Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dette tilsendt av en kompis. Det er en Facebook gruppe, og teksten er hentet fra document.no. Kjenner at jeg er skeptisk. Er dette virkelig sant? Rart at det ikke har blitt rapportert av andre medier i så fall. Har Googlet uten å finne noe.

"Tyskland: Sverting av EU kan nå gi 3 år i fengsel Det meste som har med EU å gjøre, blir nå beskyttet ved lov mot svartmaling og «forulemping» i Tyskland. Nå blir det straffbart å fornærme og forulempe EU og EUs symboler. Det er Tysklands Forbundsdag som har fattet et omstridt vedtak om dette. Brudd på den nye loven kan straffes med inntil 3 års fengsel. Nå viser EU-diktaturet sitt sanne ansikt med lille Adolf i spissen"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De eneste jeg egentlig har fått med meg driver med sånn flagg brenning, er de som mener det bør være dødsstraff for brenning av visse bøker. 

Folk bør få brenne i vei, både flagg og bøker, men de bør samtidig være klar over at det er ekstremt lite stilig oppførsel, det ser helt idiotisk ut.

Tenker vanlig sosial fordømmelse bør være nok mot harry oppførsel, så får man bruke fengsel etc på de virkelig kriminelle handlingene.

Lærte de ikke som barn, at man ikke skal leke med fyrstikker? 

Gjest Thoringen
Skrevet
17 hours ago, Cervus said:

Fikk dette tilsendt av en kompis. Det er en Facebook gruppe, og teksten er hentet fra document.no. Kjenner at jeg er skeptisk. Er dette virkelig sant? Rart at det ikke har blitt rapportert av andre medier i så fall. Har Googlet uten å finne noe.

Det ble for et halvt år siden forbudt å brenne andre lands flagg inklusivt EU flagg og symboler. I Europa har eller har hatt enkelte land slike lover og Tyskland er den siste av dem. Så det vi her der er nyhet med tendensiøs vri - selve loven ble til etter flaggbrenning av Israelsk flagg i Berlin.  De kunne like gjerne skrevet at nå har tyskere ikke lenger lov å brenne det norske flagget - noe som er sant men også ikke tar med seg hele konteksten.

I Norge var det slikt fra 1930-tallet (når man brant tyske flagg) frem til 2006 or deromkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...