AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Hva er det dyreste sengesettet? Og det billigste? Stoff? Anonymkode: e9a7d...478
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Egyptisk bomull, bomull, percale, flanell, sateng? Flere? Hva er billigst og dyrest? Jeg går meg vill i jungelen av sengesett. Anonymkode: e9a7d...478
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Hadde det ikke vært bedre å lete etter det beste sengesettet? Anonymkode: f8344...6c9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Sjekk en nettbutikk som selger sengesett og sorter etter pris. Anonymkode: 11064...a06
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Hvis jeg skal sortere etter pris så er jo noen sengesett 200 m. Mens andre 220. Og noen dobbel. Da blir jo prisen feil. Har prøvd det før. Anonymkode: e9a7d...478
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Egyptisk bomull, bomull, percale, flanell, sateng? Flere? Hva er billigst og dyrest? Jeg går meg vill i jungelen av sengesett. Anonymkode: e9a7d...478 Glemte krepp. Anonymkode: e9a7d...478
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Liker sateng veldig godt. Og silketrekk til pute. Flanell er klamt og tungt. Krepp er godt om sommeren. Anonymkode: 8d996...691
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har kun to sett med dyne/ putetrekk. Begge er bomulls-sett fra Høye, kjøpt på 50% salg for over ti år siden. Husker selvfølgelig ikke prisen, men vil påstå at dette er grisebillige sengetøy-utgifter pr. år. 😄 Anonymkode: 4f20c...b1c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis jeg skal sortere etter pris så er jo noen sengesett 200 m. Mens andre 220. Og noen dobbel. Da blir jo prisen feil. Har prøvd det før. Anonymkode: e9a7d...478 Da må du krysse av for at du ikke vil ha doble sett og 220 cm. Anonymkode: 11064...a06 1
Ullvott Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 (endret) Flanell, sateng, percale og krepp sier noe om måten stoffet er vevd på, ikke hva det er laget av. De fleste sengesett er laget av bomull. Egyptisk bomull har veldig lange fiber, og kan derfor veves av tynnere tråd. Det går for å være ganske eksklusivt og dyrt. Som regel er det egyptisk bomull som er de dyreste sengesettene. Bomullssateng er glatt og behagelig. Flanell er noe mange liker på vinteren fordi overflaten kjennes myk og lun. Percale er matt, og krepp er vevet på en "rynkete" måte. Plain weave er helt "vanlig" bomullsstoff. Percale og sateng er vel vanligvis nest dyrest, og deretter kommer plain, krepp og flanell. Det er ikke bare vevemåten som sier noe om prisen, men kvaliteten på bomullstråden som brukes. Foruten bomull er det også mange sengesett i lin. Mine linsengesett er billigere enn egyptisk bomull, men dyrere enn bomullssateng. Endret 8. desember 2020 av Ullvott 3
tirben Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har lin sengetøy. Elsker det! Koster ca 1500 pr sett på Kid. Vel verdt prisen!! 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 Ullvott skrev (5 minutter siden): Flanell, sateng, percale og krepp sier noe om måten stoffet er vevd på, ikke hva det er laget av. De fleste er bomull. Egyptisk bomull har veldig lange fiber, og kan derfor veves av tynnere tråd. Det går for å være ganske eksklusivt og dyrt. Som regel er det egyptisk bomull som er de dyreste sengesettene. Bomullssateng er glatt og behagelig. Flanell er noe mange liker på vinteren fordi overflaten kjennes myk og lun. Percale er matt, og krepp er vevet på en "rynkete" måte. Plain weave er helt "vanlig" bomullsstoff. Percale og sateng er vel vanligvis nest dyrest, og deretter kommer plain, krepp og flanell. Det er ikke bare vevemåten som sier noe om prisen, men kvaliteten på bomullstråden som brukes. Foruten bomull er det også mange sengesett i lin. Mine linsengesett er billigere enn egyptisk bomull, men dyrere enn bomullssateng. Takk. Nå ble jeg litt klokere i jungelen 😅 Anonymkode: e9a7d...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå