AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Hei! Jeg føler jeg mister hele troen på å bli gravid, flere av mine veninner, + mine to søsken har enten nettopp fått eller er gravid nå. Jeg og samboer har snart vært sammen i 4 år nå, og har så utrolig lyst på vår egen liten familie. Meg og samboer har prøvd i over 1 år nå, og jeg skal snart til fertilitetsklinikken og be om å få prøve letrozol og/eller ovitrelle, pga uregelmessig mens osv. Men jeg føler kroppen min bare ikke vil bli gravid, kanskje tabletter ikke hjelper heller:( håper så inderlig ikke at det vil bli en laang prosess som gjør at jeg ikke blir gravid før om flere år, eller jeg ikke klarer bli gravid i det hele tatt. Håper at tablettene vil hjelpe meg å bli gravid med en gang. Det er vanskelig når alle rundt meg blir gravide når jeg har ett sterkt ønske selv om å bli gravid. Får ikke helt til å glede meg på de andres vegner, det gjør meg mest lei meg, og føler det er urettferdig at de får det til. Min søster ble gravid for 1 år siden ved ett uhell, og min bror fikk en dame gravid med ett uhell, og jeg har nå prøvd i 1 år uten at noe skjer noen som kjenner seg igjen? Klarer ikke tenke på noe annet for tiden. Anonymkode: de4ff...37c
Dame1989 Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Føler med deg. Vi har også prøvd i et år. Tok privat utredning på fertilitetssenteret i oktober og hadde første måned med Letrozol, Ovitrelle og Crinone selv om alle tester av meg er normale. Er 12 dpo og negativ test så gikk vist ikke denne gangen heller
Amatariel Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Mine barn satt i den 13. og 14. prøvemåneden. Er nok ganske vanlig å bikke året før man klarer å bli gravid. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Føler med deg. vi har prøvd av og på i 5 år. Ingenting galt med meg. Mannen var å tok sædanalyse nå, så håper på videre hjelp snart. Håper dere får god hjelp også ❤️ Anonymkode: a1bd1...0d8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Vi var uten prevensjon i 3 år , måtte ha prøverør å satt på første forsøk ❤️ ikke gi opp. Kanskje tabletter er akkurat det du trenger, men håper mannen har tatt sædtest Anonymkode: 2aeb6...955 1
Maya89 Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Vet akkurat hvordan det føles.. Men ikke gi opp😊 Vi prøvde i 3 år, men endte opp med å gå gjennom prøverør (samboer hadde lite/dårlig sperm), satt på første forsøk. Nå har vi plutselig blitt gravide av oss selv også, 1,5 år senere.. Så uansett hvordan ting blir, er det alltid en løsning 💙 Ikke unormalt at det kan gå over et år 😊
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Kjenner meg veldig igjen! Det er så altoppslukende. Når man selv prøver å bli gravid blir man så fokusert på graviditet, og ser plutselig gravide kvinner overalt og hører om at venninner er blitt gravide hele tiden. Gruer meg allerede til nyttårsaften og alle 'Vi gleder oss til termin i 2021'-innleggene som garantert kommer. Krysser fingrene for at spiren snart sitter 💛 Anonymkode: 4b939...ea2 2
kaleidoskop Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Det tok 3 år å få en baby, over 1 år å bli gravid første gang. Mistet 3 ganger og den fjerde ble en levende baby til slutt. Det tok tid, veldig slitsomt der og da. Men er "glemt" nå. Ikke gi opp, deres tur kommer 🥰 Når det er sagt tror jeg uansett det er lurt å sjekke seg. Så man vet at man ikke prøver for gjeves. Her gjorde vi det begge to. 1
hjema Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Det føles helt håpløst, ja. Jeg er inne nå i min PP 18. Skal få henvisning til IVF, men både jeg og mannen er vel så og si ferdig utredet og alt ser bra ut med begge. Nesten mer frustrerende da, da det tydeligvis ikke er noe galt, det går bare ikke.... Var veldig lei meg til å begynne med, tenkte på det hele tiden. Nå er jeg vel blitt mer apatisk og har ikke håp om at det skal gå lenger uansett. Nesten bra, for da slipper jeg skuffelsen hver mnd det ikke går. Men ja, hører jeg om noen andre som blir gravide osv, så presser tårene på og jeg må ofte fjerne meg fra den situasjonen. Håper 2021 blir et bedre år 🤞 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Amatariel skrev (På 8.12.2020 den 22.16): Mine barn satt i den 13. og 14. prøvemåneden. Er nok ganske vanlig å bikke året før man klarer å bli gravid. Ja vet det kan ta lang tid :( vi er i prøvemåned 14 nå, så det har tatt lang tid og fortsatt ingen positiv test..🥺 Ts Anonymkode: de4ff...37c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 22.57): Vi var uten prevensjon i 3 år , måtte ha prøverør å satt på første forsøk ❤️ ikke gi opp. Kanskje tabletter er akkurat det du trenger, men håper mannen har tatt sædtest Anonymkode: 2aeb6...955 Takk det håper jeg så inderlig❤️ Så flott at dere klarte det på første forsøk med prøverør da ☺️ Samboer har bare tatt sædtest hjemme (hjemmetest) den viste bra svømmere. Vi bor så langt unna klinikken at i første omgang så vil jeg prøve tabletter for det virker som det er meg det er noe gale med, ikke han. 😅 Ts Anonymkode: de4ff...37c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Maya89 skrev (På 9.12.2020 den 0.35): Vet akkurat hvordan det føles.. Men ikke gi opp😊 Vi prøvde i 3 år, men endte opp med å gå gjennom prøverør (samboer hadde lite/dårlig sperm), satt på første forsøk. Nå har vi plutselig blitt gravide av oss selv også, 1,5 år senere.. Så uansett hvordan ting blir, er det alltid en løsning 💙 Ikke unormalt at det kan gå over et år 😊 Så flott at det satt på første forsøk med prøverør❤️ Mannen min har bare tatt hjemmetest av sæden, og siden vi bor langt unna klinikken (litt over 1 time med bil) så vil jeg prøver med tabletter/annen medisin i første omgang, og kanskje er det bare det som trengs❤️ Og hvis vi fortsatt ikke får det til så får han prøve ta en sædprøve på klinikken, selv om han føler han ikke kommer til å klare det😜 Ts Anonymkode: de4ff...37c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 kaleidoskop skrev (23 timer siden): Det tok 3 år å få en baby, over 1 år å bli gravid første gang. Mistet 3 ganger og den fjerde ble en levende baby til slutt. Det tok tid, veldig slitsomt der og da. Men er "glemt" nå. Ikke gi opp, deres tur kommer 🥰 Når det er sagt tror jeg uansett det er lurt å sjekke seg. Så man vet at man ikke prøver for gjeves. Her gjorde vi det begge to. Takk, skal prøve å ikke gi opp❤️ Samboer føler jeg neste har gitt opp fordi jeg aldri blir gravid🥺 jeg gikk til privat fertilitetsklinikk tidligere i år og fikk sjekket meg, alt så bra ut men jeg hadde mange eggposer, og har uregelmessig mens, så kan være jeg ikke har eggløsning hver måned🤔 nå har jeg vertfall fått en digital konsultasjon neste uke så jeg får snakke med de om hva neste skritt blir. Håper på tablettkur og/eller Ovitrelle sprøyta, og at det gjør meg gravid🥰 men er redd for å bli skuffet😅 Ts Anonymkode: de4ff...37c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 hjema skrev (11 timer siden): Det føles helt håpløst, ja. Jeg er inne nå i min PP 18. Skal få henvisning til IVF, men både jeg og mannen er vel så og si ferdig utredet og alt ser bra ut med begge. Nesten mer frustrerende da, da det tydeligvis ikke er noe galt, det går bare ikke.... Var veldig lei meg til å begynne med, tenkte på det hele tiden. Nå er jeg vel blitt mer apatisk og har ikke håp om at det skal gå lenger uansett. Nesten bra, for da slipper jeg skuffelsen hver mnd det ikke går. Men ja, hører jeg om noen andre som blir gravide osv, så presser tårene på og jeg må ofte fjerne meg fra den situasjonen. Håper 2021 blir et bedre år 🤞 Uff det hørtes veldig leit ut 😔 forstår veldig godt at det er enda verre når de ikke finner noe gale med dere🥺 det må være en utrolig fæl situasjon å være i når du har ett stort ønske om barn❤️😔 Ts Anonymkode: de4ff...37c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #15 Skrevet 12. desember 2020 Håper dere lykkes. Det er skikkelig dritt når det går lang tid uten å bli gravid. Heldigvis finnes det god hjelp å få. Jeg ble naturlig gravid etter å ha prøvd i 24 måneder (hadde prøverørsforsøk i forkant) Barn nr 2 er prøverør og nå er vi under behandling for å prøve på nr 3. Det har tatt over ett år alle gangene. Anonymkode: 4ca07...7d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå