Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Vurderer å ta medisinsk sekretær på nki. Men har lest flere steder at man sliter med å finne seg jobb fordi de fleste stedene ønsker autorisert helsesekretær isteden. Men med denne utdannelsen blir man ikke autorisert. 
jeg har prøvd å lese meg gjennom nettet og ikke funnet svaret mitt. 
hvordan bli autorisert helsesekretær i voksen alder? Jeg har utført VGS så voksenopplæring er utelukket for min del. 

Anonymkode: f0a7b...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesekretær er medisinsk sekretær med autorisasjon. Du stiller sterke på arbeidsmarkedet som helsesekretær. Men, det å få seg jobb i dette yrket er vanskelig.

Ble ferdig utdannet i Januar. Ikke fått noe jobb enda. 3 uker vikariat i sommer, men det teller ikke som ekte jobb. 

Anonymkode: b9598...f85

Skrevet

Du stiller mye sterkere med autorisasjon, og selv da er det dessverre vanskelig for helsesekretærer å få seg jobb. Med privat kursing som medisinsk sektretær uten autorisasjon, vil jeg tro jobbmarkedet jobber mye mot deg. For å bli autorisert må du dessverre ta voksenopplæring på VGS eller privatistutdanning. 

Anonymkode: 8148a...dcf

Skrevet

kanskje bare noe jeg har hørt, men slike NKI studier er bare bortkastet tid og penger. 

Anonymkode: d0773...8b3

Skrevet

Noen her skriver det er vanskelig å få jobb, men det kommer jo svært an på hvor i landet man bor.

Anonymkode: ef67c...19a

• Liker 3
Skrevet

Bor du rundt Oslo og Østlandet er det så godt som umulig å få jobb. Jeg selv og flere jeg kjenner er autorisert helsesekretær for ett par år siden. Enda ikke fått jobb.

Anonymkode: 4da23...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...