AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Jeg trenger hjelp til å formulere en-to enkle setninger jeg kan bruke når jeg er lei korona-diskusjoner med venner og familie. Jeg har ikke vært en av de som har vært hysterisk. Jeg har vært sosial, men holdt meg til reglene. Men jeg får ofte kommentarer på at jeg er så "hysterisk". F.eks om jeg gir en kommentar om at vi bør forsøke å holde litt mer avstand eller at jeg sier at jeg ikke synes at vi er 1-2 mer enn det som er lov. Jeg jobber også hver tredje helg i en omsorgsbolig. Har også besteforeldre på begge sider jeg vil beskytte. Jeg kan jo velge å isolere meg helt, da er det jo ikke noe problem, men jeg har sett meg sånn lei over unødvendige "du er hysterisk" ligende kommentarer. Så hva sier man da for å få de til å forstå eller klappe igjen? Anonymkode: 4c8ac...00c
Illumi Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 (endret) "Jeg er ikke hysterisk. Jeg følger tiltakene som er blitt satt, og det burde strengt tatt du også. Det er en grunn til at de finnes, og med mindre du er smittevernsekspert så ser jeg ingen grunn til å høre på deg over myndighetene." e: La til noe Endret 8. desember 2020 av Lisanna 9
Frøkensina Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Du jobber i omsorgsbolig (!) det burde holde. Mange er så tette i pappen at de ikke vil forstå likevel, så du må nok finne en måte å takle det på selv om de aldri forstår. Men du kan jo f.eks. nevne hva som skjedde i Eidsvoll, hvor fort mange kan dø som følge av at én person tar med seg smitte til de svakeste. Lisanna skrev (4 minutter siden): "Jeg er ikke hysterisk. Jeg følger tiltakene som er blitt satt, og det burde strengt tatt du også." Og dette 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Lisanna skrev (7 minutter siden): "Jeg er ikke hysterisk. Jeg følger tiltakene som er blitt satt, og det burde strengt tatt du også. Det er en grunn til at de finnes, og med mindre du er smittevernsekspert så ser jeg ingen grunn til å høre på deg over myndighetene." Dessverre hjelper det fint lite, når noen av de faktisk er veldig imot tiltakene og synes de er for streng. Anonymkode: 4c8ac...00c 2
Apis Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Bruk det faktum at du jobber i bolig som argument. 2
Gjest Gagaen Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Du må berre vera trygg på at det du gjer er det rette og blåse i kva andre seier, rett og slett.
Illumi Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Dessverre hjelper det fint lite, når noen av de faktisk er veldig imot tiltakene og synes de er for streng. Anonymkode: 4c8ac...00c Da hjelper det nok ikke uansett hva du sier vil jeg tro. Noen folk vil bare ikke forstå, eller forstår ikke før det får en ordentlig konsekvens for dem.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dessverre hjelper det fint lite, når noen av de faktisk er veldig imot tiltakene og synes de er for streng. Anonymkode: 4c8ac...00c Spør de om de synes det har gått greit i Sverige, og se veldig dumt på de. Disse folkene vinner du ikke over med fornuft likevel, så bare hold så god avstand til de som du kan. Anonymkode: e1793...a28 4
baldrian Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg jobber også hver tredje helg i en omsorgsbolig. Har også besteforeldre på begge sider jeg vil beskytte. Da er det ikke det minste hysterisk å følge smittevernrådene, og det burde folk forstå. "Jeg er nødt til å være ekstra forsiktig pga. jobben min, og derfor har jeg også kunnet ha kontakt med besteforeldrene mine. Jeg ønsker å fortsette med begge deler, og da må jeg følge råd og regler, ikke tilpasse dem som jeg vil." 1
Gjest Lasox Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg trenger hjelp til å formulere en-to enkle setninger jeg kan bruke når jeg er lei korona-diskusjoner med venner og familie. Jeg har ikke vært en av de som har vært hysterisk. Jeg har vært sosial, men holdt meg til reglene. Men jeg får ofte kommentarer på at jeg er så "hysterisk". F.eks om jeg gir en kommentar om at vi bør forsøke å holde litt mer avstand eller at jeg sier at jeg ikke synes at vi er 1-2 mer enn det som er lov. Jeg jobber også hver tredje helg i en omsorgsbolig. Har også besteforeldre på begge sider jeg vil beskytte. Jeg kan jo velge å isolere meg helt, da er det jo ikke noe problem, men jeg har sett meg sånn lei over unødvendige "du er hysterisk" ligende kommentarer. Så hva sier man da for å få de til å forstå eller klappe igjen? Anonymkode: 4c8ac...00c Full forståelse for at det er fryktelig frustrerende å bli sett på som hysterisk. Får ofte kommentarer fra det i familien, men dessverre så er det alltid noen som aldri vil forstå hvor farlig dette viruset her er. De får i det minste respektere at du er forsiktig, og hvis ikke så er det bare å holde på avstand til viruset er "over" i landet. Krangler ny-og-ne med moren min om nettopp dette her. Hun jeg vet er forsiktig og nevnte bare at siden vi tente på noen levende lys på søndag og siden moren og halv-broren min var på besøk så ville jeg bare gi henne en ekstra varsel (mest rettet til broren) om det å være for nærme lyset. For det har hendt at pga. desinfeksjon inneholder alkohol så kan det lettere bli antent så har det vært flere forbrenninger av kroppen i den siste tiden. Selv voksne folk har fått hendene sine brent pga. det til tross for til vanligvis ville ha vært "normal avstand". Neste gang har man nesten ikke lyst til å advare om noenting. Vet liksom ikke helt om jeg har noen råd, men forstår frustrasjonen. Det viktigste er at man respekterer hverandre om at man er ulike. Så får man heller være litt frustrerte på hverandre. Er familien eller vennene hos deg så er det dine regler som gjeld når det kommer til av nødvendige tiltak. Endret 8. desember 2020 av Lasox
n_97 Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 "jeg er forpliktet til å følge retningslinjene pga jobben" 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Når du velger å plassere deg nærmere meg enn det som er anbefalt, så tar du et valg både på dine og mine vegne. Dette er et valg som kan påvirke både min helse og helsen til de jeg jobber med. Jeg synes ikke det er greit at du velger dette for meg. Hva er det som gjør at du føler du har rett til å ta dette valget på mine vegne? Anonymkode: 556a4...309 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 17.08): Så hva sier man da for å få de til å forstå eller klappe igjen? Klapp igjen, jeg gjør det jeg føler er riktig for meg.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 "Dra til helvete, eller Stockholm" Anonymkode: 9f329...c3e 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 Ser du har fått mange gode forslag. Ville bare legge til en historie: Faren til en kompis av barnet mitt ringte og spurte om de skulle leke sammen. Går ikke i samme klasse, skole eller bor i samme kommune så ingen innad i kohorten altså. Jeg spurte hvordan det gikk osv og hørte om de var friske og raske. Svaret jeg fikk var: "uansett så er det jo ikke så nøye, de er barn og viruset er ikke farlig for andre enn gamle mennesker, og det er jo ikke dere". Altså hva i alle dager! Vi har nyfødt i hus og ønsker uansett ikke å bli syke mtp babyen, eldre foreldre, besteforeldre eller syke uansett. Neida, det var ikke så farlig, lillebroren hans (i 30 årene) hadde hatt korona og overlevd. Han hadde aldri ført vært så dårlig og nær døden som han trodde, men han overlevde så da var ikke viruset farlig. Jeg ble helt satt ut. Anonymkode: 1c24b...d73 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #16 Skrevet 11. desember 2020 Jeg kjenner et par slike mennesker, og helt ærlig unngår jeg å treffe dem nå. Jeg vet at de ikke overholder reglene, at se treffer flere enn nødvendig og faktisk er på fest ulike steder hver helg. Jeg vil ikke møte dem fordi de er for mye overalt. Sier bare til dem at vi kan møtes når det har roet seg, men nå må jeg prioritere familie i risikogruppen. Sier de noe mer svarer jeg bare "deg om det, men jeg vil ikke være ansvarlig for at min bestemor dør". Og stirrer litt på dem. Har ei venninne jeg ikke har sett siden februar fordi hun jobber på omsorgssenter, og ville aldri sagt til henne at det ikke er så farlig. Anonymkode: 5154c...209
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #17 Skrevet 12. desember 2020 Dere bor tydeligvis ikke i Bergen eller Oslo eller de andre stedene hvor det har vært strenge tiltak og mye Corona. Da forstår ikke folk alvoret!! Bare si at du har et stort ansvar siden du arbeider i omsorgsbolig, og hvis de fortsetter å gnåle så be de Shut the fuck up👊 Anonymkode: a92ee...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #18 Skrevet 12. desember 2020 Du bør kanskje begynne å ta til deg det de sier. Hysteri er ikke godt for noen. Anonymkode: d6b41...082
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå