AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har en ettåring. Forholdet til barnefar har ikke vært veldig godt, svangerskapet var uplanlagt og forholdet ble egentlig bare verre etter fødselen. Barnefar er en ganske sær fyr, med ganske spesielle interesser. Dette har egentlig aldri plaget meg, for jeg elsket/elsker han og vi har noe helt spesielt og har alltid hatt det. Forholdet endte etter en stund, men vi ønsker å prøve på nytt. Min mor synes dette er helt hårreisende og ringer daglig for å snakke dritt om barnefar. Hun har rett i en del av feilene han har gjort både ovenfor meg og barnet mitt, men jeg kan enkelt se at han prøver å endre seg. Vi får hjelp av familievernkontoret og går regelmessig i samtaler med en terapeut, og jeg føler det fungerer bra. Det synes han også. Jeg ser at han forstår mye mer av jobben jeg til nå har gjort i hjemmet, og jobber hver dag for å være både en bedre partner og en bedre far. Vi bor per tid fra hverandre, men planen er - dersom vi får orden på forholdet - å flytte sammen igjen. Problemet er altså min mor. Hun snakker dritt om han, snakker ned til han (også foran barnet vårt) og absolutt alt han gjør er feil på én eller annen måte. Jeg er så lei! Nei han er kanskje ikke svigermors drøm, men jeg elsker han! Og vi har et barn! Det innebærer at jeg gir han både én og tre sjanser til. OG vi får profesjonell hjelp denne gangen, og tar det rolig. Men likevel har hun absolutt ingenting positivt å si. Jeg har prøvd å snakke med henne og sagt at uansett hvordan forholdet vårt ender er han fremdeles faren til barnet, og jeg kommer til å ha han i livet mitt i mange mange år. Jeg har også sagt at hvis hun bare skal snakke dritt om han kan hun la være å snakke med han. Men det hjelper ikke, hun ringer meg om kvelden utelukkende for å være negativ i forhold til han. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 148f6...2a8
lillevill Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Tror du må sette henne hard på plass. Nå slutter hun, eller så orker du ikke ta telefonen om hun ikke skjerper seg. Noe sånt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå