Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Graviditeten var langt ifra planlagt og partner ønsket i utgangspunktet abort. Jeg prøvde å vurdere det men det ble uaktuelt. Hadde allerede sterke følelser for barnet jeg kunne få. Nå etter fødsel er både jeg og partner hodestups forelsket i barnet vårt. Men plutselig stikker det veldig i meg.. Tenk om jeg hadde tatt abort på den skjønne ungen vår? Tanken på at det kunne ha skjedd gjør virkelig vondt.. Er det noen andre som har kjent på slike følelser? Hvordan kan jeg få de til å slippe taket?

Endret av lolady
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nettopp fått barn og kjenner hormonene raser. Du forsterker de negative følelsene rundt en potensiell abort med forelskelsen i barnet. Forsøk heller å nyte forelskelsen i stedet for å lade den mot noe negativt. Dere vurderte å ikke beholde, ja. Dere kunne også mistet. Eller noe annet kunne skjedd.

Det er mange som har vurdert abort og har beholdt, og mange som har tatt abort og senere fått et barn. Naturen sørger for at man blir hodestups forelsket i barnet når det kommer, uansett. Det er den biologiske omsorgen.

Anonymkode: 2c3ca...cbd

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du har nettopp fått barn og kjenner hormonene raser. Du forsterker de negative følelsene rundt en potensiell abort med forelskelsen i barnet. Forsøk heller å nyte forelskelsen i stedet for å lade den mot noe negativt. Dere vurderte å ikke beholde, ja. Dere kunne også mistet. Eller noe annet kunne skjedd.

Det er mange som har vurdert abort og har beholdt, og mange som har tatt abort og senere fått et barn. Naturen sørger for at man blir hodestups forelsket i barnet når det kommer, uansett. Det er den biologiske omsorgen.

Anonymkode: 2c3ca...cbd

Takk for et fint svar med fornuftig perspektiv❤️

• Liker 1
Skrevet

Den gangen dere vurderte det, visste dere jo ikke at "det var den babyen", eller hva jeg skal si. I abortstadiet er det ikke et levedyktig foster, og jeg syns ikke du skal ha vonde tanker om at du vurderte alternativene ut i fra forholdene rundt deg den gang da ❤

Anonymkode: 14ade...536

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Den gangen dere vurderte det, visste dere jo ikke at "det var den babyen", eller hva jeg skal si. I abortstadiet er det ikke et levedyktig foster, og jeg syns ikke du skal ha vonde tanker om at du vurderte alternativene ut i fra forholdene rundt deg den gang da ❤

Anonymkode: 14ade...536

Takk❤️❤️Kjenner jeg bebreider meg selv for å i det hele tatt ha prøvd å vurdere det.. Men sånn er det med mye i livet, skummelt å tenke på «tenk om hvis om» scenarioer om så mangt..

Skrevet

Det er så mange hvisomatter og tilfeldigheter her i livet :) Min oldemor var forlovet med en fyr men ble overtalt til å gifte seg med en annen. Hadde hun blitt gift med han første hadde jo ikke jeg vært her i dag. Rart å tenke på at alle valg får konsekvenser for oss selv og for andre. 

Anonymkode: f2b0b...e50

Skrevet

Det handler nok mye om hormoner! Jeg var i samme situasjon, og tenkte mye på det i ukene etter fødselen. Tenk om jeg hadde drept denne nydelige skapningen liksom! Det er helt tullete, men tror mye handler om det enorme beskyttelsesinstiktet man får som mor. Det går over 🥰

Anonymkode: 5b553...f28

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler nok mye om hormoner! Jeg var i samme situasjon, og tenkte mye på det i ukene etter fødselen. Tenk om jeg hadde drept denne nydelige skapningen liksom! Det er helt tullete, men tror mye handler om det enorme beskyttelsesinstiktet man får som mor. Det går over 🥰

Anonymkode: 5b553...f28

Virkelig, drept? Du dreper ikke en celleklump, du aborterer en celleklump. 

Anonymkode: 5e4cf...89f

Skrevet

Det er vel verre om ungen får kolikk, og du etter noen titalls søvnløse netter begynner å angre på at du ikke tok abort.

Anonymkode: 6dbc8...ee9

Skrevet
lolady skrev (9 timer siden):

Ja takk for at noen her inne bruker sunn fornuft og visdom ❤️ veldig fint skrevet 

lolady skrev (9 timer siden):

Ja takk for at noen bruker sunn fornuft her inne! Kloke og gjennomtenkte ord. Må jeg si. Utrolig fint å se hvordan du formulerte alt hun har følt på. Du bør bli ordvitenskaper :)

God jul 🤶💕

Anonymkode: c9fd4...381

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...