AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Del Skrevet 8. desember 2020 Er det noen her som har vært eller er i konflikt med naboene sine? Hvordan orker dere? Vi har det nå i en god stund og det bare fordi naboen har for lite tid til overs virker det som. Jeg blir så sliten av det. Hvordan overleve nabokrangel? Anonymkode: 28b3e...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Del Skrevet 8. desember 2020 Eneboliger, da kan dere plante høy hekk eller gjerde. Anonymkode: c3396...6ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Del Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Eneboliger, da kan dere plante høy hekk eller gjerde. Anonymkode: c3396...6ba I wish! Men dessverre ikke tilfellet. Rekkehus og heller ingen ønske om å flytte. Anonymkode: 28b3e...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Del Skrevet 8. desember 2020 Vel... Vi flytta til slutt. Vi bodde i en 4 manns leilighet med en crazy nabo under oss. Klarte ikke å slappe av hjemme med en nabo som ikke takla at vi gikk på gulvet etter klokken var 23. Altså, gikk helt normalt for å gå på do.. Fikk SMS nesten hver kveld med fullt av paragrafer på at det er stilletid etter 23. Anonymkode: e9268...dc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Del Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vel... Vi flytta til slutt. Vi bodde i en 4 manns leilighet med en crazy nabo under oss. Klarte ikke å slappe av hjemme med en nabo som ikke takla at vi gikk på gulvet etter klokken var 23. Altså, gikk helt normalt for å gå på do.. Fikk SMS nesten hver kveld med fullt av paragrafer på at det er stilletid etter 23. Anonymkode: e9268...dc0 Oi, det er jo helt sykt. Bor man i firemannsbolig må man regne med noe lyd. Ikke overdrevent selvfølgelig, men tasse over gulvet er jo innenfor. Anonymkode: 28b3e...e67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Del Skrevet 9. desember 2020 Hva er det de krangler om? Anonymkode: 273ef...f63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Del Skrevet 9. desember 2020 Ta kontakt med konfliktrådet. Det er gratis og de kan hjelpe dere finne en løsning. Anonymkode: bd43d...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Del Skrevet 9. desember 2020 Det kommer jo an på hvordan dere bor, og hva konflikten er om. Noen ganger kan man jo bare ignorere naboen, og unngå vedkommende så godt som mulig. Bor man i borettslag, kan man prøve å få hjelp av styret. osv. Anonymkode: eddc1...642 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 9. desember 2020 #9 Del Skrevet 9. desember 2020 Vanskelig å holde ut, tror jeg. Det gjelder å holde seg på god fot med naboene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Del Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er det de krangler om? Anonymkode: 273ef...f63 Alt og ingenting, en gang pusset vi opp hjemme og satt en del av materialene i garasjen vår, da klaget han på at vi hadde rot i garasjen. En annen nabo har katter som går over tomten hans og da klikket han visstnok helt for naboen måtte ha kontroll på de. Altså det virker bare som at han har bestemt seg for å hate litt på alle. Er ikke borettslag eller sameie. Anonymkode: 28b3e...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Del Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt og ingenting, en gang pusset vi opp hjemme og satt en del av materialene i garasjen vår, da klaget han på at vi hadde rot i garasjen. En annen nabo har katter som går over tomten hans og da klikket han visstnok helt for naboen måtte ha kontroll på de. Altså det virker bare som at han har bestemt seg for å hate litt på alle. Er ikke borettslag eller sameie. Anonymkode: 28b3e...e67 Sånne kan man treffe på hvor som helst, enten det er blokk eller enebolig eller rekkehus. Det beste er å ignorere og unngå. Øve seg på å drite langt i hva han sier, og om han skulle bli truende, kan du heller anmelde. Anonymkode: eddc1...642 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. desember 2020 #12 Del Skrevet 9. desember 2020 Det kan jo nesten virke som om denne naboen har noen utfordringer. Så lenge man vet at dette er bare er klager over "alt og ingenting" og h*n sender SMS/ringer kan man blokkere nummeret. Lapper i postkasse etc. kan kastes ulest. Møter h*n opp på døren gjentatte ganger kan man la være å åpne og evt. anmelde hvis det utarter. Rett og slett ignorere og overse så mye som mulig. De fleste går lei da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Del Skrevet 9. desember 2020 Kan ikke si at det har gått så veldig inn på meg noen gang. Nyter nesten å møte på dem, om de begynner å klage og kjefte, for da kan man svare rolig og saklig for seg, og heve seg over håpløs oppførsel. Eller finte dem ut på en eller annen måte. Husker en av disse idiotene, det som virkelig trigget han var at vi var overdrevent hyggelige. Hvorfor så mye stress i forhold til dette, om de er idioten? Anonymkode: 7726c...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Del Skrevet 9. desember 2020 Hadde gærne naboer i samme oppgang i sameiet da jeg fremdeles bodde hjemme. Naboen var en stor, muslimsk familie som hadde null respekt for fellesområde og andre naboer. Det ble lagt ut stinkende søppelposer inne i oppgangen utenfor døren deres hver dag, barna kastet godteripapir og spyttet ut tyggis overalt i trappene, klissete matsøl på gulvet som de ikke tørket opp etter seg, møbler og ting de hadde tenkt til å kaste la de ut i gangen og lot ligge der i ukesvis osv. Flere hadde klaget og snakket med dem, men de nektet for å ha gjort noe av tingene selv om det var helt tydelig at det var dem (eks. foreldrene ville lyve rett i fleisen på deg når de sa at det ikke var dem som hadde sølt saus på gulvet, selv om det var en stripe med saus som gikk langs gulvet og inn døren deres...). En dag kom jeg hjem og de hadde hengt alle de vaskede klærne sine oppover rekkverket på trappen for å tørke dem. Jeg ringte på døren deres og datteren i huset (hun var vel sånn 25 eller noe, jeg var 22 år) åpnet døren. Sa helt saklig og rolig at det ikke var greit at de hengte opp klær oppgangen, at dette måtte de ha i sin egen leilighet. Hun klikka helt. Begynte å hyle og skrike at jeg var en hore og fitte, at jeg var en rasist (jeg har selv innvandrerbakgrunn, men er født i Norge...) og masse annet stygt. Hun hadde ingen argumenter eller unnskyldninger, skrek bare masse stygge ord til meg. Jeg holdt meg helt rolig og sa at dette var helt uakseptabelt. Senere så var alle klærne fjernet. Da moren min kom hjem fortalte jeg hele hendelsen til henne (syntes egentlig det var litt morsomt fordi det var så sykt søkt). Vel, moren min ble rasende da hun hørte at jeg hadde blitt kalt hore. Før jeg visste ordet av det masjerte hun bort til dem og hamret løs på døren. Datteren åpnet døren, og moren min brålte "hvordan våger du å kalle datteren min hore". På grunn av oppstyret så kom mannen i huset bort for å se hva problemet var. Kunne se at datteren ble redd da faren kom bort. Typisk for mange muslimske jenter er at de er super ghetto når de er ute av hjemmet, mens hjemme så er de pappas snille og flinke pike. Moren min sa at datteren hans hadde kalt meg en hore, og at en person som så lett kan bruke slike ord måtte være en hore selv! Du kunne høre moren i familien slippe ut et gisp da datteren ble kalt en hore. Jeg visste ikke om jeg skulle synke i jorden av flauhet eller le meg ihjel. Blikket faren sendte til datteren sin fikk henne til å krympe. Han sa bare rolig at han skulle håndtere dette. Etter den dagen så turte ikke datteren å møte blikket mitt eller moren min sitt på lenge. Det ble litt bedre i oppgangen (men fremdeles ikke helt bra), helt til familien tilslutt flyttet og en normal, norsk familie flyttet inn. Nå er det fint og ryddig i oppgangen. Den dagen så jeg en ny side av moren min, og lærte at måten å håndtere en hissig utlending på er å sende dine egen hissige utlending på dem. The end. Anonymkode: 959c8...c9f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #15 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kan ikke si at det har gått så veldig inn på meg noen gang. Nyter nesten å møte på dem, om de begynner å klage og kjefte, for da kan man svare rolig og saklig for seg, og heve seg over håpløs oppførsel. Eller finte dem ut på en eller annen måte. Husker en av disse idiotene, det som virkelig trigget han var at vi var overdrevent hyggelige. Hvorfor så mye stress i forhold til dette, om de er idioten? Anonymkode: 7726c...f4a Jeg er konfliktsky og hater ubekvemmeligheter. Selvom jeg vet at det de driver med er helt urimelig. Han har truet med politiet og jeg ler litt av det fordi politiet har ingenting de kan gjøre med dette. Er det noen som kan melde så er det meg for trusler. Men jeg blir litt stresset innerst inne og for jeg er en som alltid vil at alle har det fint 🙈 Anonymkode: 28b3e...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Del Skrevet 10. desember 2020 Jeg flyttet, og kjente hvordan en stor bør falt av skuldrene. Nå var det i hovedsak ikke naboen jeg flyttet på grunn av, men det at jeg ble trakkasert av en eks. Naboen hadde jeg mye mulig håndtert bedre om det ikke var fordi jeg allerede var i en stresset situasjon. Hun var bare sprø, og antagelig begynt å bli dement. Vi ble beskyldt for å stjele de merkeligste ting, som vannet hennes da et toalett var forkalket så man ikke kunne trekke ned (min familie fikset det for henne, men det husket hun ikke, bare at i hadde stjålet vannet), og hun påsto også at noen stjal radiosignalene hennes. Fordi det var skurr på radio. Hun kranglet også med samtlige andre naboer. Helt sprø, men i en allerede tøff situasjon ble hun en stor ekstra belastning. Jeg er ikke i utgangspunktet konfliktsky, men i den situasjonen ble jeg utrolig sliten av å ha slikt på toppen. Var utrolig deilig å flytte derfra, men jeg var nabo-skeptisk ganske lenge etterpå. Hun hadde virket så hyggelig i starten, så tok tid før jeg slapp naboer i nytt miljø litt innpå meg. Det var en ganske sprø nabo i nytt boligfelt også. Bipolar fikk jeg etterhvert vite. Bodde heldigvis noen hus unna, og det var stort sett de som bodde rett ved siden av som fikk galskapen. Vi andre fikk mer de vittige sidene ved det. Det er utvilsomt mange merkelige mennesker som bor rundt oss til enhver tid, og ikke alltid kjekt å få dem veldig tett på. Synes jo litt synd på den paranoide naboen jeg hadde en stund, men det var absolutt ikke kjekt der og da, og i en allerede tøff situasjon var det ekstra tøft å takle. Jeg tror det beste er å si klart fra til slike om at man ikke finner seg i slikt, men personlig klarte jeg ikke det når jeg allerede sto i så mye annet, som egentlig var mer alvorlig. Anonymkode: 86a01...fa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå