Nappetass1 Skrevet 10. desember 2020 #161 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Grunnen til at jeg ikke vippser over en pengesum, er fordi jeg kjenner broren min veldig godt. Hadde jeg gitt ham 2000kr hadde de garantert gått til røyk, snus,øl, fest og tull. Jeg har kjent han hele livet og vet utmerket godt hvordan han er. Våre foreldre, som nå har kuttet all kontakt med broren min har tidligere hjulpet med penger, for å hjelpe han ut av kriser,men hver gang har pengene gått til tull. De kuttet kontakten da han forsøkte å svindle dem. Jeg har alltid hatt lyst til å hjelpe barna til broren min, det de de jeg synes synd på. Ikke broren og kona hans, de har prioritert seg selv hele veien. De summene de bruker på snus, røyk og alkohol sier sitt, spesielt når de har ekstremt dårlig råd. Jeg vil ikke bygge opp under disse svært dyre uvanene ved å kjøpe inn snus og sekspakkninger med øl. Jeg mister hjelpen til å hjelpe min bror fordi han er egoistisk og prioriterer kun seg selv, bokstavelig talt driter i ungene sine. Jeg har valgt å kjøpe inn alt det barna ønsker seg av mat og kos, de skal også få en vinterjakke hver og en leke de ønsker seg i julegave. Jeg kjøper gjerne inn vinterklær, ting til barna. Men jeg har lite til overs for broren min og kona hans. Æ Anonymkode: 58a20...d90 Han driter ikke bokstavelig talt i ungene sine vel?😨 Gal bruk av det uttrykket blir ofte veldig, veldig feil. Jeg synes du virker som en samvittighetsfull og omsorgsfull tante. Gi det du selv ønsker, foreldrene får bare surmule i vei over å ikke få spandert på seg fylla og snus. Håper dere alle får en fin jul, spesielt de stakkars ungene! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #162 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for mange svar! Jeg har tenkt å kjøpe følgende til barna: - en stor julestrømpe hver - smoothie poser til yngste - godt brød, smør og pålegg som unga vil ha. - julehefter, brettspill og kortstokk - yoghurt, frukt og god juice. Ungene ville ha juice og yoghurt. Anonymkode: 58a20...d90 En god plan Anonymkode: 0ad56...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #163 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hun spurte ikke bare hva de ønsket seg til jul, hun presiserte at hun ville gjøre noe ekstra for dem denne julen. For alt du vet er de klar over at hun har en kjøkkenmaskin som står og støvet med og som hun selv sier er helt unødvendig å ha, kanskje tenkte de at da ville hun kanskje gi dem sin? For å være helt ærlig, om jeg og familien min slet økonomisk og broren min tilbød seg å hjelpe oss litt ekstra i julen hadde jeg neppe sett for meg at han mente å bare handle inn litt mat for et par hundrelapper. For eksempel tilbød min bror seg å betale en operasjon til 20 000 for katten min. Eller som han sa «hva om jeg kjøper halve katten for 20 000 kroner». (jeg takket dog nei, fordi prognosene var for dårlige, men satte uendelig pris på gesten og tanken). Det er snilt av deg at du vil hjelpe, du hadde selvsagt ikke trengt å gjøre noe som helst, men jeg syne det er ufint av deg å spørre hva de ønsker seg for så å latterliggjøre ønskene deres og så uansett kjøpe noe helt annet - hadde du derimot bare kjøpt inn de greiene du nevner her og overlevert dem, hadde jo det vært en koselig gest. Men helt ærlig så jeg for meg mye mer enn dette med tanke på det selvforherligende førsteinnlegget ditt. Vi pleier vel å handle inn mat for en 5-6 000 til jul... Med mindre vi har invitert gjester, da er det selvsagt mer. Ellers lurer jeg veldig på hvilke «luksusmatvarer» «selv ikke folk med god råd pleier å unne seg» - akkurat i julen? Anonymkode: 49a1c...a85 Herlighet , om jeg hadde slitt så hadde jeg blitt ekstremt glad for mat, drikke , spill Anonymkode: 0ad56...8f4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #164 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er det kanskje fordi jeg ikke drikker mye selv, hverken til jul eller ellers, men dersom noen tilbød seg å kjøpe inn litt så jeg og barna skulle fått en fin jul, ville det aldri falt meg inn å be om noe som KUN skulle nytes av meg og som ikke er til glede for felles julestemning for hele familien. Jeg hadde prioritert ønsker til barna og god mat til alle. Anonymkode: 2fcda...60b Si ikke det. En juleøl i en traust tid kan fort lette humøret, som igjen gir barna en bedre opplevelse Trenger jo ikke se det verste i alt! Er uansett snakk om.... hva da.... 50 kr! Anonymkode: 6fc18...e88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 10. desember 2020 #165 Del Skrevet 10. desember 2020 Det er tydelig at mange her inne har nok av penger når de synes den listen var grei. Virker også som mange overser det at TS har sagt om snusing og mye drikking og hvordan de er som foreldre. Mye drikking er ikke positivt for barna å vokse opp i, men ikke alle som svarer gidder å lese hele tråden virker det som. 😑 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 10. desember 2020 #166 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Grunnen til at jeg ikke vippser over en pengesum, er fordi jeg kjenner broren min veldig godt. Hadde jeg gitt ham 2000kr hadde de garantert gått til røyk, snus,øl, fest og tull. Jeg har kjent han hele livet og vet utmerket godt hvordan han er. Våre foreldre, som nå har kuttet all kontakt med broren min har tidligere hjulpet med penger, for å hjelpe han ut av kriser,men hver gang har pengene gått til tull. De kuttet kontakten da han forsøkte å svindle dem. Jeg har alltid hatt lyst til å hjelpe barna til broren min, det de de jeg synes synd på. Ikke broren og kona hans, de har prioritert seg selv hele veien. De summene de bruker på snus, røyk og alkohol sier sitt, spesielt når de har ekstremt dårlig råd. Jeg vil ikke bygge opp under disse svært dyre uvanene ved å kjøpe inn snus og sekspakkninger med øl. Jeg mister hjelpen til å hjelpe min bror fordi han er egoistisk og prioriterer kun seg selv, bokstavelig talt driter i ungene sine. Jeg har valgt å kjøpe inn alt det barna ønsker seg av mat og kos, de skal også få en vinterjakke hver og en leke de ønsker seg i julegave. Jeg kjøper gjerne inn vinterklær, ting til barna. Men jeg har lite til overs for broren min og kona hans. Æ Anonymkode: 58a20...d90 Det er veldig rart at du forestilte deg at de ville prioritere kun barna med det bildet du tegner av broren din. Dessuten var fire av seks ting du nevnte fra lista deres til barna. Julestrømper, pysj, sengesett og "luksusvarer" jeg regner med at er mat barna også ville spise. Det er som om du sendte denne forespørselen for å ha noe mer å ta broren din for. Du kjenner han jo! For meg gir ikke dette mening i det hele tatt. Du burde bare ha handlet inn det du ville uten å be om ønskeliste. Det er jo det du gjør uansett. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamse20 Skrevet 10. desember 2020 #167 Del Skrevet 10. desember 2020 bare fordi det er en lang ønskeliste så betyr det ikke at han skal ha alt. Velg en av de tingene på ønskelisten. Som sagt, ønskeliste er bare et redskap som gir deg valg av ting du KAN velge om du vil. men igjen, du burde formulere deg bedre og si ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #168 Del Skrevet 10. desember 2020 Snødronninga skrev (Akkurat nå): Det er tydelig at mange her inne har nok av penger når de synes den listen var grei. Virker også som mange overser det at TS har sagt om snusing og mye drikking og hvordan de er som foreldre. Mye drikking er ikke positivt for barna å vokse opp i, men ikke alle som svarer gidder å lese hele tråden virker det som. 😑 Joda, det gadd jeg. Men du må huske at denne saken er kun presentert fra én side, uten at motpart kan svare for seg. TS framstiller nærmest dem som alkoholikere, noe som jeg neppe tror er sant. Samtidig er TS syn på snus og øl altfor tydelig i tråden, og preger den. Det er langt ifra sikkert at TS' syn om snus og røyk er fullstendig korrekt. Er man snushater, så hater man det, og da overdriver man fordi man lar seg irritere at pengebruken går dit. Men dem som snuser selv vet at å slutte er langt ifra enkelt, og er ofte noe du ikke bare kan kaste ifra deg uten problemer. TS vil veldig hjelpe, hadde det bare ikke vært for den snusen, virker det som. Og det sier litt om holdningene til TS. Anonymkode: 6fc18...e88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 10. desember 2020 #169 Del Skrevet 10. desember 2020 malifika skrev (52 minutter siden): Selvfølgelig tilbyr man hjelp på egne premisser. Hadde jeg skulle hjulpet en venn å vaske f.eks så er det jeg som bestemmer hvor mange timer og energi jeg har til rådighet. Hadde du tilbudt en venninne å pusse opp stua hennes og hun hadde svart: "flott siden du tilbyr så maler vi hele huset", så tenker jeg du hadde blitt ganske paff. Ts tilbydde å hjelpe dem litt med det mest nødvendige. Det er forskjell på å barbere seg og på å kutte av seg hue altså. Disse merkelige sammenlikningene her inne altså. Hvis jeg hadde tilbudt en venn å hjelpe til med vaskingen, så ville jeg jo ikke bestemt hva jeg skulle vaske. Det måtte jo blitt etter vennens behov da. Og du kan ikke sammenlikne hvor mye tid med varer en skal kjøpe! Hadde jeg spurt hva noen ønsket seg så hadde jeg så klart kjøpt noe av det de hadde oppgitt. Det er jo hele poenget med å spørre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #170 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er de skikkelig fattige eller har de bare dårlige prioriteringer? Hvis de begge er på trygd, som i uføretrygd, har de vel minst 40.000 utbetalt etter skatt hver måned? Hadde ikke orket hvert fall å kjøpe øl og snus og unødvendige pysjer til rotehoder. Hadde absolutt hjulpet barna ja, er jo ikke de sin feil. Hadde gitt barna fine gaver, og gavekort på aktiviteter. Event. betalt for en fritidsaktivitet for hvert av barna. Anonymkode: 08a00...6fc Og hvor tar du 40 000 fra. Jeg tenker vi sier 30 000, kanskje litt mer. Men de færreste får 20 000 utbetalt i mnd på trygd. Anonymkode: 2cc95...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #171 Del Skrevet 10. desember 2020 SoWhat? skrev (13 minutter siden): Det er veldig rart at du forestilte deg at de ville prioritere kun barna med det bildet du tegner av broren din. Dessuten var fire av seks ting du nevnte fra lista deres til barna. Julestrømper, pysj, sengesett og "luksusvarer" jeg regner med at er mat barna også ville spise. Det er som om du sendte denne forespørselen for å ha noe mer å ta broren din for. Du kjenner han jo! For meg gir ikke dette mening i det hele tatt. Du burde bare ha handlet inn det du ville uten å be om ønskeliste. Det er jo det du gjør uansett. Jeg forestilte meg at det skulle være ting til barna når jeg spesifikt sa "hva trenger dere for at barna skal få en fin jul?" Luksusvarer car typisk ting som er dyrt, men barna ikke kan fordra. Jeg kjenner ungene, så det lureste hadde vært å spørre ungene direkte. Men jeg tenkte at det hadde vært bedre om jeg kunne gitt varene direkte til foreldrene, så kunne de latet som at de hadde kjøpt det inn. Men skjønte raskt at dette var en dårlig plan. Spurte derfor eldste barnet etterpå. Fikk ett fornuftig svar og kjøper inn det. Anonymkode: 58a20...d90 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillEve Skrevet 10. desember 2020 #172 Del Skrevet 10. desember 2020 Jeg syns det er vilt at folk kaller TS for gjerrig og som kritiserer det at hun prøver å hjelpe tantebarna sine. Dette er en alenemor som er flink til å spare og leve sparsommelig. Det betyr ikke at hun plutselig kan punge ut for masse både denne jula og i tiden framover, som mange foreslår. Det kan ikke forventes at hun nærmest tar hovedansvar for tre ekstra barn, når hun har nok med å spare opp til sitt eget barn og for å sikre egen stabil fremtid. Jeg syns ikke det er gjennomsyret at hun har et generelt dårlig syn på snus og øl, men selvfølgelig er det innafor å kritisere noen som velger snus og øl FORAN det barna har lyst på. Snus og øl er luksusvarer, og noe de garantert kommer til å kjøpe til seg selv. Syns ikke TS skisserer dem som rusmisbrukere eller at de har et alkoholproblem, men heller som egoister. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. desember 2020 #173 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Wow, for noen reaksjoner. Hvis du reagerte på den ønskelisten, så skulle du sett min. Og jeg har også dårlig råd. Hva jeg ønsker meg til jul henger ikke helt i sammen med hva jeg ønsker å handle inn til jul. Greit nok, snus og juleøl står ikke på listen min akkurat. Ønskelisten min innehar også ting og tang som er dyrt. Ja hvorfor ikke, det er jo ting jeg ønsker meg. Selv om jeg er fattig så må jeg jo få lov å ønske meg dyre ting. En Dyson støvsuger f.eks til 5000,- - 6000,-. Ja, jeg ønsker meg det, men har jo aldri råd til å kjøpe meg det selv. Er jo nettopp derfor jeg ønsker meg det. Kanskje får jeg det, og da ville jeg blitt superglad ettersom det er noe jeg trenger. Hvorfor må jeg ønske meg noe billig skit fra Europris som knapt fungerer til formålet, når jeg kan gjøre som alle andre å ønske meg noe bedre? Resten av familien har jo en Dyson så. Anonymkode: 6fc18...e88 Jeg må innrømme at jeg hadde stusset veldig om et familiemedlem med dårlig økonomi hadde ønsket seg EN ting som stengt talt ikke er nødvendig til 5000-6000 kr. Ok om det var vaskemaskin, som er ganske så nødvendig å ha, men "statussstøvsuger"... Jeg har råd til en slik selv, men har en utmerket støvsuger til rundt 1000 lappen. Ja jeg hadde reagert negativt på slike ønsker. Synes det var tåpelig når man har dårlig økonomi, og det antagelig er BEHOV som bør prioriteres før luksus. Jeg har i perioder av livet hatt veldig trang økonomi selv, og det var alltid hva jeg og barna virkelig trengte som sto øverst på ønskelista. Klart man kan ønske seg hva som helst, men man blir neppe tatt veldig seriøst om man har svært trang økonomi og ønsker seg urimelig dyre og egentlig unødvendige ting. Hva så om resten av familien har en slik? De har råd til det og en langt rimeligere støvsuger gjør jobben. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #174 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Gjerrig? Seriøst? Anonymkode: 0ad56...8f4 Noe gjerrig ja, er seriøs. Ts "fisker" etter sympati for sine valg. Anonymkode: 62361...050 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #175 Del Skrevet 10. desember 2020 Trolltunge skrev (21 minutter siden): Jeg må innrømme at jeg hadde stusset veldig om et familiemedlem med dårlig økonomi hadde ønsket seg EN ting som stengt talt ikke er nødvendig til 5000-6000 kr. Ok om det var vaskemaskin, som er ganske så nødvendig å ha, men "statussstøvsuger"... Jeg har råd til en slik selv, men har en utmerket støvsuger til rundt 1000 lappen. Ja jeg hadde reagert negativt på slike ønsker. Synes det var tåpelig når man har dårlig økonomi, og det antagelig er BEHOV som bør prioriteres før luksus. Jeg har i perioder av livet hatt veldig trang økonomi selv, og det var alltid hva jeg og barna virkelig trengte som sto øverst på ønskelista. Klart man kan ønske seg hva som helst, men man blir neppe tatt veldig seriøst om man har svært trang økonomi og ønsker seg urimelig dyre og egentlig unødvendige ting. Hva så om resten av familien har en slik? De har råd til det og en langt rimeligere støvsuger gjør jobben. Men hvorfor er det slik at fordi jeg ikke er rik, så har jeg ikke lov til å ønske meg noe kostbart? Hvis jeg føler jeg trenger den med tanke på at jeg har grove flosstepper og dyr, hvorfor er ikke det lov? Det har ingenting med status og luksus å gjøre, det har med bruksvennlighet og bruksområde. Den dekker jo et behov. Jeg har selv en støvsuger fra Europris til 700,-, og det er den største dritten jeg har hatt. Bomkjøp de lux, fordi jeg ikke hadde råd til annet. At du ikke tar meg, min ønskeliste og mine behov seriøst sier mer om deg enn meg. Alle har forskjellige ønsker og behov, og det er sannelig feil av deg å bedømme og diktere mine ønsker og behov. Husstandens økonomitilstand trenger ikke speile ønskelisten. Bare fordi jeg ikke er rik så skal jo ikke jeg unnlate å ønske meg noe kostbart fra andre. Den støvsugeren er innenfor priskategorien fra mine foreldre til jul fordi dem ligger på det nivået til alle ungene, så ja, jeg føler mitt ønske er helt innenfor da. Anonymkode: 6fc18...e88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. desember 2020 #176 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor er det slik at fordi jeg ikke er rik, så har jeg ikke lov til å ønske meg noe kostbart? Hvis jeg føler jeg trenger den med tanke på at jeg har grove flosstepper og dyr, hvorfor er ikke det lov? Det har ingenting med status og luksus å gjøre, det har med bruksvennlighet og bruksområde. Den dekker jo et behov. Jeg har selv en støvsuger fra Europris til 700,-, og det er den største dritten jeg har hatt. Bomkjøp de lux, fordi jeg ikke hadde råd til annet. At du ikke tar meg, min ønskeliste og mine behov seriøst sier mer om deg enn meg. Alle har forskjellige ønsker og behov, og det er sannelig feil av deg å bedømme og diktere mine ønsker og behov. Husstandens økonomitilstand trenger ikke speile ønskelisten. Bare fordi jeg ikke er rik så skal jo ikke jeg unnlate å ønske meg noe kostbart fra andre. Den støvsugeren er innenfor priskategorien fra mine foreldre til jul fordi dem ligger på det nivået til alle ungene, så ja, jeg føler mitt ønske er helt innenfor da. Anonymkode: 6fc18...e88 Du gjør selvfølgelig hva du vil. Jeg selv hadde prioritert å få flere ting jeg trenger enn en ting som var unødvendig dyr i forhold til nytte da jeg hadde dårlig økonomi. Min betydelig billigere støvsuger fungerer fantastisk godt. Vi har også flossteppe og både hund og katt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #177 Del Skrevet 10. desember 2020 LillEve skrev (39 minutter siden): Jeg syns det er vilt at folk kaller TS for gjerrig og som kritiserer det at hun prøver å hjelpe tantebarna sine. Dette er en alenemor som er flink til å spare og leve sparsommelig. Det betyr ikke at hun plutselig kan punge ut for masse både denne jula og i tiden framover, som mange foreslår. Det kan ikke forventes at hun nærmest tar hovedansvar for tre ekstra barn, når hun har nok med å spare opp til sitt eget barn og for å sikre egen stabil fremtid. Jeg syns ikke det er gjennomsyret at hun har et generelt dårlig syn på snus og øl, men selvfølgelig er det innafor å kritisere noen som velger snus og øl FORAN det barna har lyst på. Snus og øl er luksusvarer, og noe de garantert kommer til å kjøpe til seg selv. Syns ikke TS skisserer dem som rusmisbrukere eller at de har et alkoholproblem, men heller som egoister. Helt enig . Het vanvittig at folk får seg til å kritisere ts Anonymkode: 0ad56...8f4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #178 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Noe gjerrig ja, er seriøs. Ts "fisker" etter sympati for sine valg. Anonymkode: 62361...050 Ts er ikke gjerrig i det hele tatt Anonymkode: 0ad56...8f4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #179 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig . Het vanvittig at folk får seg til å kritisere ts Anonymkode: 0ad56...8f4 Må være lov å mene noe annet enn "flertallet", men det tolkes vel nærmest som sjikane. Anonymkode: 62361...050 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #180 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Grunnen til at jeg ikke vippser over en pengesum, er fordi jeg kjenner broren min veldig godt. Hadde jeg gitt ham 2000kr hadde de garantert gått til røyk, snus,øl, fest og tull. Jeg har kjent han hele livet og vet utmerket godt hvordan han er. Våre foreldre, som nå har kuttet all kontakt med broren min har tidligere hjulpet med penger, for å hjelpe han ut av kriser,men hver gang har pengene gått til tull. De kuttet kontakten da han forsøkte å svindle dem. Jeg har alltid hatt lyst til å hjelpe barna til broren min, det de de jeg synes synd på. Ikke broren og kona hans, de har prioritert seg selv hele veien. De summene de bruker på snus, røyk og alkohol sier sitt, spesielt når de har ekstremt dårlig råd. Jeg vil ikke bygge opp under disse svært dyre uvanene ved å kjøpe inn snus og sekspakkninger med øl. Jeg mister hjelpen til å hjelpe min bror fordi han er egoistisk og prioriterer kun seg selv, bokstavelig talt driter i ungene sine. Jeg har valgt å kjøpe inn alt det barna ønsker seg av mat og kos, de skal også få en vinterjakke hver og en leke de ønsker seg i julegave. Jeg kjøper gjerne inn vinterklær, ting til barna. Men jeg har lite til overs for broren min og kona hans. Æ Anonymkode: 58a20...d90 Jeg synes ønskene du fikk var til barna bortsett fra snus og øl. Resten ville barna nyte godt av. Kjøkkenmaskin bruker jeg hver eneste uke. Jeg baker brød, kaker og barna mine har nytt godt av den mange ganger. De elsker å bake, og en kjøkkenmaskin elter mye bedre enn du klarer selv. Jeg blir sjelden provosert her inne, men du har klart det. Jeg forstår at du er sur på broren din og valgene han tar. Og du unner ham og kona nada, selv i julen. Du er til og med redd de skal spise noe av det du vil gi dem. For å være ærlig, jeg tror jeg skulle ha vært svært fattig før jeg hadde ønsket å få noe til meg eller barna fra noen med slike holdninger som deg. Pysj og sengetøy, og julegodt til barna... var ønsker som kom, og du henger deg helt opp i snus og en 6 pakk med øl. De fleste ønsker var til barna. Du fremstiller dem som dårlig foreldre, ungene får ikke ordentlig mat en gang i følge deg. Lurer på hvor mye hold det er i det, du fremstår som moralens vokter og er ute med pekefingeren. First price er helt greie produkter, vi spiser mye av det selv. Og jeg tror neppe unger har så god greie på brød og merker at de sladrer til tante om hvor dårlig brød de spiser. Når mine barn var små kunne du legge ord i munnen på dem og få akkurat de svarene du ville. Forstår meg ikke på de som er så hjertens enig med deg her. Men det er jo likt seg, det kommer stadig verre og verre ting frem om broren din etterhvert som du får motbør her inne. Anonymkode: 2cc95...141 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå