Matas Skrevet 12. desember 2020 #221 Del Skrevet 12. desember 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, innlegg skrevet av bruker som utgir seg for å være flere personer, nedsettende innhold, avsporinger og svar til dette. - Matas, mod. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26573967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #222 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 22.37): Hei TS! Det var nok en tabbe å spørre broren din, siden du egentlig uansett var ganske bestemt på forhånd på hva du skulle gi. Men det gjorde du nå en gang, og synes absolutt du skal gi dem noe fra lista. En 11-åring som ønsker seg smoothie, juice og yoghurt til jul.... Det river i hjertet. Helt vanlige hverdagsprdukter for de aller aller fleste. Jeg synes du burde tenke på hvordan du best kan hjelpe disse ungene på lengre sikt foruten om godtepose til jul. Anonymkode: af13c...f53 Jeg hadde ikke bestemt hva jeg skulle gi på forhånd, jeg ville bare gi det ungene trengte for en fin jul. Det gjør jeg nå også Jeg har kjøpt inn alt på ønskelista som eldstemann sendte meg Leverte det i dag, unga er strålende fornøyd. Tro meg, jeg tenker mye på tantebarna mine og jeg har så vondt av dem. Mange nevner barnevernet her, men hva skal grunnlaget for bekymringsmeldingem være? Det å røyke eller snuse er fullt lovlig, det er heller ikke noe som sier det ikke er lov å prioritere seg selv ovenfor barna sine. Barnevernet ser på oppmøte på skolen, at barna har riktig tøy i forhold til vær, matpakker osv. Det der er jo alt på plass. Barna gjør det også bra på skolen, hovedsakelig pga egeninnsats. Så dette er ingen sak for barnevernet, tro meg. Selvom jeg kan være enig i at min bror og hans kone ikke er de beste foreldrene i gata Anonymkode: 58a20...d90 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26576479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 12. desember 2020 #223 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke bestemt hva jeg skulle gi på forhånd, jeg ville bare gi det ungene trengte for en fin jul. Det gjør jeg nå også Jeg har kjøpt inn alt på ønskelista som eldstemann sendte meg Leverte det i dag, unga er strålende fornøyd. Tro meg, jeg tenker mye på tantebarna mine og jeg har så vondt av dem. Mange nevner barnevernet her, men hva skal grunnlaget for bekymringsmeldingem være? Det å røyke eller snuse er fullt lovlig, det er heller ikke noe som sier det ikke er lov å prioritere seg selv ovenfor barna sine. Barnevernet ser på oppmøte på skolen, at barna har riktig tøy i forhold til vær, matpakker osv. Det der er jo alt på plass. Barna gjør det også bra på skolen, hovedsakelig pga egeninnsats. Så dette er ingen sak for barnevernet, tro meg. Selvom jeg kan være enig i at min bror og hans kone ikke er de beste foreldrene i gata Anonymkode: 58a20...d90 Er det sånn at det er mye drikking i hjemmet, som ungene opplever? Hengte meg opp i det du skrev tidligere - at det fort kunne bli festing og tull om broren din fikk kontanter. 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26576984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #224 Del Skrevet 12. desember 2020 Høres veldig frekt ut! Anonymkode: c594a...9ed Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26579539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 13. desember 2020 #225 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg hadde ikke bestemt hva jeg skulle gi på forhånd, jeg ville bare gi det ungene trengte for en fin jul. Det gjør jeg nå også Jeg har kjøpt inn alt på ønskelista som eldstemann sendte meg Leverte det i dag, unga er strålende fornøyd. Tro meg, jeg tenker mye på tantebarna mine og jeg har så vondt av dem. Mange nevner barnevernet her, men hva skal grunnlaget for bekymringsmeldingem være? Det å røyke eller snuse er fullt lovlig, det er heller ikke noe som sier det ikke er lov å prioritere seg selv ovenfor barna sine. Barnevernet ser på oppmøte på skolen, at barna har riktig tøy i forhold til vær, matpakker osv. Det der er jo alt på plass. Barna gjør det også bra på skolen, hovedsakelig pga egeninnsats. Så dette er ingen sak for barnevernet, tro meg. Selvom jeg kan være enig i at min bror og hans kone ikke er de beste foreldrene i gata Anonymkode: 58a20...d90 Brød og smør og yoghurt og en genser, gaver og julestrømper er levert i dag slik at barna får en fin jul? Denne tråden er helt merkelig. Jeg får ikke helt taket på hva som er problemstillingen her: er de dønn fattige uten mat på bordet, og ungene spiser dårlig og det eneste de ønsker seg til jul er litt ordentlig brød med smør på, smoothie og yoghurt? -Foreldrene ber om «luksusmat» (dvs julemat, er det ikke? Godt kjøttpålegg og gode oster, fancy middager, sjokolade) osv) når søster tilbyr og er ikke like ydmyke og takknemlige som barna (for de går ikke like mye sultne?). Tante kjøper inn brød og smør (er det fryseren det da, hvordan vet du de får det til jul?) og et klesplagg og gjør et stort nummer ut av det, at skal gi barna «en fin jul» (det skal vel litt mer til..,), forteller det til voksne og barna, ber om ønsker og trekker det tilbake. Og hele Norge her vet om det. Du er veldig nedlatende og arrogant, Ts. Og ikke raus i det hele tatt. Hvorfor ber du dem ikke til deg, så kan du faktisk kan gi barna en fin julaften? Med julelunsj, julestrømper, julesnacks og frukt, full julemiddag, juletre, juletregang, foreldrene kan få en juleøl hver til middag, akevitt, kaker, brus, dessert, gå rundt juletreet og gaver til alle. Du må ha duk og servietter og lys og røkelse og ved og krans på døra og marsipan og gløgg og julehefter. De bør overnatte, så blir det julefrokost med både brød og smør og yoghurt og røkelaks og en bedre fiskemiddag 1.dag og så kan de dra hjem på kvelden. Dette er det NULL veldedighet i, ikke unødvendig luksus heller, det er helt normal gjestfrihet og julefeiring som søsken over hele Norges land inviterer til og betaler for i julen, det er steindyrt. Jeg skal ha broren min og familien på julebesøk her, og det går flerfoldige tusner på det. De har ikke dårlig råd. Verken barn eller voksne får en fin jul av noe pålegg og et klesplagg. Ei tante er ikke spesielt gavmild som gir julestrømper, julehefter, vanlige gaver og brød og yoghurt til nevøer og nieser til jul. Særlig ikke når hun gjør slikt nummer ut av det og vil framstå som så snill. Bare gi familien en fin jul da. Tillegg: jeg angrer litt på innlegg her. Klart det er snilt av deg å bidra, og du er jo snill som gir dem litt ekstra. Jeg vet ingen ting om din økonomi. Det er bare måten du skriver om de voksne på, og så stort nummer du gjør ut av dette, istedetfor å hjelpe skal du liksom redde jula for disse stakkars barna, bror og kona er håpløse, du er snill. Hjelp barna på de måter du mener er best, men ikke forvent ydmyk takknemlighet. Håper du og familien får en fin jul! Endret 13. desember 2020 av Lou Salome 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26580762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 13. desember 2020 #226 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg hadde ikke bestemt hva jeg skulle gi på forhånd, jeg ville bare gi det ungene trengte for en fin jul. Det gjør jeg nå også Jeg har kjøpt inn alt på ønskelista som eldstemann sendte meg Leverte det i dag, unga er strålende fornøyd. Tro meg, jeg tenker mye på tantebarna mine og jeg har så vondt av dem. Mange nevner barnevernet her, men hva skal grunnlaget for bekymringsmeldingem være? Det å røyke eller snuse er fullt lovlig, det er heller ikke noe som sier det ikke er lov å prioritere seg selv ovenfor barna sine. Barnevernet ser på oppmøte på skolen, at barna har riktig tøy i forhold til vær, matpakker osv. Det der er jo alt på plass. Barna gjør det også bra på skolen, hovedsakelig pga egeninnsats. Så dette er ingen sak for barnevernet, tro meg. Selvom jeg kan være enig i at min bror og hans kone ikke er de beste foreldrene i gata Anonymkode: 58a20...d90 Jobber du i barnevernet? Om du oppriktig er bekymret for den emosjonelle oppfølgingen av barna kontakter du selvsagt barnevernet. Evt. sier du til din bror at du lurer på om de hadde hatt godt av litt hjelp fra barnevernet. Kurs osv. Omsorgssvikt er langt mer enn hvorvidt de har skitne klær på skolen osv. Det hadde jo uansett ikke vært snakk om omsorgsovertakelse. Endret 13. desember 2020 av Rainstorm Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26580766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #227 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg hadde ikke bestemt hva jeg skulle gi på forhånd, jeg ville bare gi det ungene trengte for en fin jul. Det gjør jeg nå også Jeg har kjøpt inn alt på ønskelista som eldstemann sendte meg Leverte det i dag, unga er strålende fornøyd. Tro meg, jeg tenker mye på tantebarna mine og jeg har så vondt av dem. Mange nevner barnevernet her, men hva skal grunnlaget for bekymringsmeldingem være? Det å røyke eller snuse er fullt lovlig, det er heller ikke noe som sier det ikke er lov å prioritere seg selv ovenfor barna sine. Barnevernet ser på oppmøte på skolen, at barna har riktig tøy i forhold til vær, matpakker osv. Det der er jo alt på plass. Barna gjør det også bra på skolen, hovedsakelig pga egeninnsats. Så dette er ingen sak for barnevernet, tro meg. Selvom jeg kan være enig i at min bror og hans kone ikke er de beste foreldrene i gata Anonymkode: 58a20...d90 Drikking og det emosjonelle, du nevnte at det fort kunne bli en fest om han fikk penger. Anonymkode: 706d3...117 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26580866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #228 Del Skrevet 13. desember 2020 Lou Salome skrev (13 timer siden): Brød og smør og yoghurt og en genser, gaver og julestrømper er levert i dag slik at barna får en fin jul? Denne tråden er helt merkelig. Jeg får ikke helt taket på hva som er problemstillingen her: er de dønn fattige uten mat på bordet, og ungene spiser dårlig og det eneste de ønsker seg til jul er litt ordentlig brød med smør på, smoothie og yoghurt? -Foreldrene ber om «luksusmat» (dvs julemat, er det ikke? Godt kjøttpålegg og gode oster, fancy middager, sjokolade) osv) når søster tilbyr og er ikke like ydmyke og takknemlige som barna (for de går ikke like mye sultne?). Tante kjøper inn brød og smør (er det fryseren det da, hvordan vet du de får det til jul?) og et klesplagg og gjør et stort nummer ut av det, at skal gi barna «en fin jul» (det skal vel litt mer til..,), forteller det til voksne og barna, ber om ønsker og trekker det tilbake. Og hele Norge her vet om det. Du er veldig nedlatende og arrogant, Ts. Og ikke raus i det hele tatt. Hvorfor ber du dem ikke til deg, så kan du faktisk kan gi barna en fin julaften? Med julelunsj, julestrømper, julesnacks og frukt, full julemiddag, juletre, juletregang, foreldrene kan få en juleøl hver til middag, akevitt, kaker, brus, dessert, gå rundt juletreet og gaver til alle. Du må ha duk og servietter og lys og røkelse og ved og krans på døra og marsipan og gløgg og julehefter. De bør overnatte, så blir det julefrokost med både brød og smør og yoghurt og røkelaks og en bedre fiskemiddag 1.dag og så kan de dra hjem på kvelden. Dette er det NULL veldedighet i, ikke unødvendig luksus heller, det er helt normal gjestfrihet og julefeiring som søsken over hele Norges land inviterer til og betaler for i julen, det er steindyrt. Jeg skal ha broren min og familien på julebesøk her, og det går flerfoldige tusner på det. De har ikke dårlig råd. Verken barn eller voksne får en fin jul av noe pålegg og et klesplagg. Ei tante er ikke spesielt gavmild som gir julestrømper, julehefter, vanlige gaver og brød og yoghurt til nevøer og nieser til jul. Særlig ikke når hun gjør slikt nummer ut av det og vil framstå som så snill. Bare gi familien en fin jul da. Tillegg: jeg angrer litt på innlegg her. Klart det er snilt av deg å bidra, og du er jo snill som gir dem litt ekstra. Jeg vet ingen ting om din økonomi. Det er bare måten du skriver om de voksne på, og så stort nummer du gjør ut av dette, istedetfor å hjelpe skal du liksom redde jula for disse stakkars barna, bror og kona er håpløse, du er snill. Hjelp barna på de måter du mener er best, men ikke forvent ydmyk takknemlighet. Håper du og familien får en fin jul! Jeg er veldig enig i dette innlegget. Det hele høres så rart ut. Be bror skrive ønskeliste for å gi de en fin jul, men så mente hun det ikke likevel? Så gjør hun narr av bror og kone. Hadde mine nevøer og nieser vært i samme situasjon hadde jeg åpnet huset mitt, bedd de små på juleovernatting, tatt de med på opplevelser som kino, badeanlegg eller lignende. Dette gjør jeg for mine nieser og nevøer-som ikke vokser opp i fattigdom og som har ressurssterke foreldre. Så ja, hadde jeg vært tante for de små TS er, så hadde jeg hvert fall gjort langt mer enn å gi litt godteri og en genser. De tror jeg og de fleste jeg kjenner ville gjort? Anonymkode: 08a00...6fc 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26585321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #229 Del Skrevet 14. desember 2020 Jeg strikket flotte julegensere til slike unger i fjor. De havnet under kategorien til salgs på Finn.no, slik at foreldrene kunne bruke pengene på noe annet....... noen er det bare ikke håp for 😥 Anonymkode: 86f96...062 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26586485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #230 Del Skrevet 14. desember 2020 Svarer ofte at jeg ønsker meg en god flaske rødvin når folk spør... ser liksom ikke helt problemet med det. Anonymkode: e525f...af3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26586493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #231 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Svarer ofte at jeg ønsker meg en god flaske rødvin når folk spør... ser liksom ikke helt problemet med det. Anonymkode: e525f...af3 Det blir jo noe annet enn når ts spør hva hun kan fikse for å gi sine tantebarn (barneskolealder) en fin jul. Du bruker sikkert ikke de få pengene du har på alkohol før barna heller slik hennes bror gjør. Anonymkode: 7604c...76d Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26589189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #232 Del Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Svarer ofte at jeg ønsker meg en god flaske rødvin når folk spør... ser liksom ikke helt problemet med det. Anonymkode: e525f...af3 Svarer du det når noen spør hva barn dine trenger eller ønsker seg også? For det er det som er problemet i denne saken. Det var ting som gjorde at barna får en fin jul TS hadde spurt etter. Anonymkode: ef8c3...d4e 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26589204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #233 Del Skrevet 14. desember 2020 Synes du gjorde riktig jeg. Anonymkode: 11818...096 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1431790-sa-jeg-kunne-hjelpe-broren-min-%C3%B8konomisk-slik-at-barna-f%C3%A5r-en-fin-jul-men-n%C3%A5-vil-jeg-ikke/page/12/#findComment-26589491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå