AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Til menn: Ville dere helst vært sammen med en dame som jobbet som jurist eller økonom eller noe sånt kjedelig, men tjente bra, eller en som ikke tjente like bra, men som hadde studert noe hun interesserte seg for (som psykologi)? Anonymkode: 9e273...cc8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Tror du virkelig ikke jurister eller økonomer har studert noe de interesserer seg for? For et merkelig spørsmål. Anonymkode: 651b4...d8d 5
Gjest Alterego666 Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til menn: Ville dere helst vært sammen med en dame som jobbet som jurist eller økonom eller noe sånt kjedelig, men tjente bra, ...åååh, det er så kjedelig å styre samfunnet!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Økonomer og ingeniører er kjedelige, ikke jurister. Tall og realfagfolk er stort sett noen tørrpinner. Anonymkode: ef34e...4f0
Slint Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Nå tjener jo psykologer bra da... Og mange av dem som har jobber som krever høyere utdanning, som også tjener godt, har jo en interesse for det fordi de forstår det, og vet de kan gjøre jobben godt. Det er ikke slik at alle ønsker å bli f.eks. frisør, men bare tar høye utdanninger pga. lønnen. Folk har (heldigvis) forskjellige interesser. Men hva har dette for valget av dame å gjøre? Står det liksom mellom høy lønn, men mistrivdes på jobb, eller lav lønn og liker jobben sin? Hadde det vært et spm. om hva jeg ville gjort så er det noe helt annet. Hva dama jeg liker gjør kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Det er andre aspekter ved henne jeg prioriterer ovenfor valget hennes av jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Foretrekker ingen av delene, en kvinnes plass er som husmor. Anonymkode: 8dfe7...11a
Jolsen Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til menn: Ville dere helst vært sammen med en dame som jobbet som jurist eller økonom eller noe sånt kjedelig, men tjente bra, eller en som ikke tjente like bra, men som hadde studert noe hun interesserte seg for (som psykologi)? Anonymkode: 9e273...cc8 Psykologer tjener ofte bedre enn økonomer.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Jeg bryr meg ikke om hva min partner velger å jobbe som. Livet er så ekstremt mye mer enn det. Dessverre ser mange bare mennesket som arbeidstittelen før man danner seg et bilde av hvordan og hvem personen er. Personlig er jeg i 20 årene, er investor som vil si at jeg stort sett tar 15-20 telefoner om dagen og svarer noen mailer og samboeren min jobber ikke for øyeblikket. jeg jobber riktignok mer når vi setter i gang nye prosjekter. Da forekommer det faktisk 2 måneder med 6-10 timers arbeidsdager. I mellomtiden dyrker vi andre interesser som kjærligheten, hobbyer og tar vare på andre i familien Anonymkode: a02d5...811
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Som soon to be sivilingeniør (og forhåpentligvis doktor etterhvert) ville jeg ikke datet noen som ikke hadde universitetsutdanning, men hva de hadde studert er likegyldig så lenge det er et skikkelig fag (dvs ikke sosiologi, tverrfaglige kjønnsstudier e.l), Psykologi, Lege eller arkitekt går for det samme, men dama måtte være flink og interessert i det hun selv holdt på med. Generelt allmeninteressert også er vel egentlig ønskelig, da jeg liker å snakke om alt mellom himmel og jord fra finans, til politikk til nyvinninger i datasyn. At dama ikke er sykt ambiseøs selv om hun er intelligent hadde jo også vært praktisk slik at hun kunne tatt mest av ansvaret med barn, men har slått meg til ro med at det er litt usannsynlig å få til mtp de andre kravene, så da får man vel heller bytte noen bleier enn å få en dum partner. Skulle gjerne funnet den ene dama som var mest opptatt av familie selv om hun var sylskarp da Anonymkode: a6480...5eb
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bryr meg ikke om hva min partner velger å jobbe som. Livet er så ekstremt mye mer enn det. Dessverre ser mange bare mennesket som arbeidstittelen før man danner seg et bilde av hvordan og hvem personen er. Personlig er jeg i 20 årene, er investor som vil si at jeg stort sett tar 15-20 telefoner om dagen og svarer noen mailer og samboeren min jobber ikke for øyeblikket. jeg jobber riktignok mer når vi setter i gang nye prosjekter. Da forekommer det faktisk 2 måneder med 6-10 timers arbeidsdager. I mellomtiden dyrker vi andre interesser som kjærligheten, hobbyer og tar vare på andre i familien Anonymkode: a02d5...811 Hvor jobber du? Om du driver selvstendig som investor vil jeg vel kanskje anta du har arvet pengene du forvalter? De fondsfrovalterne jeg vet om i Pareto / DNB etc jobber sykt mye, der er det ikke noe "noen telefoner om dagen" og "kanskje 6-10 timer" når det skjer mye hehe Høres uansett ut som et avslappende liv da Anonymkode: a6480...5eb
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor jobber du? Om du driver selvstendig som investor vil jeg vel kanskje anta du har arvet pengene du forvalter? De fondsfrovalterne jeg vet om i Pareto / DNB etc jobber sykt mye, der er det ikke noe "noen telefoner om dagen" og "kanskje 6-10 timer" når det skjer mye hehe Høres uansett ut som et avslappende liv da Anonymkode: a6480...5eb Jeg jobber på Østlandet, hjemmefra stort sett. har ikke arvet noe enda. Jeg har ingen jobb annet enn å starte egne selskaper og finne nye lokasjoner. Jeg jobbet beinhardt fra jeg var 21-26. Tjente da i snitt kanskje 8-10 tusen kroner i måneden. Det var utfordrende. Hardt med trang økonomi. Er nå 28 år. tar ut litt over snittet av en norsk lønn. Starter ca 2 nye enheter i året og da jobbes det selvsagt mye på stedet frem til start. Ellers gjør jeg det nødvendige arbeidet som kreves av posisjonen jeg har i styret. jeg er ingen forvalter eller trader :) jeg kunne tjent 4-5 ganger så mye om jeg ikke startet to nye selskaper i året og jobbet mer aktivt i selskapene selv. Men for meg så ville jeg bygge mer så jeg har i fremtiden i tillegg til å ha mer frihet i hverdagen. Frihet er det viktigste for meg. Det er hovedsakelig også motivasjonen min :) Anonymkode: a02d5...811
Jolsen Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg jobber på Østlandet, hjemmefra stort sett. har ikke arvet noe enda. Jeg har ingen jobb annet enn å starte egne selskaper og finne nye lokasjoner. Jeg jobbet beinhardt fra jeg var 21-26. Tjente da i snitt kanskje 8-10 tusen kroner i måneden. Det var utfordrende. Hardt med trang økonomi. Er nå 28 år. tar ut litt over snittet av en norsk lønn. Starter ca 2 nye enheter i året og da jobbes det selvsagt mye på stedet frem til start. Ellers gjør jeg det nødvendige arbeidet som kreves av posisjonen jeg har i styret. jeg er ingen forvalter eller trader jeg kunne tjent 4-5 ganger så mye om jeg ikke startet to nye selskaper i året og jobbet mer aktivt i selskapene selv. Men for meg så ville jeg bygge mer så jeg har i fremtiden i tillegg til å ha mer frihet i hverdagen. Frihet er det viktigste for meg. Det er hovedsakelig også motivasjonen min Anonymkode: a02d5...811 Mente du kanskje 80-100k i måneden? 8-10k i måneden er ikke mye å bygge egenkapital på, krever ikke så beinhard jobbing heller.
Gjest Alterego666 Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor jobber du? Om du driver selvstendig som investor vil jeg vel kanskje anta du har arvet pengene du forvalter? De fondsfrovalterne jeg vet om i Pareto / DNB etc jobber sykt mye, der er det ikke noe "noen telefoner om dagen" og "kanskje 6-10 timer" når det skjer mye hehe Høres uansett ut som et avslappende liv da Anonymkode: a6480...5eb Newsflash; Fondsforvalter: En ansatt som jobber med å forvalte andres penger. Investor: Arbeider selvstendig med å forvalte egne penger.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Økonomer og ingeniører er kjedelige, ikke jurister. Tall og realfagfolk er stort sett noen tørrpinner. Anonymkode: ef34e...4f0 Utrolig mye uvitenhet blandt folk. For økonom og ingeniør er jo bare en type jobb og en bestemt type menneske.😂 For alle del, å bygge samfunnet med infrastruktur og bygg, utvikling av datanettverk og utstyr, verne miljøet, utnytte ressurser på en riktig og god måte, skape god matproduksjon er jo "kjedelig". Ingen som er avhengig av sånt heller? Hva skal vi med smart-telefoner, tog, veier, strøm, bygninger? Psykologen kan jo sitte under et tre og ta imot sine pasienter der.😉 Anonymkode: f29a3...3c4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Økonomer og ingeniører er kjedelige, ikke jurister. Tall og realfagfolk er stort sett noen tørrpinner. Anonymkode: ef34e...4f0 Hvis du noen gang hadde beveget deg på NTNU, NHH, etc., ville du ikke kommet med en slik kommentar. Den er kun en floskel, fremsatt av en uten peiling. Anonymkode: 52ae3...0f4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis du noen gang hadde beveget deg på NTNU, NHH, etc., ville du ikke kommet med en slik kommentar. Den er kun en floskel, fremsatt av en uten peiling. Anonymkode: 52ae3...0f4 Eller bare tilbringe en vinter i Trondheim, og oppleve det utrolige aktive studentlivet der, som faktisk er overvekt av ingeniør- og økonomspirer. Et mer sosialt, aktivt og morsomt miljø skal man lete lenge etter! Anonymkode: f29a3...3c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå