Gå til innhold

Jeg er så dum hvorfor kommer jeg meg ikke unna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å bli slaktet, jeg vet det men jeg lurer oppriktig på hvorfor jeg fremdeles bor sammen med verdens verste mann? 😣

Da vi ble sammen for over 10 år siden var han gift og hadde 3 barn. Vi innledet et forhold og han var veldig tydelig på at det var MEG han ville ha og jeg trodde på han. Men det varte og rakk.. det drøyde 2 år med unnskyldninger om hvorfor han ikke turte å gå fra kona og tilslutt oppdaget hun forholdet og kastet han ut. Men DA plutselig ville han ordne opp med kona!! Hun ville ikke ha noe med han å gjøre så etter noen mnd flyttet han inn til meg. 
Nå viser det seg at han i hele den tiden vi har vært sammen har ofte hatt noen på si. Og jeg har rullet opp den ene historien etter den andre hvor han har holdt damer for narr (slik han gjorde med meg den gang da). Han har hatt flere lange forhold bak min rygg. Nør jeg oppdaget alt dette så ble jeg sjokkert fordi ingenting kunne tilsi at han holdt på med dette. Vi hadde det helt normalt sammen og ok sexliv. 
Nå sitter jeg her med den vonde følelsen av at hele livet mitt har vært en løgn. Ja, jeg var dum som ble sammen med han da han var gift men han var ekstremt overbevisende. Sikkert samme historien med alle disse andre damene også. 
Hva er galt med han? Hva er galt med meg? Nå er det snart to pr siden han ble busted og vi bor sammen ennå og «jobber for» forholdet. Hvorfor klarer jeg bare ikke å gå?

Anonymkode: ac92e...6d6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe galt med deg, utover at du kanskje har dårlig selvtillit siden du tydeligvis tror at dette er det beste du kan ha det i ett forhold. Du trenger ikke gå. Du kan uten dårlig samvittighet treffe nye menn og se deg om etter noen bedre, mens dere "jobber med forholdet". Man høster som man sår. 

Anonymkode: 9253f...a8b

• Liker 17
Skrevet

Fordi dere har vært sammen i over 10 år. 

Anonymkode: 11629...e93

Skrevet

Du ser den mannen du trodde han var. Det tar gjerne litt tid å endre på det bildet.

Sannheten er at han var utro, er utro, og kommer til å fortsette med det. Ingenting du sier eller gjør kommer til å få han til å forstå at han ikke skal være utro. Så lenge han har sjans på andre, så kommer han ikke til å endre seg.

Vil du fortsette å være sammen med én som du vet kommer til å være utro mot deg igjen og igjen fremover?

Vil du ikke heller finne en som har den kjærligheten og sexen han trenger sammen med deg, og som ikke stadig er på jakt etter andre kvinnfolk?

Anonymkode: d7d2d...47a

• Liker 4
Skrevet

Send han i terapi eller gå ifra han. 

Anonymkode: a9c75...693

Skrevet

TS her. Litt svar til dere over. Han går til psykolog (jeg krevde det). Vi har også vært mange runder i parterapi. Om det har virket? Det vet jeg faktisk ikke. Jeg tror han har en type personlighet som ikke lar seg endre. Det er som om han har et stort hull inni seg som han prøver å fylle men aldri klarer. Han trenger ekstremt mye oppmerksomhet og klarer ikke å være alene mer enn noen timer før han blir rastløs. Jeg vet ikke hvorfor han er sånn. Han har tydeligvis vært slik hele sitt liv så jeg tviler på at han endrer seg selv om han prøver. Jeg tror egentlig at han bare holder seg på matten nå fordi han er livredd for å bli alene med alt ansvaret det medfører. (Det er jeg som har holdt styr på alt i livet vårt inkl økonomi fordi han er et rothue). 
Pr nå så tror jeg han skjønner at jeg virkelig har begynt å mentalt forberede meg på å gjøre det slutt så han hat begynt å overøse meg med kjærlighetssanger osv.. men det bare itriterer meg fordi jeg vet han har gjort dette med x-antall andre damer også. Det føles ikke akkurat eksklusivt og fint ut når man vet at han har brukt denne samme taktikken mot flere. 

Ja, selvtilliten min er på bunn. Jeg er egentlig ressurssterk. Har en god jobb, sunne interesser og har hørt at jeg ser bra ut. Dessuten så trives jeg i mitt eget selskap. 
Men jeg gruer meg så veldig til å gjøre det slutt. Han har jo gode sider også og disse kommer jeg til å savne. Jeg kommer til å savne det jeg trodde vi hadde sammen. Mulig jeg først nå lenge etter sjokket har gitt seg at jeg klarer å se at alt var løgn. At han bare har brukt meg (og mange andre). Føler han har brukt meg som sin trygge base imens han har reist rundt og hatt det gøy uten å føle ansvar eller anger for noe eller noen. 😖 Jeg føler meg så lurt, skuffet og sint. 

Skrevet

Ofte føles det kjente tryggere enn det ukjente, uansett hvor jævlig det er. Status q liksom.

Du må ut av dette, det vet du. Start med å se etter egen bolig. Fortell han at etter jul så bor dere ikke sammen mer

Og selvtilliten til vil bli bedre når du tar dette viktige første steget.

Anonymkode: d60e2...745

• Liker 2
Skrevet

Nei du liker vel å bli tråkket på og behandlet som søppel da vel, vi er alle forskjellige;)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS her. Litt svar til dere over. Han går til psykolog (jeg krevde det). Vi har også vært mange runder i parterapi. Om det har virket? Det vet jeg faktisk ikke. Jeg tror han har en type personlighet som ikke lar seg endre. Det er som om han har et stort hull inni seg som han prøver å fylle men aldri klarer. Han trenger ekstremt mye oppmerksomhet og klarer ikke å være alene mer enn noen timer før han blir rastløs. Jeg vet ikke hvorfor han er sånn. Han har tydeligvis vært slik hele sitt liv så jeg tviler på at han endrer seg selv om han prøver. Jeg tror egentlig at han bare holder seg på matten nå fordi han er livredd for å bli alene med alt ansvaret det medfører. (Det er jeg som har holdt styr på alt i livet vårt inkl økonomi fordi han er et rothue). 
Pr nå så tror jeg han skjønner at jeg virkelig har begynt å mentalt forberede meg på å gjøre det slutt så han hat begynt å overøse meg med kjærlighetssanger osv.. men det bare itriterer meg fordi jeg vet han har gjort dette med x-antall andre damer også. Det føles ikke akkurat eksklusivt og fint ut når man vet at han har brukt denne samme taktikken mot flere. 

Ja, selvtilliten min er på bunn. Jeg er egentlig ressurssterk. Har en god jobb, sunne interesser og har hørt at jeg ser bra ut. Dessuten så trives jeg i mitt eget selskap. 
Men jeg gruer meg så veldig til å gjøre det slutt. Han har jo gode sider også og disse kommer jeg til å savne. Jeg kommer til å savne det jeg trodde vi hadde sammen. Mulig jeg først nå lenge etter sjokket har gitt seg at jeg klarer å se at alt var løgn. At han bare har brukt meg (og mange andre). Føler han har brukt meg som sin trygge base imens han har reist rundt og hatt det gøy uten å føle ansvar eller anger for noe eller noen. 😖 Jeg føler meg så lurt, skuffet og sint. 

Kanskje du burde tenke litt mer på deg selv. Du virker veldig protektiv i forhold til å unnskylde han med å tilskrive hans handlinger issues osv. Men hva med deg og dine behov? Tror du han elsker deg, eller er han der fordi du fyller funksjoner som et trygt og ordnet sted å komme hjem til. Han kan jo heller ikke være helt fortapt mentalt når han har klart å skjule utroskap i 10 år. Det krever jo litt kløkt. Merket du ingeting?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du burde tenke litt mer på deg selv. Du virker veldig protektiv i forhold til å unnskylde han med å tilskrive hans handlinger issues osv. Men hva med deg og dine behov? Tror du han elsker deg, eller er han der fordi du fyller funksjoner som et trygt og ordnet sted å komme hjem til. Han kan jo heller ikke være helt fortapt mentalt når han har klart å skjule utroskap i 10 år. Det krever jo litt kløkt. Merket du ingeting?

Nei jeg merket ikke så mye. Vi har jo vært sammen lenge så man går i det «vanlige A4 livet». Jeg var nok litt mentalt fraværende de to siste årene da min far var dødssyk og tilslutt døde. 😰 Så jeg var ikke mitt vanlige jeg og han følte seg satt utenfor situasjonen. (det han sier i allefall at jeg ikke lot han trøste meg men at jeg heller gikk til familen min). Så han tolket det dit hen at jeg ikke trenger han eller ville ha han. (Han bruker iallefall dette som unnskyldning for det siste utroskapen). 

Ellers så var sexlivet opp og ned men han påstår også at han er sexavhengig og at han pga dette samt at jeg har vært ikke helt på topp gjorde at han søkte oppmerksomhet fra andre. Det er jo bullshit alt sammen. 
Jeg tror nok helt sikkert at han kunne ha seg med en av elskerinnene også komme hjem til meg og late som ingenting og ha sex med meg. Han er tydeligvis mester i å skjule sine spor. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei jeg merket ikke så mye. Vi har jo vært sammen lenge så man går i det «vanlige A4 livet». Jeg var nok litt mentalt fraværende de to siste årene da min far var dødssyk og tilslutt døde. 😰 Så jeg var ikke mitt vanlige jeg og han følte seg satt utenfor situasjonen. (det han sier i allefall at jeg ikke lot han trøste meg men at jeg heller gikk til familen min). Så han tolket det dit hen at jeg ikke trenger han eller ville ha han. (Han bruker iallefall dette som unnskyldning for det siste utroskapen). 

Ellers så var sexlivet opp og ned men han påstår også at han er sexavhengig og at han pga dette samt at jeg har vært ikke helt på topp gjorde at han søkte oppmerksomhet fra andre. Det er jo bullshit alt sammen. 
Jeg tror nok helt sikkert at han kunne ha seg med en av elskerinnene også komme hjem til meg og late som ingenting og ha sex med meg. Han er tydeligvis mester i å skjule sine spor. 

Ja, stakkars ham pga faren din var døde. Så fælt det må ha vært - for HAM 🙄🤪

Dårlig oppførsel og tankegang blir normalisert, fordi du blir innstilt på å høre hans forklaringer framfor å sette krav. Eksen min reagerte likt da mora mi blei dødssyk. Oppmerksomhetssyk uten egne til å sette seg sjøl til side. Sånn som små barn er. 

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke for seint å reise fra han :)  Du klarer det! 

Anonymkode: 9197f...b64

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som min eks. 
det er INGENTING feil på deg- det er de som har store hull og mangler i egen personlighet. Og det tror jeg aldri kan endres. 
kom deg bort- kutt all kontakt (les deg gjerne opp på narsissisme/psykopat og no contact rule). 

og igjen- its not you, its him!! 

Anonymkode: ccca6...0cb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, stakkars ham pga faren din var døde. Så fælt det må ha vært - for HAM 🙄🤪

Dårlig oppførsel og tankegang blir normalisert, fordi du blir innstilt på å høre hans forklaringer framfor å sette krav. Eksen min reagerte likt da mora mi blei dødssyk. Oppmerksomhetssyk uten egne til å sette seg sjøl til side. Sånn som små barn er. 

Jeg var en slik «elskerinne» men jeg visste ærlig talt ikke at jeg var det. Denne taperen jeg var utsatt for, han ønsket at sin samboer døde (for da slapp han å være den slemme som gjorde det slutt 😱) samt at når moren til hans samboer døde (de visste at hun lå for slutten), så var han hos meg. Han brydde seg nada og dette skulle liksom være bevis for meg at det var slutt mellom han og samboer siden hun ikke ville ha han der (bare tull selvfølgelig) og han ønsket ikke å være der for henne heller. For han elsket meg SÅÅÅÅ høyt. 🙄 Men den som dro krypende tilbake til den stakkars samboeren sin da han ble oppdaget -det var han gitt. En feig faen som kaster alt og alle under bussen for å redde seg selv. 🤣 

Huff, du må ta steget og kvitte deg med dette ufyselige kreket du er sammen med. Han kommer bare til å fortsette og bli flinkere til å skjule det. Og du kommer til å bli sprø av å aldri vite riktig hva han holder på med. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ut som min eks. 
det er INGENTING feil på deg- det er de som har store hull og mangler i egen personlighet. Og det tror jeg aldri kan endres. 
kom deg bort- kutt all kontakt (les deg gjerne opp på narsissisme/psykopat og no contact rule). 

Jeg skal Google det. 👍

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som min eks. 

Har googlet og jeg kjenner igjen veldig mye -dessverre. :(

Vi har heldigvis ikke barn sammen men våre barn fra tidligere forhold har vokst opp sammen. Hva vil de tro. 🥺 

Gjest shash90
Skrevet

Du innledet forhold med en mann som var utro mot sin kone. Alle som sier at de skal gjøre det slutt og kommer til å velge deg, lyver så det renner. Om de gjør det, så blir de utro mot deg også. Forholdet deres startet med utroskap, da burde du ha skjønt at utroskap er en mulighet i deres forhold. Det burde ikke ha sjokkert deg at han har hatt mange på si. Er jo sånn forholdet deres startet. Sorry for det jeg sier, men du er helt sikkert ikke mer spesiell enn verken kona eller alle de andre han har et forhold til. For han er alle dere like spesielle og gode. Den ene kvinnen vinner ikke hjertet hans mer enn de andre.  Hvem som helst kan forføre han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...