Gå til innhold

Datet noen som sliter med seg sjølv, og søker bekreftelse fra andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holdt på med en fyr i noen måneder, også oppsto det problemer når han vart deppa, som gjorde til at jeg havnet langt nede. Etter at vi fikk oppklart i ting så trodde jeg at ting var bra mellom oss, og når jeg dro bort i sommer så snakket vi en del på meldinger men ting var ikke helt som før. Han sa han var interessert i meg, men ville ta ting sakte. Han sa han trengte avstand, noe jeg såklart ga han. Når det nærmet seg at jeg skulle komme tilbake tok han mer og mer avstand. Jeg gledet meg til å se han igjen, og han viste at jeg hadde begynt å få følelser for han. Men så fikk jeg høre at han holdt på med ei anna jente, uten å avslutte ting med meg. Så jeg spurte om han fortsatt var interessert i å bli kjent, eller om han kanskje hadde forandre mening i sommer. Da fikk jeg bare svar om at jeg måtte roe meg ned, noe som da skapte problemer mellom oss, da jeg bare ville vite hva som foregikk og om jeg skulle gå videre. Han begynte å ignorere meldingene mine (fordi han mente jeg bare skapte problemer osv). Men når jeg sa jeg ikke orket mer (noe jeg ikke tror han leste) så var det stille en stund. Men nå begynte han å sende meg snap igjen, og ville snakke dirty med meg (ikke noe annet). Jeg trodde han holdt på med ei anna jente, noe jeg også fikk bekreftet fra noen andre at han gjorde noen uker tidligere. Det virker som om han sliter med seg sjølv, og at han kom tilbake til meg for bekreftelse, selv om ting ikke var så bra mellom oss, fordi jeg fant ut at han løy til meg. 

Jeg bryr meg åpenbart om han, men har ingen intensjon eller lyst til å bli sammen med han på grunn av alt som har skjedd. Jeg har også klart å gå videre og miste følelsene mine for han. Men ut i fra hva vi har snakket om tidligere og at han hadde en periode hvor han var deppa så tror jeg han sliter med seg sjølv, og at han ikke har noen å snakke med når han sliter. Jeg tror også han starter nye forhold med forksjellige jenter (etter en stund) for å få en viss bekreftelse, men jeg kan ikke vere 100% sikker. Jeg har lyst å ta det opp med han, men føler ikke at det egner seg gjennom melding, da det er det som skaper problemer mellom oss. 

Er det noen måte jeg kan forsøke å hvertfall si og eventuelt få han til å forstå hva andre folk tenker om hans handlinger, og at det sårer mange personer som er i relasjoner med han. Vet at noen av vennene hans ikke sier noe om oppførselen hans, og at de ikke snakker om sånne ting sammen. Jeg tror han trenger at noen sier noe, og at han må forstå at han sårer folk, selv om han kanskje ikke ser det selv. Er det noen måter jeg kan gjøre dette, som en venn, uten at han skal tenke at jeg vil noe mer (har sagt vi kan vere venner). Jeg bryr meg veldig fordi jeg ser at han egentlig er en fin fyr, men at han sliter med seg sjølv og tar til seg ting dersom folk kommenterer hvordan han er, uten at de tenker at det ligger en grunn for det. Føler at det er kun jeg som kan se og skjønne at han sliter, selv om jeg har hørt at noen har tenkt det samme som meg, men de ikke er nære nok venner til å snakke om slike ting. 

Anonymkode: 8fb92...c55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en jeg kjenner.. Han er vel ikke fra Bergensområdet? 

Anonymkode: fba5d...4ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herregud. Idioter finner man overalt. 

• Liker 7
Skrevet

Hva med å bare be han dra til helvete, fremfor å forsøke forstå deg i hjel på en fyr som åpenbart gir en lang dag i deg. 

Anonymkode: 1af6e...265

• Liker 9
Skrevet

Jeg syns du skal gå videre og ikke bruke mer energi på denne mannen. Selv om man sliter med depresjoner så vet man godt at slik atferd sårer andre. Han gjør det bare likevel.

Og nei, selvfølgelig er det ikke «bare du» som kan forstå ham.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ts fra tråden om kollega med dårlig selvfølelse, eneste grunnen til at jeg kuttet han ut tvert da jeg skjønte det var ugler i mosen var for å ikke havne i samme situasjon som du beskriver. Har brent meg før, men lærte å bli glad i meg selv og da blir det lettere å ta slike avgjørelser for seg selv. Skjønner deg så godt ts, kutt han ut. DU fortjener bedre!

Anonymkode: 5acfd...3d8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ts fra tråden om kollega med dårlig selvfølelse, eneste grunnen til at jeg kuttet han ut tvert da jeg skjønte det var ugler i mosen var for å ikke havne i samme situasjon som du beskriver. Har brent meg før, men lærte å bli glad i meg selv og da blir det lettere å ta slike avgjørelser for seg selv. Skjønner deg så godt ts, kutt han ut. DU fortjener bedre!

Siden jeg møtte han har jeg lært så mye å skjønt at jeg må jobbe mye med meg selv. Men når det var avstand mellom oss og jeg fikk bort meste parten av følelsene mine for han gjorde det ting mye letter for min del. 

Takk for svar! Ser nå at jeg bare må kutte han ut, og forhåpentligvis vil han finne ut av ting på egenhånd. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Siden jeg møtte han har jeg lært så mye å skjønt at jeg må jobbe mye med meg selv. Men når det var avstand mellom oss og jeg fikk bort meste parten av følelsene mine for han gjorde det ting mye letter for min del. 

Takk for svar! Ser nå at jeg bare må kutte han ut, og forhåpentligvis vil han finne ut av ting på egenhånd. 

Det er veldig bra at erfaringen med han fikk deg til å forstå at du må ta grep om ditt eget liv. Det er ikke enkelt, og det krever mot å innse og ikke minst gjøre den jobben. Husk at du er milevis foran han tullingen her, han fortjener ikke deg. Ja, jeg har selv opplevd å være i et destruktivt forhold og ikke se hvor dårlig det var før det var avstand mellom oss. Av og til er det det som trengs!

Det høres lurt ut. En ting jeg har lært først som sist er at man ikke kan ta ansvar for andres følelser, alle har ansvar for seg selv og sine følelser.

Lykke til, TS :) Dette klarer du!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vet om en slik jeg også, fra Bergen 🙈 begynner på M. 

Anonymkode: cbf58...0c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet om en slik jeg også, fra Bergen 🙈 begynner på M. 

Er han fra Sandefjord? Halvt asiatisk ?

Anonymkode: ea5dc...6fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er han fra Sandefjord? Halvt asiatisk ?

Anonymkode: ea5dc...6fd

Han bor den veien der når han ikke er i Bergen (noe han var i sommer.) Medlem av en klubb han gjør alt for. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han bor den veien der når han ikke er i Bergen (noe han var i sommer.) Medlem av en klubb han gjør alt for. 

Begynner navnet på A?

Skrevet

For en tragisk type. So what at han er deppa? Betyr ikke at han skal bruke deg og oppføre seg drittsekk. Nei, gi faen i han idioten og finn deg en skikkelig fyr. Selvom noen sliter med ting klarer de fleste respektere andre mennesker, noe denne kvalme fyren ikke gjør. 

Anonymkode: 9c40b...b21

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Begynner navnet på A?

Nei. Skrev tidligere, M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...