AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Dere som del ammer. Når på dagen får baby flaske og når gir dere pupp? Hvor mye ml mme drikker hen? Gir dere fast føde i tillegg? Sliter med baby som går veldig sakte opp i vekt og fikk anbefalt å gi flaske Anonymkode: cb450...a29
Petra200 Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Gir til lunsj og kveld, hun er 6 mnd så ca 200ml per gang. Litt grøt og mos utenom!
Summerfields Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Petra200 skrev (12 minutter siden): Gir til lunsj og kveld, hun er 6 mnd så ca 200ml per gang. Litt grøt og mos utenom! Takk for svar. Hvor lang tid mellom hver måltid går det? Jeg sliter veldig med at han ikke spiser nok.
Petra200 Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Summerfields skrev (1 time siden): Takk for svar. Hvor lang tid mellom hver måltid går det? Jeg sliter veldig med at han ikke spiser nok. Lunsj ca 12:30 så sover hun til ca 14 ish så ammer vi hvertfall ganger før kvelds ca 18-18:30. Ammer også ganske hyppig på formiddag, ca hver time/halvannen time, kombinasjon av kos og mat da! Hvis jeg merker at hun trenger litt ekstra får hun litt frukt/mos som mellommåltid.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som del ammer. Når på dagen får baby flaske og når gir dere pupp? Hvor mye ml mme drikker hen? Gir dere fast føde i tillegg? Sliter med baby som går veldig sakte opp i vekt og fikk anbefalt å gi flaske Anonymkode: cb450...a29 Sliter med det samme. Min er 5 mnd. Gir flaske som måltid nr. 2 etter at vi har stått opp. Drikker mellom 40-70 ml før hun begynner å tulle med flasken, får pupp etterpå. Innføring av fast føde har ikke vært en suksess så langt...Brekker seg av alt annet enn melk. Ammer 9-12 ganger i døgnet. Fem måneder med fire amminger mellom kl. 23-06 begynner å tære på 😴 Her er det nok mye genetikk som spiller inn for vektoppgangen, undervekt - til dels alvorlig- ligger til familien på begge sider. Anonymkode: e5816...f9f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Jeg ammet først, og supplerte med mme ved behov. Da fikk jeg stimulert produksjonen ved å amme og tømme puppene hyppig, samtidig som babyen faktisk fikk nok mat. Laget litt mindre mme enn hva som var anbefalt for et måltid for den alderen på pakken. Som regel spiste han ikke opp, men laget heller litt for mye enn litt for lite. Så fikk han spise så mye han ville. Anonymkode: 9726a...12c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå