AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Fikk tilbud om jobb i Frankrike og hadde intervju på Skype. Måtte snakke fransk og følte meg egentlig veldig dårlig men jeg ble overrasket over at jeg fikk jobben likevel. Hva skal jeg gjøre? Det er vanskelig nok å velge siden jeg vet jeg ikke er like god i språket som alle andre på kontoret, men når Korona også er en greie er jeg mer usikker. Kan nevnes at jeg er litt lei Norge og at jeg heller ikke har fått tilbud om jobb i Norge. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 923ca...c18
Aranciata Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Ta den!! Skjønner at det er litt skummelt, men hvis de har hørt deg snakke fransk i en time (eller hvor lenge intervjuet varte), så vet de hva de får, og de vil ha deg. Man kan alltids komme tilbake til Norge, så når du har en sjanse ute ville jeg tatt den. Jeg jobbet utenlands i mange år og elsket det, og det var lett for meg å få jobb i Norge da jeg flyttet hit. 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 De hørte deg jo og synes tydeligvis at du kunne fransk godt nok så hvorfor ikke? Anonymkode: 69645...c1a 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Er bare å hoppe i det. Språket blir enklere etterhvert. Anonymkode: ec116...cd1 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Aranciata skrev (16 minutter siden): Ta den!! Skjønner at det er litt skummelt, men hvis de har hørt deg snakke fransk i en time (eller hvor lenge intervjuet varte), så vet de hva de får, og de vil ha deg. Man kan alltids komme tilbake til Norge, så når du har en sjanse ute ville jeg tatt den. Jeg jobbet utenlands i mange år og elsket det, og det var lett for meg å få jobb i Norge da jeg flyttet hit. Spennende! Hvordan gikk det med deg og språket? Hva likte du ved å jobbe utenlands? Og hvorfor dro du hjem igjen? Anonymkode: 923ca...c18
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Gjør det! Du angrer garantert om du ikke gjør det. Jeg har venner og søsken som har flyttet til flere land der de ikke kunne språket og de stortrives (bl.a asiatiske land der språket er langt unna både engelsk og norsk). Anonymkode: 8f763...833 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Hopp hopp hopp 😃🤞😃🤞 Anonymkode: 8fb66...e38 1
Ulrikke Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Kanskje et teit utsagn, men jeg ville heller angret på noe jeg HADDE gjort, enn å angre på at jeg ikke turte å prøve. Hopp i det! De har jo hørt deg prate. Dessuten, hvis du har over basic kunnskap går det fort å komme inn i det! (selv om man blir sliten i starten!) Jeg snakket flytende tysk for 20 år siden, det glir ikke like uanstrengt nå, men det er ikke snakk om lang tid i Tyskland før det går bedre igjen. Kjør på, sier jeg! 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Du kommer ikke til å bli noe dårligere i fransk av å flytte! Ta sjansen TS, du kan alltids dra hjem igjen om det blir fælt Anonymkode: 829ed...01e 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Omg! Du må ikke la denne muligheten gå fra deg!! Språket kommer til å bli mye bedre etter hvert. Anonymkode: 1c379...d39 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 Hopp i det! Anonymkode: aff3d...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 Hopp i det! Med en gang du kommer deg til Frankrike og begynner å bruke språket daglig, så vil du bli mye bedre på bare noen uker. Både aksenten, ordforrådet og selvtilliten vil skyte til værs. Ta det fra noen som flytta utenlands for å studere. Språket kommer lett når man først begynner å bruke det daglig. I tillegg har du jo skypet med lederne, så de vet veldig godt hvordan språket ditt er, og de tilbydde deg jobben. De føler at fransken din er god nok for stillingen, og da bør du stole på det. I verste fall kan du flytte hjem igjen om det ikke fungerer, men siden lederne har hørt fransken din, kombinert med hvor mye språket ditt vil utvikle seg etter bare noen få uker, så er jeg overbevist om at dette vil gå strålende! Hopp i det! Og kos deg masse! 😀 Anonymkode: f1eae...b2c 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 Hopp i det. Hadde samme betenkeligheter som du, men det gikk bedre enn jeg trodde. Og jeg kjenner meg tryggere og forfrisket halvannet år etter at jeg kom tilbake. Det er noe med å gjøre noe helt annet. Anonymkode: 34b54...53a 1
saltvann Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Du kommer til å angre om du ikke tar jobben Blir det for ille så er det bare å si opp og flytte hjem igjen! 1
Aranciata Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Spennende! Hvordan gikk det med deg og språket? Hva likte du ved å jobbe utenlands? Og hvorfor dro du hjem igjen? Anonymkode: 923ca...c18 Jeg elsker språk, for meg er det en veldig kul utfordring med nye språk, så heldigvis gikk den delen fint (har jobbet både i engelsktalende land og andre land, engelsk var selvfølgelig mye lettere). Hvis man kan en del av språket allerede, i ditt tilfelle fransk, så er det jo slitsomt, men moro - som andre har skrevet så kommer fremgangen så fort når man er 100% omgitt av språket. Man kan bli skikkelig tom i hodet på kvelden, og noen ganger virker det som om man er på et platå og ikke kommer videre, men så kommer det plutselig et skikkelig hopp. Jeg dro tilbake til Norge mest pga. den økonomiske situasjonen i landet jeg bodde i. Det jeg likte best med å jobbe ute var å møte så mange forskjellige mennesker (fikk venner gjennom jobben på en helt annen måte enn i Norge), lære andre måter å jobbe på, se Norge fra utsiden osv. Og selvfølgelig det utenom jobben - oppleve nye steder, reise, ny mat osv. Håper du har takket ja! Hold oss oppdatert! 😎
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå