd som han ikke gidder å gjøre noe med og ikke ser men skylder på andre. Anonymkode: 21243...ab7 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #20 Skrevet 9. desember 2020 Min mann sa han hadde mistet litt følelser for meg, ca 4mnd siden. Vi har vært sammen i 12 år, og man kan ikke forvente at følelsene holder seg oppe hele tiden. Jeg har nå blitt gravid, så en ny epoke er igang i livet. Jeg vil aldri angre på et barn, uansett. Anonymkode: f28d4...730 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå