Gå til innhold

Helsefagarbeidere uten autorisasjon, hvor mye tjener dere som vikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere som er helsefagarbeidere uten autorisasjon, eller bare tilkallingsvikarer, hvor mye tjener dere i timen?

Har begynt i ny jobb, og er nysgjerrig på hva jeg kan komme til å tjene. Forrige plassen jeg jobbet på tjente jeg ca. 167kr timen, men det var i en annen kommune. 

Vet dere ikke kan svaret på hva jeg vil tjene. Men lurer på om det er forskjell fra kommune til kommune.

Anonymkode: 56b5a...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting som heter helsefagarbeider uten autorisasjon. Da kan du like gjerne kalle deg sykepleier uten autorisasjon. 

Assistent- er rett stillingsbenevnelse. 

Anonymkode: 432a1...bdd

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei!

Dere som er helsefagarbeidere uten autorisasjon, eller bare tilkallingsvikarer, hvor mye tjener dere i timen?

Har begynt i ny jobb, og er nysgjerrig på hva jeg kan komme til å tjene. Forrige plassen jeg jobbet på tjente jeg ca. 167kr timen, men det var i en annen kommune. 

Vet dere ikke kan svaret på hva jeg vil tjene. Men lurer på om det er forskjell fra kommune til kommune.

Dette er assistentlønn fordi det er assistent du er. Ikke helsefagarbeider uten autorisasjon.

Anonymkode: 0041b...4db

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er assistentlønn fordi det er assistent du er. Ikke helsefagarbeider uten autorisasjon.

Er helsefagarbeider, skal få autorisasjonen straks.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er helsefagarbeider, skal få autorisasjonen straks.

Du kan ikke kalle deg eller få lønn som helsefagarbeider uten autorisasjon. Så fort autorisasjonen er i orden så er det null problem, da kan du kalle deg og bli lønnet som helsefagarbeider.

Anonymkode: cc3b3...3ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du kan ikke kalle deg eller få lønn som helsefagarbeider uten autorisasjon. Så fort autorisasjonen er i orden så er det null problem, da kan du kalle deg og bli lønnet som helsefagarbeider.

Aha, har fagbrevet som helsefagarbeider. Så er helsefagarbeider. Er helt klar over at jeg skal få autorisasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Aha, har fagbrevet som helsefagarbeider. Så er helsefagarbeider. Er helt klar over at jeg skal få autorisasjon.

Hvorfor lurer du egentlig da på hvordan lønnen er uten autorisasjon når den er rett rundt hjørnet?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men uten autorisasjon så kan du ikke jobbe som helsefagarbeider. (Hjelper ikke at du har fagbrev, du må ha autorisasjonen.) Da blir du assistent og vil få assistentlønn. Så fort autorisasjonen er i boks så kan du jobbe som og lønnes som helsefagarbeider. Hvis planen er at du skal søke om autorisasjon, hvorfor lurer du på lønn uten da?

Skrevet

Jeg utdanner meg til helsefagarbeider, så foreløpig er tittelen min Pleiemedarbeider. Har ca. 195,-/timen, + evt. tillegg.

Anonymkode: eb715...874

Skrevet

Pleiemedarbeider, 220 i timen.

Anonymkode: 75efa...ab2

Skrevet

Hva er timelønnen til helsefagarbeider med full ansinitet da?

Anonymkode: 8da9e...549

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 21.37):

Hei!

Hvis du ikke har autorisasjon men er utdannet helsefagarbeider så har du ingenting i helsevesenet og gjøre fordi da betyr det at du har gjort ting som gjør deg uegnet til å ta hånd om forsvarsløse mennesker.

Ufaglærte tjener rundt 150kr, helsefagarbeidere med autorisasjon starter på 156kr. 

Ufaglærte får lønnsøkning og ansiennitet for ALL yrkeserfaring, helsefagarbeidere får kun ansiennitet for helsefaglig yrkeserfaring. Kontrasten på samme ansiennitet på ufaglært vs helsefagarbeider er svært lav. Den største kontrasten ligger på at ufaglærte får ikke store stillingsprosenter men det gjør faglærte utover det så er det ikke de store kontrastene.

Anonymkode: 04646...9d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 22.27):

Jeg utdanner meg til helsefagarbeider, så foreløpig er tittelen min Pleiemedarbeider. Har ca. 195,-/timen, + evt. tillegg.

Anonymkode: eb715...874

Forbered deg på et sjokk når du blir helsefagarbeider fordi da mister du all den ansienniteten som har gjort at lønna de er så svimlende høy og får kun beholde helsefaglig ansiennitet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 22.32):

Pleiemedarbeider, 220 i timen.

Anonymkode: 75efa...ab2

Ja det er så man lurer på hvorfor ta utdannelse når pleiemedarbeideren har det samme som full ansiennitet med videreutdannelse hos helsefagarbeideren. Man føler seg ganske så bortkasta ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 21.37):

Hei!

AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 22.43):

ok start lønna før første økning ved 2års ansiennitet mener jeg ligger på 156kr pr i dag for helsefagarbeidere. OBS du beholder kun helsefaglig yrkeserfaring på ansienniteten din.

Skrevet

170 ca. i timen. 6 års ansiennitet som assistent. 

Skrevet

Har 204 kr/t på sykehjem. Jobbet der i ca 2 år. Er sykepleierstudent på tredje året med stillingstittel «Pleiemedarbeider». 

Anonymkode: dd533...f73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...