Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I skrivende stund er mannen og kjører rundt på vår sønn, som er 6 uker gammel. Det som vi i begynnelsen trudde var kveldsuro utviklet seg over ukene til mer kolikksymptomer. Vi har vel prøvd det meste, og har funnet ut vi bare må holde ut en del uker til. 

3-4 mnd står det på sidene.

Men ønsker litt oppmuntring og personlige erfaringer. Når ble det bedre for dere? i hvilken uke? Avtok skrikinga gradvis eller var det plutselig stopp?

Anonymkode: 874ee...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er midt oppi det selv her, så jeg føler virkelig med deg. I starten var det virkelig ille, men vi har fått til litt tilpasninger som har gjort det lettere for oss. For det første har vi bare innfunnet oss meg at vi ikke kan sove sammen på en stund, så vi sover på skift mens den andre har babyen. Dette kan vi gjøre både på dagtid og natt, alt ettersom hva vi har behov for og mulighet til. Det å få litt søvn gjør underverker for både humør, motivasjon osv. Det var mye tyngre i starten da vi, spesielt jeg, sov maks en halvtime hvert døgn flere uker i strekk. Syk ble jeg også.  Vi har også funnet ut at vi bare må føye oss 100% etter babyen. Vil han ha pupp for hundrede gang på én time, får han det, hvis han vil henge som en klegg på oss, får han det. Å alltid føye seg etter babyen gir mer ro, både fordi han ikke skriker der og da, men også fordi vi slipper den lange prosessen det er å roe han ned igjen når han har kommer til hyle-stadiet. 

Anonymkode: 2c54a...ee4

Skrevet

Jeg la ut et innlegg her på kg selv når vi stod midt i det. Nå har det gått ett år siden det innlegget, og mye er glemt. Babyen er nå et barn som sover 12 timer i strekk hver natt☺️ 

Skrikingen her ble verre frem til 8 uker og så gradvis bedre før det plutselig stoppet rundt 12 uker. Holdt ut, gi hverandre pauser, snakk med helsepersonell, og husk - det kommer til å gå over. Dere gjør ikke noe feil selv om baby skriker når det er kolikk! 

Anonymkode: 15336...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...