Gå til innhold

Fysisk eller digital undervisning på universitetene vårsemesteret 2021?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått info om at universitetene vil fortsette å legge til rette for digital undervisning, og dermed ikke føre fravær neste semester? Skjønner at det er ulikt fra studie til studie, men tenker på emner som har reine forelesninger. Har leitet men ikke funnet noe. Også sendt mail uten å få svar.

Håper det videreføres slik som i høst, med mulighet for å følge undervisningen hjemme.

Anonymkode: cdd55...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerer språk ved UiO og har fått beskjed om at undervisningen i vårsemesteret 2021 hovedsakelig vil være digital.

Anonymkode: 63675...1f0

Skrevet

Det virker som det er litt ulikt fra foreleser til foreleser, men det virker som de på mitt studiested belager seg på digital undervisning i begynnelsen av semesteret i hvert fall. Skulle tro at de fleste studiesteder hadde lagt en plan nå og ville legge ut på nett, men kommer sikkert an på hvor studiested ligger.

Nå i høstsemesteret skulle absolutt ene foreleser på det ene emnet ha fysisk undervisning. Heldigvis kunne man følge forelesningene på nett også.

Skrevet

Det avhenger av utdanningsinstitusjon og type studium. Jeg går et helsefaglig studium, og der vil gruppeundervisning og praksis være med oppmøte. Det var veldig begrenset dette semesteret her da, og pasienter måtte komme til oss på grupperom. Poliklinikkene og sengepostene var ikke åpne for oss. Håper det endrer seg til våren. 

Antar at alle forelesninger vil være digitale. 

Anonymkode: 364fe...ca4

Skrevet

Det er ganske umulig å svare på har vi fått beskjed om. Da det kommer ann på koronasituasjonen og hva reglene blir. Sånn det ser ut nå fortsetter digital undervisning etter jul, men de håper på åpning for oppmøte etter hvert. 

Anonymkode: a7df7...66e

Skrevet

Takk for svar! 

Ts

Anonymkode: cdd55...d3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg studerer språk ved UiO og har fått beskjed om at undervisningen i vårsemesteret 2021 hovedsakelig vil være digital.

Anonymkode: 63675...1f0

jeg tar også språk ved uio, men fikk beskjed om at det visste ikke om det ble digital undervisning neste semester. blir ikke avgjort før i midte av januar😏litt for sent for meg å vente så lenge...🤷‍♀️ønsker å ta et annet studie om jeg ikke får fortsette på språk, men det krever at jeg begynner planlegging i desember😌

Anonymkode: 11c36...0a4

Skrevet

Jeg studerer juss ved UiT og her er vårsemesteret lagt opp på samme måte som høstsemesteret: digitale forelesninger og fysiske seminar, men med mulighet for digitale seminar til de som har behov. 

Anonymkode: 26086...b5a

Skrevet

Informasjon for NTNU finner du bl.a på innsida. Evt sjekk ntnu.no/korona. Det er bestemt at alle eksamener blir hjemmeeksamen. 

Anonymkode: 648d2...473

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...