Gå til innhold

Orker ikke tanken på babyshower til venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første kjenner jeg nesten ingen av de inviterte. For det andre synes jeg babyshower er noe stort tull, og for det tredje er det alt for mange inviterte med tanke på smittevern. Innafor å si jeg er i karantene eller noe? Influensa? Eller blir det veldig gjennomsiktig?

Anonymkode: fac67...1a5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anse deg som heldig på grunn av tiden vi er i!

Babyshower må være en av de teiteste tingene man kan arrangere sånn generelt, og spesielt nå midt i en pandemi.
Jeg hadde glatt sagt nei uansett, og nå med Covid-19 har du den perfekte grunnen til å takke nei :nigo:

• Liker 29
Skrevet
Bernardette skrev (1 minutt siden):

Anse deg som heldig på grunn av tiden vi er i!

Babyshower må være en av de teiteste tingene man kan arrangere sånn generelt, og spesielt nå midt i en pandemi.
Jeg hadde glatt sagt nei uansett, og nå med Covid-19 har du den perfekte grunnen til å takke nei :nigo:

Synes det er kjempevanskelig å bruke det som grunn, fordi det er en nær venninne av meg som arrangerer det for hun som skal ha barn, og hun kommer garantert ikke til å akseptere den grunnen 😕 Hun arrangerer jo allerede dette uten noen hensyn til smittevern, så det viser hvor lite seriøst hun tar det... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er kjempevanskelig å bruke det som grunn, fordi det er en nær venninne av meg som arrangerer det for hun som skal ha barn, og hun kommer garantert ikke til å akseptere den grunnen 😕 Hun arrangerer jo allerede dette uten noen hensyn til smittevern, så det viser hvor lite seriøst hun tar det... 

Det er revnende likegyldig om din venninne aksepterer grunnen din, eller ikke. Hvis hun er så mentalt ressurssvak som det fremgår her, bør du nesten revurdere om hun er et menneske du vil ha som dine nærmeste venner.

• Liker 36
Skrevet

Det er revnende likegyldig om din venninne aksepterer grunnen din, eller ikke. Hvis hun er så mentalt ressurssvak som det fremgår her, bør du nesten revurdere om hun er et menneske du vil ha som dine nærmeste venner.

Derfor jeg tenker det er lettere å bare dra en hvit løgn. 

• Liker 1
Skrevet

«Jeg kan dessverre ikke komme.»

Den bruker jeg, og det funker!

Anonymkode: 4e03d...0e7

• Liker 10
Skrevet

Enig.

Godtar ikke din venninne f.eks sykdom som unnskyld? Er hennes fest viktigere enn andres helse? Det er det hun egentlig gir deg beskjed om her, siden hun ikke bryr seg.

Hadde kraftig vurdert det vennskapet med denne "jeg er viktigst" holdningen hennes.

Anonymkode: fc396...a2a

• Liker 11
Skrevet

Det må da gå an å si at du ikke kan komme av smittevernhensyn.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner deg så godt! Jeg drar alltid en unnskyldning for å unngå baby shower. 
Men skjønner- når det er til en nær venninne, er "jeg kan ikke komme" tilfredsstillende. Du må ha en unnskyldning. F.eks:

• jeg er litt uggen i halsen, og legen sa jeg burde holde meg for meg selv et par dager for å se om jeg utvikler andre symptomer (risiko, om venninna sier du bør teste deg...)
  • noen i familien blir syke og du må være med på sykehus
  • øyebetennelse
  • ørebetennelse
  • tannverk, og du må på tannlegevakten
  • vannlekasje

Anonymkode: d3981...b4a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Derfor jeg tenker det er lettere å bare dra en hvit løgn. 

Hvorfor finne på ting for en "venninne" som ikke har noen respekt for deg eller samfunnet? Hva gjør du om hun bare utsetter det da? Skal du fortsette å lyve for å tilfredsstille en egoistisk "venninne"?

Anonymkode: f20e7...b23

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor finne på ting for en "venninne" som ikke har noen respekt for deg eller samfunnet? Hva gjør du om hun bare utsetter det da? Skal du fortsette å lyve for å tilfredsstille en egoistisk "venninne"?

Anonymkode: f20e7...b23

Hun utsetter det nok ikke når en av femten gjester ikke kan komme, heldigvis.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Skjønner deg så godt! Jeg drar alltid en unnskyldning for å unngå baby shower. 
Men skjønner- når det er til en nær venninne, er "jeg kan ikke komme" tilfredsstillende. Du må ha en unnskyldning. F.eks:

• jeg er litt uggen i halsen, og legen sa jeg burde holde meg for meg selv et par dager for å se om jeg utvikler andre symptomer (risiko, om venninna sier du bør teste deg...)
  • noen i familien blir syke og du må være med på sykehus
  • øyebetennelse
  • ørebetennelse
  • tannverk, og du må på tannlegevakten
  • vannlekasje

Anonymkode: d3981...b4a

Hehe, takk for tips! 

Skrevet

Si at du har hostet litt de siste dagene, og du ønsker ikke å ta sjansen på å eventuelt smitte mor og baby ❤ eller noe sånt . 

Anonymkode: 8b6c9...386

• Liker 5
Skrevet

Går mot strømmen og sier: gå no for venninnen din sin skyld! Selv om du synes deg er tull, så kan hun bli veldig glad for det. 

Skrevet

Si at du har Corona.

Anonymkode: 4e681...a5a

Skrevet

Babyshower er bare kleint og totalt meningsløst! Mor, svigermor, annen familie, venner osv hvor nesten ingen har lyst å delta...., men man "må" stille opp, og bruke penger på et selskap med mange uten felles interesser. Nesten som et utdrikningslag! 

Jeg hadde sagt jeg følte jeg brygget på noe!

Anonymkode: d2553...b73

• Liker 5
Skrevet
Skalperud skrev (37 minutter siden):

Går mot strømmen og sier: gå no for venninnen din sin skyld! Selv om du synes deg er tull, så kan hun bli veldig glad for det. 

Synes heller man skal stå imot, så kanskje disse tragiske feiringene renner ut i sanden.... 

• Liker 12
Skrevet

Er det i desember? Si du er i selvbestemt karantene nå for å unngå faktisk karantene i julen.

Anonymkode: a4ad0...54d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes heller man skal stå imot, så kanskje disse tragiske feiringene renner ut i sanden.... 

Eller "naturlig frafall" som det kalles.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For det første kjenner jeg nesten ingen av de inviterte. For det andre synes jeg babyshower er noe stort tull, og for det tredje er det alt for mange inviterte med tanke på smittevern. Innafor å si jeg er i karantene eller noe? Influensa? Eller blir det veldig gjennomsiktig?

Hvorfor ikke bare takke nei til invitasjonen uten å styre for mye om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...