Gå til innhold

Det bor prostituerte ovenfor oss i sameiet vårt!

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelpløs
Skrevet

Vet 100% sikkert at det bor prostituerte i den ene oppgangen i sameiet vårt. Til å begynne med tok de med seg kunder opp. Hentet dem utenfor og gikk opp. Dette fikk styreforman med utleier heldigvis raskt en stopper for.

Nå tar de ikke med seg mann folk lenger, men det bor der fortsatt og kommer og går til alle døgnets tider, og bekledning levner ingen tvil om hvilken brasnje de jobber i. De bråker ikke, men jeg kan ikke si jeg er særlig begeistret for dette. Ikke noe særlig med tanke på gjester som skal komme til oss, og evt. den dagen man skal selge leilighten sin.

Hvilke rettigheter har vi sameiet egentlig i slike saker? Kan vi krever at de kastes ut? Noen som kan hjelpe meg videre her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye greie på det juridiske her, men det vil overraske meg stort om ikke også prostituerte har lov til å kjøpe bolig, og ha på seg de klærne de vil på vei ut inn fra hjemmet sitt. Og komme og gå når de vil.

Skrevet

Det har du nok rett i!

Men de har ikke kjøpt den. Det er en som eier den, som leier den ut til dem. SÅ jeg vet ikke hvordan slikt er juridisk, om man kan sette regler for hvem man kan leie ut til eller ikke. Lage visse regler, som gjør at man unngår slike tilfeller som vi opplever nå. Ikke så gøy for barna, for de lurer jo på hva dette skal bety. Særlig når ungene skal ha med seg venner, og foreldrene deres kommer og henter dem. Flere foreldre har i det siste latt være å la ungene komme til oss, pga. dette. De har sagt rett ut, at det skulle de prostituerte.

Hjelp!

Skrevet

Mulig eieren kan finne på en unnskyldning for å kaste dem ut, om h*n også ser på det som et problem.

Tror ikke sameiet har adgang til å lage regler for hvem som har lov til å leie, så dere er sikre på å slippe flere prostituerte der. Så lenge de ikke bryter de reglene dere har fra før, har de nok sitt på det tørre.

Gjest huseier
Skrevet

De leier en leilighet, betaler sin leie. Går ut/kommer hjem på tider av døgnet som ikke passer naboen? Ja,ja tydeligvis sitter naboer oppe til alle døgnets tider?

bekledningen levner ingen tvil? hva slags bekledning er det?

Om venner ikke kommer pga deres bekledning, så er det de som har et problem.

Om du tar deg en tur på en nattklubb, så vil du se "prostutierte" overalt. mange kvinner går i klær som virker utfordrende på mange,men det er fullt lovlig.

Mange som selger seg, kan du ikke se det på de. De går i samme klær som meg og deg.

Skummelt å dømme folk eter klærne. Man kan se ut som en slask, og hva om du fikk en slik i gården?

Sorry, ingen støtte fra meg.

men om det foregikk salg/trafikk i leiligheten så ville dere stått sterkere. utleier kan faktisk bli dømt etter hallikloven. Det er en fersk dom som viser det. En i Stavanger leide ut huset sitt og ble dømt pga de drev denne form for jobb i huset.

Gjest gjesten
Skrevet

Bekledning og yrke er ikke gunnlag for å avslutte et leieforhold. Leietager står nok ganske sterkt her om vedkommede ønsker å ta opp kampen.

Kanskje en grunn kan være støy i innsovningstiden som er fra 23.00 til 01.00 (eller 02.00?).

Gjest huseier
Skrevet
Bekledning og yrke er ikke gunnlag for å avslutte et leieforhold. Leietager står nok ganske sterkt her om vedkommede ønsker å ta opp kampen.

Kanskje en grunn kan være støy i innsovningstiden som er fra 23.00 til 01.00 (eller 02.00?).

Støy? ved at folk kommer hjem? Den der er ikke noen god grunn til å si opp folk.

Bor man i sameie/gård/br.lag må man vite at man ikke bor alene, og at det erlyder til alle tider.

Der jeg bodde, der var en baker som dro kl 2 på natten og kom hjem på morgenkvisten. en taxisjåfør som var hjemom rett som det var på natten.

Jeg kom hjem kl 4 av og til. Slik kan vi fortsette.

Gjest Violetta
Skrevet

Å gå ut og inn av leiligheten kan da ikke regnes som støy. Hva med sykepleiere og andre med nattskift?

Hva er egentlig grunnen til at dere ikke vil ha dem i huset?

Skrevet

Som sagt så har barna måtte lide av dette, iform av at andre foreldre ikke tillater sine barn å komme hit lenger.

Skjønner jo at man ikke kan kaste ut folk pga. bekledning, arbeid (om det hadde vært skift, de jobber jo i et slags skifftyrke). Men det er dette med ungene, som gjør at jeg er litt fortvilet.

Skrevet

Borti gata, så hadde flere naboer satt igang en underskrifts kampanje for å få hivd ut et par.

Da de hadde fått x antall underskrifter, så kastet leietager de ut.

Skrevet

Personlig ville jeg tatt en telefon til utleier og snakket med han. Vet han \ hun om at leiligheten brukes til dette? Så ville jeg tatt en drøfting videre på det.

Gjest Embla s
Skrevet

Du kan da ikke på alvor mene at du vil arbeide for å kaste ut noen kvinner fordi du mener de er prostituerte?!

Gjest Violetta
Skrevet
Som sagt så har barna måtte lide av dette, iform av at andre foreldre ikke tillater sine barn å komme hit lenger.

Skjønner jo at man ikke kan kaste ut folk pga. bekledning, arbeid (om det hadde vært skift, de jobber jo i et slags skifftyrke). Men det er dette med ungene, som gjør at jeg er litt fortvilet.

Tillater ikke foreldrene ungene sine å besøke familier i et hus der det kan hende noen av naboene er prostituerte? Det hørtes besynderlig ut... Er du sikker på det er bare derfor? Vet disse foreldrene at det ikke drives prostitusjon i huset? Er det andre ting som skjer i huset som gjør at det kan få et dårlig rykte?

Skrevet
Personlig ville jeg tatt en telefon til utleier og snakket med han. Vet han \ hun om at leiligheten brukes til dette? Så ville jeg tatt en drøfting videre på det.

De bruker ikke leiligheten til 'dette', men til å bo i når de ikke er på jobb. Damene har lov til å bo hvor de vil, så lenge de følger reglene på stedet.

Skrevet
De bruker ikke leiligheten til 'dette', men til å bo i når de ikke er på jobb. Damene har lov til å bo hvor de vil, så lenge de følger reglene på stedet.

Da misforstod jeg. Trodde at det var mye trafikk frem og tilbake med kunder.

Skrevet

De bruker ikke leiligheten til prostiusjon - om jeg forstår deg rett.

Det eneste de bruker leiligheten til er det som "alle andre gjør - sover/spiser etc.

Med andre ord - det eneste du nå har å utsette på dem er klesdrakten - og at du ut fra den regner med at du (og andre) vet hva de "arbeider" med - og at de tidene de kommer hjem på ikke "passer" deg.

Desverre tror jeg ikke det har noe som helst å si i forhold til utkastelse. Hvem skal avgjøre hva slags klær som er aksepteble?

Det eneste som kan være grunn er at det ikke er lov til fremleie i boligkomplekset.

Synd at barn ikke får besøk av andre barn - men så sant det ikke er ulovlig fremleie kan jeg ikke se at dere har noe som helst dere skulle ha sagt.

Skrevet

Hvis det er de samme reglene i et sameie som i et borettslag så skal det iflg. husleiekontrakten stå at "leieobjektet skal bare brukes som bolig".

Dette er i standardbestemmelser for leie av borettslagbolig.

Det står også videre at "boligen må ikke uten skriftlig samtykke fra BRL brukes på annen måten enn fastsatt eller forutsatt i denne kontrakt".

Prostitusjon er jo et yrke (verdens eldste) - så derfor tolker jeg det slik at boligen ikke kan benyttes til "jobb".............

Men juridisk så vet jeg ikke hvordan dette stiller seg............. Du må nesten sjekke bestemmelsene/lovene i DITT sameie.

Gjest Violetta
Skrevet
Hvis det er de samme reglene i et sameie som i et borettslag så skal det iflg. husleiekontrakten stå at "leieobjektet skal bare brukes som bolig".

Dette er i standardbestemmelser for leie av borettslagbolig.

Det står også videre at "boligen må ikke uten skriftlig samtykke fra BRL brukes på annen måten enn fastsatt eller forutsatt i denne kontrakt".

Prostitusjon er jo et yrke (verdens eldste) - så derfor tolker jeg det slik at boligen ikke kan benyttes til "jobb".............

Men juridisk så vet jeg ikke hvordan dette stiller seg.............  Du må nesten sjekke bestemmelsene/lovene i DITT sameie.

Nå skrev hun jo at leiligheten ikke brukes til prostitusjon, men at de prostituerte bare bor der...

Skrevet

nei, det er vel som dere sier. Vi kan ikke få gjort stort.

100% sikkert at det er derfor andre foreldre ikke vil sende ungene hit. De har jo sagt det rett ut til meg. dette fordi ungene deres, våre barn har daglig besøk av venner, fikk med seg den perioden de drev bordell der. Det var nemlig slik det begynte, bordeellvirksomhet altså. Det er derfor jeg også med 100% sikkert kan si at det er prostituerte, siden noen stilite spørsmålstegng ved om jeg antok det eller visste det.

Skrevet

Horer må jo også ha mat...

Enig med de over her, trolig lite du kan gjøre, gitt - og takk og lov for det.

Hvis jeg var deg ville jeg snakket med foreldrene til dine barns venner jeg. Vært ærlig (ikkeno vits i å lyve og så de har flyttet, for det har de jo ikke), men fortell at de har sluttet å jobbe i leiligheten og at det (uansett) ikke er farlig å leke med barna dine. Hadde det vært farlig for barn å oppholde seg der hadde jo ikke du bodd der heller?

Da vi var i Spania nå var det mye horer langs veiene. Søster på seks tittet fælt (noen av de stod i undertøyet), men hun sa ikkeno, var mer spent på om de "vanlige" stod der "denne kvelden også". :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...