AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Jeg begynner på jobb igjen i februar og barnet begynner da i barnehage, 11 måneder gammel. Da jeg fortalte min svigerinne dette, fikk jeg en stygg kommentar om at hun velger å ta ut ekstra ulønnet permisjon fordi hun "velger å prioritere barnet sitt" Min svigerinne har ett barn som er født noen dager etter vår baby, hun skal være hjemme med barnet frem til barnet er 2 år. Deretter fortsatte hun å legge ut om hvor kjipt det er for småbarn å begynne i barnehagen før de kan gå og kommunisere ordentlig. Hun sa det grenser til omsorgssvikt etter hennes synspunkt. Og at det burde ikke vært lov å sende så små barn i barnehage. Hun og alle andre som dømmer meg, skulle bare ha visst hvor mye jeg prioriterer barnet mitt. Og jeg begynner på jobb raskt nettopp for å skaffe barnet mitt det han trenger i tiden fremover. Vi bor i ett såkaldt belastet området i Oslo og målet er å flytte vekk herfra så raskt som mulig, i hvertfall før barnet vårt begynner på skolen. Skolen han sogner til er virkelig ille. For at vi skal greie dette må jeg og mannen jobbe og spare så mye som mulig i årene fremover. Hun mener at vi prioriterer helt feil, "barnet trenger deg nå". Og hun mener det med skolen vil ordne seg selv etterhvert... Hva mener dere? Prioriterer vi feil ? Anonymkode: 021c2...94d 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 8. desember 2020 Bare hev deg over det. Du prioriterer virkelig ikke feil. Anonymkode: a0eef...a72 134
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Nei, jeg synes ikke dere prioriterer feil. Anonymkode: 06495...0f6 44
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 8. desember 2020 For en ufyselig og kvalmende ting å si av svigerinnen din. Nei dere prioriterer ikke feil. Anonymkode: 005e3...c5f 72
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Slutt å snakke med svigerinnen din. Anonymkode: cf7e1...af0 36
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Flytt lengre unna svigerinnen du. : P Synes hun høres kjip ut. Det er mange fine plasser å bo på, feks asker, heggedal..Det er veldig gode skoler der. Anonymkode: ecf5c...f1a 30
Gjest theTitanic Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg begynner på jobb igjen i februar og barnet begynner da i barnehage, 11 måneder gammel. Da jeg fortalte min svigerinne dette, fikk jeg en stygg kommentar om at hun velger å ta ut ekstra ulønnet permisjon fordi hun "velger å prioritere barnet sitt" Min svigerinne har ett barn som er født noen dager etter vår baby, hun skal være hjemme med barnet frem til barnet er 2 år. Deretter fortsatte hun å legge ut om hvor kjipt det er for småbarn å begynne i barnehagen før de kan gå og kommunisere ordentlig. Hun sa det grenser til omsorgssvikt etter hennes synspunkt. Og at det burde ikke vært lov å sende så små barn i barnehage. Hun og alle andre som dømmer meg, skulle bare ha visst hvor mye jeg prioriterer barnet mitt. Og jeg begynner på jobb raskt nettopp for å skaffe barnet mitt det han trenger i tiden fremover. Vi bor i ett såkaldt belastet området i Oslo og målet er å flytte vekk herfra så raskt som mulig, i hvertfall før barnet vårt begynner på skolen. Skolen han sogner til er virkelig ille. For at vi skal greie dette må jeg og mannen jobbe og spare så mye som mulig i årene fremover. Hun mener at vi prioriterer helt feil, "barnet trenger deg nå". Og hun mener det med skolen vil ordne seg selv etterhvert... Hva mener dere? Prioriterer vi feil ? Anonymkode: 021c2...94d At hun mener at barn har det best hjemme til de er to er en sak som er grei nok, men hun forherliger seg selv og gnir inn hvor dårlig valg du tar. Det er ikke greit.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Slutt å være så usikker på deg selv. Sånne ting som dette skal prelle av å ikke påvirke deg. Anonymkode: 6031c...88e 22
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Du prioriterer aldeles ikke feil. Ikke hør på henne. Min er 13 mnd og akkurat begynt i barnehagen - han snakker ikke i det hele tatt og kan knapt gå. Og han ELSKER barnehagen! Vi hadde tid til å bruke god tid på tilvenning, jobben min tillater at han har litt kortere dager, men ut over det gleder han seg hver dag. Vi ankommer barnehagen, han gir meg en klem før han vinker til meg og forsvinner ut i lek og aktivitet. Ingen protester, jeg får daglige bilder av barnehagen av at han bare koser seg. Så du må ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt Tåpelig kommentar av svigerinnen din. Anonymkode: 194d4...033 31
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Det er jo en ærlig sak at hun prioriterer tid med barnet sitt de første leveårene. Men det hun sa til deg er stygt og bare tull. Det er slettes ikke omsorgssvikt å sende barn i barnehage. Ikke alle har mulighet til å være hjemme med barnet til de er 2 år. Anonymkode: b4f16...1ff 48
Loff77 Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Barnet kan like gjerne ha det bedre i bhg enn hjemme med ei heks så drit i henne;) 13
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 Ville heller sendt barnet i barnehagen som 11 måneder gammel enn å vært hjemme til det er 2 år. Hadde virkelig blitt sprø 😂 Anonymkode: d4ed7...232 14
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 Desse supermødrene altså .. Be svigerinna om å komme med forskning på om hvor mange av de barna som begynte i barnehage ved 11mndrs havner på glattcelle og lever på kant med loven og er blitt ubrukelige som mennesker ? En gjør så godt en kan , og blir det behov for endringer ang barnas behov ang barnehage el skole , ja da kan en ta det etterhvert. Når en legger lista så himmla høyt og til og med skryter av det høyt og tydelig , da skal svigerinna få det tøft etterhvert Anonymkode: d37ee...e66 11
Nymerïa Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 Sier hun dette til mannen din også eller er hun en av dem som mener at det kun er kvinner som prioriterer bort barnet sitt hvis de jobber? 46
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #15 Skrevet 8. desember 2020 Dere prioriterer ulikt. Ingen av dere har nødvendigvis feil. Kanskje har svigerinnen din rett, faktisk. Og kanskje ikke. Det at ettåringer og yngre ikke burde gå i bhg. er jo noe mange mener, og som forskning også støtter. Uansett en vondt måte å si det på. Unødvendig.. Du tar jo også et valg som du tenker er det beste for din sønn. Hvordan bhg-start vil gå vet du jo ikke før du har prøvd.. Kanskje går det helt fint for din sønn, kanskje kommer han i en rolig og god barnehage, kanskje vil hennes sønn kjede seg hjemme.. vi vet jo ikke Det du gjør er i allefall helt normalt. Og det er et gjennomtenkt valg. Du vil jo også det beste for ditt barn, sånn som henne. Anonymkode: e5a4d...e2a 17
Filifjonka:-) Skrevet 8. desember 2020 #16 Skrevet 8. desember 2020 Ufint og smakløst av henne å komme med slike kommentarer. Hev deg over det. Enkelte får seg til å si hva som helst. 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 Enig med din svigerinne. Babyer har ingenting i barnehage ågjøre. Barn under to år har det best hjemme med mor, noe også forskning og barnepsykologer støtter Anonymkode: 14f88...ff0 13
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 Hun har ikke tilbudt seg å passe barnet ditt da? Det er jo det minste hun burde gjøre, hvis hun mener du utsetter barnet for noe helt forferdelig ved å sende i bhg. Anonymkode: dd6f2...5c6 35
Hippogriff Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 (endret) I framtida er du konsekvent på at du hver gang hun kommer med slike kommentarer, ler overbærende mens du rister på hodet og sier «er mammapolitiet ute og rir igjen?» Så finner du på et lite ærend og forlater rommet et par minutter. Hver eneste gang. Uavhengig av om det er andre til stede eller ikke. Hva hun mener om din familie er irrelevant. Det er du som kjenner barnet ditt og din families behov best. Endret 8. desember 2020 av Hippogriff 15
Sinsiew Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig med din svigerinne. Babyer har ingenting i barnehage ågjøre. Barn under to år har det best hjemme med mor, noe også forskning og barnepsykologer støtter Anonymkode: 14f88...ff0 Har de det? Min på 18 mnd kjedet seg noe fryktelig hjemme alene med meg. Vi fikk en helt annen jente i hus etter at hun startet i bhg og fikk sosialt samvær med andre barn. Kan du komme med all denne forskningen på at barn har det best hjemme med mor uten annen sosial stimuli? 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå