AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Hei. Vi fikk nye naboer som flyttet i vår oppgang for ca 7 mnd siden. De plager oss med meldinger og brev som de klistrer på døra. Vi er en veldig rolig familie. Meste parten sitter og driver med data. Barna er på skolen til kl 14 og etter skole og hjemmelekse spiller de PS eller ligger i seng med IPad. Men hver gang noen må bevege seg for å gå på do eller går ut på kjøkkenet får vi meldinger om at vi bråker. De synes at hvis vi ikke beveger oss i det hele tatt da er det normale bevegelser, men hvis foten er på gulvet da er det "unødvendige" bevegelser. Jeg gidder ikke mer. Klagene dems ødelegger stemning hjemme og det mest skuffende er at det er urettferdige og uadekvate klager. Alle meldingene kommer på dagen før kl 20. Noen ganger når vi spiser middag og ser på TV så begynner de å banke opp i taket. Kanskje lyden av gaffelen på tallerkenen forstyrrer dem? De klaget om oss i borettslaget om at vi beveger oss og at de ikke kan slappe av. Og vi hadde et møte som ikke gikk bra for oss. Folk fra borettslaget hører på dem og våre argumenter at de lyver og det er ikke mer enn normale bevegelser hos oss hjelper ikke. Naboer sier at vi MÅ sende barna ut. OMG hun skriver kl 18.58 "kommer lyd", etterpå kl 19.22 "kommer lyd". Det er et av barna mine som gikk fra seng for å gå på do og om 30 min gikk det andre barnet mitt fra sofaen for å tisse. De terroriserer oss. Det hjelper ikke å si til dem at vi ikke kan fly og "Red Bull" ikke gir oss vinger. Men for å være ærlig det er mindre enn minimale bevegelser hos oss. Kan noen være så snill å hjelpe meg, hvor kan jeg klage på dem? Det er helt umulig å være hjemme nå. Moralsk og psykologisk plageri fra dem hele tiden. Denne gangen ble jeg helt knust og ønsker bare svar med forslag, hvem kan hjelpe oss i en slik situasjon? Anonymkode: 3b2ae...7fd 4
solmåneogstjerner Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Blokker dem på tlf og kast brev i søpla. De kommer ingen vei med dette. Men jeg ville jo vurdert å flytte. 31
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Ville truet med å anmelde for terrorisering eller lignende. Kanskje de gir deg. Og slutt å være stille. Lev som normalt Anonymkode: 6a47b...abd 40
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Er du HELT sikker på at du beskriver riktig versjon av virkeligheten her? Litt merkelig at nye beboere har fått med seg hele borettslaget på sin side. Anonymkode: b8b32...db0 19
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Sett opp et kamera innendørs, og dokumenter tidspunkt det kommer klager og fremlegg dette politiet og forklar problemet. Ingen som kan nekte deg å overvåke ditt eget hjem. Anonymkode: ba9cd...c32 17
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Du må jo dra inn til naboen for å høre disse lydene. Anonymkode: 34499...0cf 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Klag til styret. Normale huslyder er lov hele døgnet. Det er også bare mellom 23 og 07 det skal være roligere. Det de driver med er bare tull. Anonymkode: 91e4f...417 22
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du HELT sikker på at du beskriver riktig versjon av virkeligheten her? Litt merkelig at nye beboere har fått med seg hele borettslaget på sin side. Anonymkode: b8b32...db0 Ja, 100%. Hun sender meldinger til oss når vi ikke er hjemme. 😱at vi bråker. Og så bruker meldingene sine som bevis til borettslaget. Det verste er at de tror på henne men ikke på oss. Dessuten sender hun dron på terrassen vår for å sjekke hva vi har der. 🥺 Mannen min sa til dem at hun må bevise støyet. Men borettslaget aksepterer bare sms bevisene fra henne. Jeg var helt knust etter møte med dem i går. Nå tenker jeg på hvor jeg kan klage om dette? Vi håpet at de vil si til nabo at vi får lov å bevege oss hjemme men de ble enige om at hvis nabo sender sms da må vi være stille. For oss betyr dette at vi må ha vinger. Ts Anonymkode: 3b2ae...7fd 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Ville anmeldt for trakassering 🤷♀️ Anonymkode: 597e3...6fd 20
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Da ville jeg gitt beskjed om at hvis det bråker så fælt så kan de ringe politiet og be de komme. Siden de mener det er så ille. Du nå herved blokkerer nummret og kaster alt av brev som ikke involverer politiet. Ønsker naboen kontakt så kan hun gjerne få kontakt informasjonen til advokaten deres (ta en hvit løgn). Hvis de går så langt at de krever det så ville jeg rett og slett skaffet an advokat. Greit de har fått med seg styret, men for å kaste ut noen skal det sterke bevis til. Hjelper ikke at en person hsr meldinger å vise til daglig. Anonymkode: fc67e...323 12
Rant Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 (endret) Herregud, be dem flytte inn i en enebolig på bygda langt fra mennesker. Bor man i blokk, så er det normalt med noen lyder. Men det skal være stille (støy fra musikk, instrumenter, TV, oppussing etc) fra kl. 23 til 08 på hverdager, og helt stille (les det som er nevnt tidligere) på søndager. Man skal få kunne bo, og dere kan "bråke" så mye dere vil innenfor normalt tidsrom. Endret 9. desember 2020 av Rant Skrivefeil. 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du HELT sikker på at du beskriver riktig versjon av virkeligheten her? Litt merkelig at nye beboere har fått med seg hele borettslaget på sin side. Anonymkode: b8b32...db0 Selv om vi ikke er hjemme, så sender hun sms. Hun skriver i smsene " dunking og løping i timesvis" 6 min etter vi er kommet hjem. Helt uadekvate folk. Gulvet er laget av profesjonelle arbeidere for 5 år siden. Med opprinnelig teppe under og isolasjon under. De forrige naboene klaget ikke om dunking. Ts Anonymkode: 3b2ae...7fd 2
Frøkensina Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 De sender drone?? Dra til politiet med disse meldingene og smsene og anmeld naboen for trakassering. Makan! Det bor vel andre mennesker der, hvis dere bråket unormalt ville garantert flere andre naboer ha hørt det. Du er også i din fulle rett til å sende din egen klage til styre på at disse naboene trakasserer deg, selv om de tok deres side så kan det være lurt å ha sendt en skriftlig klage selv. 21
Fru Uperfekt Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Vi fikk nye naboer som flyttet i vår oppgang for ca 7 mnd siden. De plager oss med meldinger og brev som de klistrer på døra. Vi er en veldig rolig familie. Meste parten sitter og driver med data. Barna er på skolen til kl 14 og etter skole og hjemmelekse spiller de PS eller ligger i seng med IPad. Men hver gang noen må bevege seg for å gå på do eller går ut på kjøkkenet får vi meldinger om at vi bråker. De synes at hvis vi ikke beveger oss i det hele tatt da er det normale bevegelser, men hvis foten er på gulvet da er det "unødvendige" bevegelser. Jeg gidder ikke mer. Klagene dems ødelegger stemning hjemme og det mest skuffende er at det er urettferdige og uadekvate klager. Alle meldingene kommer på dagen før kl 20. Noen ganger når vi spiser middag og ser på TV så begynner de å banke opp i taket. Kanskje lyden av gaffelen på tallerkenen forstyrrer dem? De klaget om oss i borettslaget om at vi beveger oss og at de ikke kan slappe av. Og vi hadde et møte som ikke gikk bra for oss. Folk fra borettslaget hører på dem og våre argumenter at de lyver og det er ikke mer enn normale bevegelser hos oss hjelper ikke. Naboer sier at vi MÅ sende barna ut. OMG hun skriver kl 18.58 "kommer lyd", etterpå kl 19.22 "kommer lyd". Det er et av barna mine som gikk fra seng for å gå på do og om 30 min gikk det andre barnet mitt fra sofaen for å tisse. De terroriserer oss. Det hjelper ikke å si til dem at vi ikke kan fly og "Red Bull" ikke gir oss vinger. Men for å være ærlig det er mindre enn minimale bevegelser hos oss. Kan noen være så snill å hjelpe meg, hvor kan jeg klage på dem? Det er helt umulig å være hjemme nå. Moralsk og psykologisk plageri fra dem hele tiden. Denne gangen ble jeg helt knust og ønsker bare svar med forslag, hvem kan hjelpe oss i en slik situasjon? Anonymkode: 3b2ae...7fd Dette må du bare dokumentere og ta det videre med styret. 3
Rant Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv om vi ikke er hjemme, så sender hun sms. Hun skriver i smsene " dunking og løping i timesvis" 6 min etter vi er kommet hjem. Helt uadekvate folk. Gulvet er laget av profesjonelle arbeidere for 5 år siden. Med opprinnelig teppe under og isolasjon under. De forrige naboene klaget ikke om dunking. Ts Anonymkode: 3b2ae...7fd Er du sikker på at lydene naboen hører kommer fra dere? Jeg mener, du vet jo at dere ikke bråker sånn, men det kan hende vedkommende hører lydene fra et annet sted i bygget. Lyder bærer ofte i murbygg, og det er ikke nødvendigvis alltid naboen over som "bråker". Det bør de sjekke før de kommer med sånne anklager. Men et lite tips om dere faktisk tramper. I leilighet er det god folkeskikk å gå på tærne, altså tå først, ikke hel først ned i gulvet. Noen går unødvendig tungt - vet ikke om dere gjør det, men et lite tips. 4
HotShot Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 (endret) Hei. Dokumenter en vanlig dag hos dere med kamera. Sett det opp et sted der man kan se nesten alt dere gjør. Sammenlikn så tidspunktene med klagene og dere kan nå vise til nøyaktig hva som har skjedd på tidspunktene de klager. Ta vare på denne videoen og gjerne gjør opptak over flere dager. få en advokat til å sende de et brev med en liten oppsummering. Jeg vil tro at slik de holder på går langt utover hva som kan tillates. Stå på og ikke gi dere. Av prinsipp må man ikke tillatte folk å holde på sånn så det er viktig at man får jekket de ned litt. Bor man i er borettslag så må man tåle andre mennesker og lyder. Sånn er det bare. De kommer ingen vei med dette med mindre dere gir dere. Endret 9. desember 2020 av HotShot Skrev feil 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 Hm.... Jeg ville ikke gjort noen sak ut av det og heller bare flyttet. Blokkert nummeret, og kastet lapper. Anonymkode: c9c57...e0e 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #18 Skrevet 9. desember 2020 Hvorfor er borettslaget enig med dem og ikke dere? Hva sier de om at dere aldri har fått klager før, men nå plutselig får dere klager hver dag? Hva sier borettslaget om at de nye naboene sender drone for å se (det er ulovlig og burde anmeldes!)? Synes det er merkelig at borettslaget tror mer på de nye mot de gamle som aldri har fått klager før. Anonymkode: f18f7...1e6 12
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #19 Skrevet 9. desember 2020 Hvorfor flyttet de inn i blokk hvis de ikke tåler lyd? Anonymkode: 9d0e6...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #20 Skrevet 9. desember 2020 Er dere utenlandske? Anonymkode: ac89e...b90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå