AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Hei! Tenkte bare å forhøre meg litt om hva dere tenker om dette. Har noen venninner som jeg er med å bruker endel tid på, og for noen uker siden hadde jeg besøk av 2 av dem her en kveld. Da sa hun ene at i år gir hun ikke julegaver til venner, kun familie. Greit det sa jeg. Så var vi nylig på en tur ute sammen, og da snappet jeg plutselig opp en kommentar som hun ene sa rett ut i det blå, sikkert forsnakket seg, slik kan skje. Er det noe du ønsker deg til jul, det du tenkte på? Så hun andre ble rar, sendte henne et rart blikk. Så Spurte jeg hva var det? Nei det var bare at hun skulle gi gave til ungen hennes. I fjor fant jeg ut at de hadde gitt til hverandre. De gidde tillegg meg da når jeg fant ut av det. Er klart at jeg ikke er så dum at jeg tror de kun gir til barna, 2 har, hun ene har ikke, heller ikke meg. Syns det er leit, når hun først går ut å sier hun ikke skal gi tilbake venner, så gir de til hverandre. Har lite tro på at det kun gjelder barnet. Det er jo koselig at de gir tilgang barnet, men de for jo gave av hverandre så ser ikke helt den..en liten gave hadde jo bare vært koselig, spesielt nå i disse tider. Lett å føle seg utenfor da. Overreagerer jeg eller ha en jeg grunn til å føle meg skuffet? Setter pris på tilbakemeldinger. Anonymkode: 725c0...294
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 At hun sier hun skal kun gi til familie i år, det er leit syns jeg. Beklager autokorekt å skrivefeil Anonymkode: 725c0...294
Luckiness Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Trist om din venninne lyver om dette. Men disse to venninnene dine, er de på noen måte nærere hverandre enn deg? Feks at de har kjent hverandre lenger og alltid hatt som tradisjon å gi gaver? Slike ting som det kan spille en rolle. Men jeg forstår fortsatt sårheten du gjerne opplever selv om det ikke er gaven i seg selv som betyr noe. Hva med å gi dem en liten ting og se om du får tilbake? Når du overleverer kan du gi en kommentar om at du unner dem en liten oppmerksomhet til jul og at det er koselig. Så fortsetter du bare med det hvis du selv oppleve at det er koselig. Får du noe tilbake så får du det og om ikke får du ikke 🤷🏻♀️ Men ville selvsagt vært litt obs på den ene venninnen din fremover, om hun faktisk er en god venninne eller ikke siden hun har løyet for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Luckiness skrev (2 minutter siden): Trist om din venninne lyver om dette. Men disse to venninnene dine, er de på noen måte nærere hverandre enn deg? Feks at de har kjent hverandre lenger og alltid hatt som tradisjon å gi gaver? Slike ting som det kan spille en rolle. Men jeg forstår fortsatt sårheten du gjerne opplever selv om det ikke er gaven i seg selv som betyr noe. Hva med å gi dem en liten ting og se om du får tilbake? Når du overleverer kan du gi en kommentar om at du unner dem en liten oppmerksomhet til jul og at det er koselig. Så fortsetter du bare med det hvis du selv oppleve at det er koselig. Får du noe tilbake så får du det og om ikke får du ikke 🤷🏻♀️ Men ville selvsagt vært litt obs på den ene venninnen din fremover, om hun faktisk er en god venninne eller ikke siden hun har løyet for deg. Vi har kjent hverandre like lenge, de skylder på at det er til barna men jeg skjønner jo at de gir tilgang hverandre og. Det som er sårt er når hun sa i forkant at hun ikke gir til noen venner i år, men kun familie. Så ingen trenger å kjøpe noe, da kan jeg ikke ljøpe noe heller. Hadde jeg spurt, konfrontert, hadde de bare svart at de gir til barna. Så orker rett og slett bare ikke. Det som skuffer meg er at da har hun egentlig løyet. For det spiller liten rolle om hun gir til barnet, hun for jo gave tilbake. Når hun sa hun i utgangspunktet ikke skulle gi til noen. Har trekt meg unna, tror det er en tradisjon de har hatt i årevis uten å si noe eller inkludere meg. I fjor kom de i siste liten med gave, kun pga samvittigheten. Jeg har ikke så mange rundt meg, derfor er dette ekstra sårt for meg. Anonymkode: 725c0...294
Luckiness Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har kjent hverandre like lenge, de skylder på at det er til barna men jeg skjønner jo at de gir tilgang hverandre og. Det som er sårt er når hun sa i forkant at hun ikke gir til noen venner i år, men kun familie. Så ingen trenger å kjøpe noe, da kan jeg ikke ljøpe noe heller. Hadde jeg spurt, konfrontert, hadde de bare svart at de gir til barna. Så orker rett og slett bare ikke. Det som skuffer meg er at da har hun egentlig løyet. For det spiller liten rolle om hun gir til barnet, hun for jo gave tilbake. Når hun sa hun i utgangspunktet ikke skulle gi til noen. Har trekt meg unna, tror det er en tradisjon de har hatt i årevis uten å si noe eller inkludere meg. I fjor kom de i siste liten med gave, kun pga samvittigheten. Jeg har ikke så mange rundt meg, derfor er dette ekstra sårt for meg. Anonymkode: 725c0...294 Kanskje du kunne vært ærlig med dem om følelsene dine omkring dette? Det er slettes ikke sikkert at de gjør dette for å ikke inkludere deg. Kanskje de selv bare føler/er tvunget til å holde sin tradisjon om gaver til hverandre, og forsøker å skrenke inn litt på alle julegaver. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Mulig barnet får gave, og at hun gir tilbake til venninna som gav til barnet? Hadde det vært meg så hadde jeg nok ikke tatt det opp eller laget noe drama ut av det i hvertfall. Ikke alle har god økonomi i disse tider så jeg skjønner at man ikke kjøper gaver til venner. Anonymkode: f202c...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Dette ville jeg ikke lagt noe i. Selv blir jeg helt fortvilet om venner gir uttrykk for å ville begynne å utveksle gaver med meg, for jeg syns gaver man er «påtvunget» å utveksle er utelukkende slitsomt. Det får holde mer enn lenge nok med pliktgavene til familien. Folk ser veldig forskjellig på sånt, og det blir fort feil om man tillegger andre motiver man ikke kan vite om de har. Anonymkode: 13990...239 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Luckiness skrev (1 time siden): Kanskje du kunne vært ærlig med dem om følelsene dine omkring dette? Det er slettes ikke sikkert at de gjør dette for å ikke inkludere deg. Kanskje de selv bare føler/er tvunget til å holde sin tradisjon om gaver til hverandre, og forsøker å skrenke inn litt på alle julegaver. Være ærlig? Jeg var som sagt det i fjor. Å orker ikke være det samme i år, å lage en greie. Ikke sikkert de gjør det bevisst nei, men i mitt syn når vi alle er venninner, så burde de spurt meg også. Anonymkode: 725c0...294
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig barnet får gave, og at hun gir tilbake til venninna som gav til barnet? Hadde det vært meg så hadde jeg nok ikke tatt det opp eller laget noe drama ut av det i hvertfall. Ikke alle har god økonomi i disse tider så jeg skjønner at man ikke kjøper gaver til venner. Anonymkode: f202c...a6a Det var vel ikke helt det som var poenget her, var det vel? De gir til hverandre, barnet samme det. De inkluderer ikke meg i dette. Det er det som er vondt for meg. Jeg tenker at nei man trenger ikke gi julegaver til venner, men når hun først kommer i forkjøpet å sier hun ikke skal kjøpe julegaver til noen utenom familien, så blir dette bare for dumt. Rett og slett en løgn til meg. Anonymkode: 725c0...294
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Jeg gir aldri julegave til bestevenner. Vi er en trio, der de to andre ofte har gitt julegave til hverandre. Gaver er mer dems "greie", dems kjærlighetsspråk. Jeg er mer på ord og gjerninger. Jeg vet at de er like glad i meg uansett, så jeg bryr meg ikke om de kjøper julegave til hverandre. Tror det har mer blitt sånn i løpet av årene, at de vet at de får av hverandre, så derfor kjøper de fortsatt til hverandre. Jeg er egentlig en følsom person, men akkurat dette plager meg overhodet ikke. Sikkert fordi de begge er veldig skjønne og jeg vet med hele meg at der er glad i meg. Anonymkode: 2a304...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå