Gå til innhold

Til dere som gamer, kjøpe pc eller PlayStation?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer begynne å game... er helt fersk! Aner ikke hvilken spill kategori jeg kommer til å havne innenfor, men sett en del videoer på Cyberpunk 2077

Ikke veldig fan av skytespill eller fotball spill, men liker gjerne en lang historie eller fortelling man følger.

men før jeg vet mer om hva jeg liker, så må jeg jo prøve ut en del 😜 Så tenker se på masse YouTube anmeldelser, kjøpe en del spill og prøve meg frem

Men det store spørsmålet for meg... Pc eller PlayStation?? Har virkelig ikke råd til å kjøpe meg begge deler. Så føler jeg burde treffe riktig her. 

Om man er på pc har jeg sett det er mange muligheter til å kommunisere med andre spillere, gjennom chat og video. Er det dette på PlayStation også? Eller kan man bare snakke sammen gjennom headsettet?

Anonymkode: 154fa...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Playstation 4. Billig og mange spill ute.

Også slipper du å oppgradere hardware hver 3 måned.

Anonymkode: b4761...0c6

Skrevet
Lasox skrev (5 minutter siden):

PC uten tvil.

Hvor mye burde jeg sette av til pc? Inkludert alt jeg trenger for en god spill opplevelse 

Skrevet

Også jeg syns egentlig at pc blir best ja.

Men pc blir dyrest og ,med tanke på innkjøpspris og senere oppgraderinger.

Ps5 er umulig å få tak i. Ja snakker ikke om finn.no og 10-15 tusen i pris.

Så ps4 blir best valg tror jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mye burde jeg sette av til pc? Inkludert alt jeg trenger for en god spill opplevelse 

Minst 10 tusen. Også minst. 

Og det blir bare for pc ,uten skjerm ,tastatur osv ....

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vurderer begynne å game... er helt fersk! Aner ikke hvilken spill kategori jeg kommer til å havne innenfor, men sett en del videoer på Cyberpunk 2077

Ikke veldig fan av skytespill eller fotball spill, men liker gjerne en lang historie eller fortelling man følger.

men før jeg vet mer om hva jeg liker, så må jeg jo prøve ut en del 😜 Om man er på pc har jeg sett det er mange muligheter til å kommunisere med andre spillere, gjennom chat og video. Er det dette på PlayStation også? Eller kan man bare snakke sammen gjennom headsettet?

Samme på ps og.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er høyere inngangspris. 10-15,000,- bør du gå for siden du vil spille Cyberpunk 2077. Men, til gjengjeld... så er det lettere å bytte ut hardware slik som grafikk kort, vifta, power supply, minnebrikker osv. når noe ryker med konsoller så bytter man som oftest ut hele konsollen og k/d er oftere høyere på PC. Pluss det er mye mere sosialt med PC.

Hardware skal vanligvis holde ut ca. 5 år uten noen problemer. Da kan det være på tide å skifte ut noen deler.

Annet godsaker til med PC er...

Lettere at man kan skype/discord med andre og oftere man benytter seg av mikrofon til å prate med andre. Føler ikke det er det samme når det kommer til konsoll. Blir ofte "solo-feeling" til tross for at man spiller med andre på nettet. Du kan også være mye mere produktiv. I stedet for å se på nrk for et eksempel så får du med deg 3-4 hovedsaker av det som har skjedd iløpet av dagen. Iløpet av den tiden kan du ha lest 20-40 saker på nettet. Det kan gjøre det lettere å tjene penger som aksjespekulant.

Endret av Lasox
Skrevet

Pc, og av spill: witcher 3 

Skrevet

Nintendo Switch er en GOD spilleplattform, eksepsjonelt godt spillutvalg er det også, både rimelige og toppspill.  PC kan jo også brukes til mer enn bare spill, men en som klarer litt heftig grafikk er vrien å sette sammen under 10.000,- PC er litt evig oppgradering, men til spill er jo dedikert skjermkort et av de viktigste elementene som skiller en spillpc fra en kontorpc.   PS4 (og PS5 når den er mulig å kjøpe) er jo "ferdigbygd" som spilleplattform.   Støtter alle spill godt utenom MMO og spill som Football Manager o.l. - de er fortsatt best egnet på PC.   Også her er utvalget enormt på spill til en grei penge.  En pent brukt PS4 med et par stikker og et noen spill vedlagt vil gi stor spilleglede i lang tid fremover.  For å komme i gang med lite midler er trolig PS4 det som gir mest for minst penger.  Det er nok ennå noen år igjen før PS4 fases ut, det er en solid spillekonsoll som har falt litt i pris nå når PS5 er kommet i salg.  Uten 4K tv gir det lite mening å gå for PS5 annet enn at den er nyere, mer stille og har høyst et par konsollekslusive titler om man har begrenset budsjett. 

Alle konsoller og PC har Chat som en integrert funksjon, støtter både samtale og skrevne meldinger, men å skrive er jo enklest på en PC på spill som fx Warcraft og andre MMO el.l.  Mest aktuelt på skytespill med chat under spill. 

Skrevet (endret)

Amiga 500, uten tvil. Alternativt Amiga CD32. Commodore 64 er også en god spillmaskin.

Endret av Jdz
  • Liker 2
Skrevet
Jdz skrev (4 minutter siden):

Amiga 500, uten tvil. Alternativt Amiga CD32. Commodore 64 er også en god spillmaskin.

Overkill, jeg klarer meg lenge med min ZX Spectrum 48K.

Anonymkode: b1a4d...e15

• Liker 2
Skrevet

Om du har bra med penger til en skikkelig pc, så helt klart pc. Konsoll vil aldri kunne gi samme opplevelse.

Anonymkode: cfe51...376

Skrevet
On 12/10/2020 at 11:40 AM, AnonymBruker said:

Overkill, jeg klarer meg lenge med min ZX Spectrum 48K.

Anonymkode: b1a4d...e15

Snobb, VIC-20 har alt man trenger.

Anonymkode: 8b81f...5e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 17.24):

Jeg ville valgt Playstation og da helst PS5 da den er for fremtiden....men nærmest umulig å få tak i nå.
Konsoll er enklest,slipper å tenke på om diverse komponenter i pc er bra nok,oppdatere drivere osv osv
Jeg er konsoll gamer da jeg foretrekker det enkelt og å sitte i sofaen i stua å spille på min 65` tv med hjemmekino lyd.

Anonymkode: b1409...732

Skrevet

Det beste kjøpet akkurat nå, er uten tvil Xbox Series S. Den koster mye mindre enn både PS5, XSX og PC, og leverer mye mer enn PS4, Xbox One og Switch. Hvis du ikke har noen spesiell tilknytning til PlayStation, eller noe behov for eksklusivene du finner der, ville jeg helt klart valgt den. Bonus: Det går faktisk an å få tak i den! ;)

PC er jo også et solid alternativ, koster jo deretter da. En ok spill-PC starter på drøye 10k, og det er før du tar med skjerm, mus og tastatur.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville valgt Playstation og da helst PS5 da den er for fremtiden....men nærmest umulig å få tak i nå.
Konsoll er enklest,slipper å tenke på om diverse komponenter i pc er bra nok,oppdatere drivere osv osv
Jeg er konsoll gamer da jeg foretrekker det enkelt og å sitte i sofaen i stua å spille på min 65` tv med hjemmekino lyd.

Ps4 og 5 får spill begge i minst 2-3 år til.

Hadde uten tvil gått for ps4, all den tid du ikke vet om du kommer til å like det og et hinsides spillutvalg.

Anonymkode: b1441...847

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ps4 og 5 får spill begge i minst 2-3 år til.

Hadde uten tvil gått for ps4, all den tid du ikke vet om du kommer til å like det og et hinsides spillutvalg.

Anonymkode: b1441...847

Kun Pro av PS4 som gjelder synes jeg og den koster vel ca 4000kr.
Jeg ville ihvertfall fort angret på å kjøpe den nå da det vil bli flere og flere spill som kun kommer på PS5 fremover.....og PS5 er også kompatibel med nesten alle PS4 spill (kun 10-15 titler som ikke støttes) og da i mange tilfeller i oppgradert versjon for PS5 med bedre grafikk,framerate og lastetider.
Men for en som kanskje spiller bare i ny og ne og som kanskje også har en gammel tv så er kanskje PS4 godt nok i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...