Gå til innhold

Jenter 9 - 10 år.....drama!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg ble tatt litt på senga over hvor tidlig det starter med drama mellom jentene.

Jenta vår går i 4 klassen og nærmest over natten er de fleste jentene blitt pre teen monstre. De baksnakker, inviterer til å bli med hjem, for deretter invitere noen andre og uninvite den første som ble invitert.  De ignorerer og utestenger. En «lek» noen av jentene elsker er å sette noen av jentene opp mot hverandre og starte en krangel.

Jenta vår har gått fra å ha med besøk hjem nærmest hver dag til å nesten aldri ha med noen hjem. Hun blir så og si aldri invitert til å bli med noen hjem heller. Hun tørr ikke ta igjen dersom noen sier eller gjør noe mot henne, for da går endel av jentene sammen mot henne. De er ikke uvanlig at det blir fysisk heller og hun har kommet hjem med blåmerker flere ganger.

Har prøvd å snakke med moren til hun som er verst, men hun unnskylder alltid med at det ikke var sånn ment av datteren, at barn ikke tenker på konsekvensene og at de blir så påvirket av disse seriene de ser. 

Er dette normalt i denne alderen?? Hva skal vi gjøre for å styrke datteren vår til å stå i dette - kommer jo sikkert til å vare noen år. Hvor «på «skal vi foreldre være? 

Anonymkode: 3612c...006

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn selv men husker godt at det var sånn da jeg var like gammel, for veldig mange år siden. Vil si det er vanlig, men det er fortsatt kjipt.

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke uvanlig at det er drama i denne alderen. 9 år er en pre-teen fase der barna forsker i egen påvirkningskraft. (Slik de gjør når de er tre og seks også) 

Jeg ville koblet på klasselærer her. Det må tas tak i slik så det ikke får rotfeste seg. 

Anonymkode: ab512...617

• Liker 7
Skrevet

Hvordan kan skolen hjelpe, når mesteparten skjer på fritiden? Må jo være bedre å kommunisere med de andre foreldrene her. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jenter og Gutter er bråkete, det er normalt. Men feminine folk er for sosial manipulasjon og maskuline kan være voldelige. Er det ulempen er. Ganske enkelt. Men av en eller annen grunn er sosial manipulasjon ignorert og helt greit. Mens vold er alle 100% imot

Men ja, baksnakking og dritt er litt jente ting. Eller over feminine folk driver med slikt.

Endret av Gloan9
Skrevet

Jeg har ei som går i 4. klasse selv, og merker at det er nå dramaet har begynt. Men, det er langt i fra så ille som du beskriver. Dette må du ta opp med foreldre og skole. Dette må tas tak i.

Anonymkode: b8319...5b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ei som går i 4. klasse selv, og merker at det er nå dramaet har begynt. Men, det er langt i fra så ille som du beskriver. Dette må du ta opp med foreldre og skole. Dette må tas tak i.

Anonymkode: b8319...5b7

Er litt glad jeg hadde en god klasse i barndommen der. Familien derimot : I

Anonymkode: b2e45...729

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kjenner jeg ble tatt litt på senga over hvor tidlig det starter med drama mellom jentene.

Jenta vår går i 4 klassen og nærmest over natten er de fleste jentene blitt pre teen monstre. De baksnakker, inviterer til å bli med hjem, for deretter invitere noen andre og uninvite den første som ble invitert.  De ignorerer og utestenger. En «lek» noen av jentene elsker er å sette noen av jentene opp mot hverandre og starte en krangel.

Jenta vår har gått fra å ha med besøk hjem nærmest hver dag til å nesten aldri ha med noen hjem. Hun blir så og si aldri invitert til å bli med noen hjem heller. Hun tørr ikke ta igjen dersom noen sier eller gjør noe mot henne, for da går endel av jentene sammen mot henne. De er ikke uvanlig at det blir fysisk heller og hun har kommet hjem med blåmerker flere ganger.

Har prøvd å snakke med moren til hun som er verst, men hun unnskylder alltid med at det ikke var sånn ment av datteren, at barn ikke tenker på konsekvensene og at de blir så påvirket av disse seriene de ser. 

Er dette normalt i denne alderen?? Hva skal vi gjøre for å styrke datteren vår til å stå i dette - kommer jo sikkert til å vare noen år. Hvor «på «skal vi foreldre være? 

Ja, det er sånn. Har en 11-åring som sliter med det samme.  Utestenging og dritoppførsel fra de to sjefene i jentegjengen. Masse oppvask med skole og foreldre, det hjelper foreløpig ingenting. 

Anonymkode: 5c5b6...739

Skrevet
32 minutter siden, Hannah80 said:

Hvordan kan skolen hjelpe, når mesteparten skjer på fritiden? Må jo være bedre å kommunisere med de andre foreldrene her. 

Går de på samme skole så er det relevant å ta kontakt med lærerne. Det som skjer på fritiden kan skje og skjer som regel på skolen. 

Har vært borti dette her tidligere og både kontaktlæreren og rektoren tok tak i det.

Det er på skolen de har et stort fokus på mobbing og skal lære barna at det ikke er greit å oppføre seg sånn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er ikke uvanlig at det blir fysisk heller og hun har kommet hjem med blåmerker flere ganger.

Politianmeld da.

Skrevet

Jeg har også en jente i 4. klasse nå og merker absolutt at det er mer drama. men ikke i nærheten av dette. Jeg hadde kontaktet skolen så de kan ha fokus på at jentegruppa har det bra med tilhørende tiltak. 

husker selv hvor vanskelig 4, 5 og 6 klasse var. Gruer meg til denne fasen med jenta mi :( 

Anonymkode: 5ab56...e53

Skrevet

Tror det er viktig å ha kontakt med de andre foreldrene. Kanskje invitere noen av jentene hjem via foreldrene,  istedenfor at de skal ordne det selv...? De er tydeligvis ikke store nok til å vite hva som er akseptabel oppførsel og ikke enda. 

Anonymkode: e1481...120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...