AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har hatt kjæreste i snart to år, men føler ikke den tryggheten i forholdet som jeg burde. Jeg elsker han og vet han elsker meg, men noe mangler føler jeg. I starten av forholdet snakket han konstant om eks kona, det ble så mye at jeg til slutt måtte be han slutte. Før han traff meg, var de mye sammen, på ferie, jul, familie selskaper , de hadde også sex etter de var gått fra hverandre osv. Han hjalp henne med alt også penger. De har tre voksne barn. Etter han traff meg, fortsatte han å være på familie snap med eks kona og sine søsken med ektefeller. Han gjorde ikke noe med det, før jeg sa til han at han ikke skulle dele bilder av han og meg på den snappen siden jeg ikke ville hun skulle vite noe om meg. Han fortsatte å gi gaver til sin familie sammen med henne helt til jeg sa jeg syntes det var veldig spesielt. Hun er veldig manipulerende og han er konfliktsky så han gjør bare som hun sier. Han klarer bare ikke si klart fra. Det har også vært andre episoder som gjør at jeg ikke føler meg trygg på forholdet. Han er som sagt konfliktsky og vil ikke snakke om ting, alt feies bare under teppe og alt er bare «bra». Jeg liker å snakke om tingene og «renske opp» mens han vil bare glatte over. Jeg vet ikke helt hva som mangler, men noe er det uten at jeg helt kan sette fingeren på det. Noen ganger tenker jeg at han er sammen med meg bare for å ha ett kvinnfolk liksom. Han hadde ikke peiling på hvor mye han ga i bursdagsgaver, julegaver osv. selv om han sa han hadde vært singel i tre år da han traff meg. Så tydelig at de fortsatte som familie selv om han flyttet ut. Han vil vi skal flytte sammen, jeg vil gjerne, men en bit av meg sier nei... Er en så fortvilt situasjon, jeg vil så gjerne ha den gode, trygge følelsen i forholdet...at det er oss to, men føler det ikke slik.... Vi er godt voksne, slutten av 40 årene. Anonymkode: 7c9d9...011
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Han elsker henne fortsatt, så enkelt er det. Anonymkode: 44239...b79 6
Sokkar Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Hadde lett sagt at han har virket så lite ferdig med eksen, at du ikke vil involvere deg meir med han enda.. Og han kan glatte over det så mye han ønsker, det forandrer ikke det faktum at det har gjort deg utrygg på han og derfor har din tvil som du trenger tid på å finne ut av.. Så får du bruke tiden på å finne ut om du ønsker å involvere deg eller trekke deg unna. Begge deler er lov 😊 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 TS her. Skal sies at han ikke lenger gir gaver osv. sammen med henne. Men, jeg har måttet si fra om alt. Nok er nok, ikke snakk mer om henne. Ikke legg bilder på familie snappen med meg på. Da gikk han ut av snappen. Jeg sa hun burde klare ting med huset selv, da sluttet han å hjelpe henne. Hadde jeg ikke sagt fra, hadde han nok holdt på med disse tingene enda. Men, tror alt dette gjorde meg så utrygg i starten at jeg klarer liksom ikke gå videre med han. Dette har han null forståelse for. Mye han har sagt om bruddet stemmer heller ikke. Familien har fortalt meg helt andre ting (uoppfordret) enn hva han har sagt. Dette er ting han nekter på. Beklager om jeg var uklar i hovedinnlegget. TS Anonymkode: 7c9d9...011
Nymerïa Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Når det gjelder spørsmålet ditt om hva som trygger meg i et forhold, det forholdet jeg er i nå har jeg ikke behov for å trygges i. Det forrige forholdet trengte jeg enorme mengder med trygging, men det var jo fordi det ikke var liv laga. Det burde ha vært opplagt for meg tidligere men jeg tror vi (noen av oss i hvert fall) er skrudd sammen slik at vi manipulerer oss selv til å tro at det kommer en premie til slutt hvis vi bare er tålmodige nok. 10
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 NymeriaRhoynar skrev (5 minutter siden): Når det gjelder spørsmålet ditt om hva som trygger meg i et forhold, det forholdet jeg er i nå har jeg ikke behov for å trygges i. Det forrige forholdet trengte jeg enorme mengder med trygging, men det var jo fordi det ikke var liv laga. Det burde ha vært opplagt for meg tidligere men jeg tror vi (noen av oss i hvert fall) er skrudd sammen slik at vi manipulerer oss selv til å tro at det kommer en premie til slutt hvis vi bare er tålmodige nok. Ja, er vel det jeg også tenker....bare jeg gir det tid så kommer tryggheten og «oss to» følelsen jeg venter på. Føler vel egentlig at alt er så overfladisk på ett vis. Det er ikke samme følelsen som jeg hadde i tiden med min eks mann. (elsker eller savner ikke eks mannen altså, bare så det er sagt.). Anonymkode: 7c9d9...011 1
Maggi2 Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Jeg føler meg trygg fordi jeg ser at han prøver. Vi kan ha våre diakusjoner og han kan være drittsekk innimellom, men når vi har diskutert og kommet frem til noe, så ser jeg i ettertid at han prøver å gjennomføre det vi har avtalt. Dermed tenker jeg at han bryr seg, ellers ville han vel bare gitt faen. Selv vet jeg at han kan være litt sjalu innimellom, så av og til legger jeg igjen telefonen min i stuen (den er ikke låst) når jeg feks går på tur med hunden. Jeg tror egentlig ikke at han snoker på den, men jeg tror at han føler litt trygghet i at jeg ikke har noe å skjule.. Små ting ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Føler han prøver, men føler likevel ikke trygghet. Telefonen f.eks: Han kan min kode og gå inn akkurat når han vil (tror ikke han gjør det). Han lar meg aldri få hans kode. Skal jeg f.eks sette på musikk, må han åpne telefonen først, han lar ikke meg gjøre det. TS Anonymkode: 7c9d9...011
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler han prøver, men føler likevel ikke trygghet. Telefonen f.eks: Han kan min kode og gå inn akkurat når han vil (tror ikke han gjør det). Han lar meg aldri få hans kode. Skal jeg f.eks sette på musikk, må han åpne telefonen først, han lar ikke meg gjøre det. TS Anonymkode: 7c9d9...011 dårlig! slik var min EKS også. visste seg at han hadde nær kontakt med sin eks🤷♀️ Anonymkode: 1813c...ca7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler han prøver, men føler likevel ikke trygghet. Telefonen f.eks: Han kan min kode og gå inn akkurat når han vil (tror ikke han gjør det). Han lar meg aldri få hans kode. Skal jeg f.eks sette på musikk, må han åpne telefonen først, han lar ikke meg gjøre det. TS Anonymkode: 7c9d9...011 Dette er et rødt flagg. Anonymkode: ee8d2...459
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 Det viktigste for trygghet i et forhold er for meg at det er et naturlig og tydelig "vi" der. At det er en selvfølge at vi hører sammen! Misforstå meg rett; jeg mener ikke at man skal være limt til hverandre og ikke gjøre egne ting! Jeg har et 20 år langt forhold bak meg, der mannen konsekvent tenkte og sa "jeg". Vi var veldig unge da vi traff hverandre, og har barn. Jeg var ikke bevisst på dette før jeg brøt ut. Et eksempel: Vi er bedt bort, som par, sammen med et annet vennepar. Mannen i det andre paret svarer: "Så koselig, vi vil gjerne komme!" Min eks svarer: "Jeg kommer!" - og så i en bisetning til meg: "Du kan sikkert være med om du vil...." Anonymkode: 811cd...b93 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Det som trygger meg: at han snakker til meg med respekt selv om han er uenig med meg. At han ikke kaller meg noe stygt. At han ikke lyver. At han ikke åpenlyst glor på andre damer når han går sammen med meg. Anonymkode: 7030c...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Føler han prøver, men føler likevel ikke trygghet. Telefonen f.eks: Han kan min kode og gå inn akkurat når han vil (tror ikke han gjør det). Han lar meg aldri få hans kode. Skal jeg f.eks sette på musikk, må han åpne telefonen først, han lar ikke meg gjøre det. TS Anonymkode: 7c9d9...011 Jeg gir ikke ut koden til kjæresten min. Han har ikke noe med min mobil å gjøre. Han kan spille musikk ol fra egen telefon. Anonymkode: b583a...28c
Safiye Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og avsporinger -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 22.15): Føler han prøver, men føler likevel ikke trygghet. Telefonen f.eks: Han kan min kode og gå inn akkurat når han vil (tror ikke han gjør det). Han lar meg aldri få hans kode. Skal jeg f.eks sette på musikk, må han åpne telefonen først, han lar ikke meg gjøre det. TS Anonymkode: 7c9d9...011 Hvorfor får han tilgang når du ikke får det? Anonymkode: 7045b...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 Her er det så mange ting som taler for at han fortsatt har følelser for eksen sin, at jeg ville aldri ha gått inn i noe seriøst forhold med ham. Du er en erstatning fordi han ikke kan få tilbake kona. Du har en dårlig magefølelse, og du vet nok innerst inne at han ville gått på dagen om hun hadde tatt opp igjen kontakten med ham på den måten. Anonymkode: a807e...569 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor får han tilgang når du ikke får det? Anonymkode: 7045b...8cf Fordi jeg har absolutt ingenting å skjule på min telefon. Jeg blåser i om han vet koden. Anonymkode: 7c9d9...011
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #18 Skrevet 17. desember 2020 Maggi2 skrev (På 8.12.2020 den 21.45): Jeg føler meg trygg fordi jeg ser at han prøver. Vi kan ha våre diakusjoner og han kan være drittsekk innimellom, men når vi har diskutert og kommet frem til noe, så ser jeg i ettertid at han prøver å gjennomføre det vi har avtalt. Dermed tenker jeg at han bryr seg, ellers ville han vel bare gitt faen. Selv vet jeg at han kan være litt sjalu innimellom, så av og til legger jeg igjen telefonen min i stuen (den er ikke låst) når jeg feks går på tur med hunden. Jeg tror egentlig ikke at han snoker på den, men jeg tror at han føler litt trygghet i at jeg ikke har noe å skjule.. Små ting ❤️ Så enig med deg. Det med mobilen også, at den ligger fremme og er åpen og tilgjengelig. En viktig ting faktisk. Er også glad min samboer ikke sitter tapet til mobilen sin. Han er veldig lite på den og deg viser jo at han ikke har noen forhold på si. Anonymkode: f0671...d13
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #19 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): . Er også glad min samboer ikke sitter tapet til mobilen sin. Han er veldig lite på den og deg viser jo at han ikke har noen forhold på si. Anonymkode: f0671...d13 Den som prøvde å skjule et forhold ville nok hatt en tlf nr 2, eller avtalt muntlig. Anonymkode: b583a...28c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå