AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Syntes de som tjener gode penger på å leie ut en kald, fuktig, trekkfull og mørk kjellerleilighet utnytter folk med dårlig økonomi? Anonymkode: b766b...bbb 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Ingen som tvinger noen å bo i de, alle går på visninger før de leier. Anonymkode: 0c304...1ae 15
Gjest førstedamen Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Om de syntes? Ja de er jo ikke usynlige.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Uff, enda en tråd om de fæle utleierne som lurer folk til å bo i kjellerleiligheter mens de lopper dem for rimelig husleie 😩 Anonymkode: c5d47...61d 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff, enda en tråd om de fæle utleierne som lurer folk til å bo i kjellerleiligheter mens de lopper dem for rimelig husleie 😩 Anonymkode: c5d47...61d Ja men de er mange, selv om du ikke er en av dem. Anonymkode: d8fb9...eb7 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Man har et valg om å si nei til å leie en leilighet, og har man dårlige muligheter til det antar jeg at en mørk og fuktig leilighet slår det å ikke ha et sted å bo, uansett. Så bør man jo klage på helseskadelige boforhold. Jeg leier selv ut en kjellerleilighet. Overrasket over at de fleste leieboere tydeligvis foretrekker mørkt, og at gardiner er trukket for det meste av tiden. Glad for at jeg har balansert ventilasjon i leiligheten, for innser at det hadde blitt fuktig, klamt og dårlig inneklima uten, ettersom de fleste leieboere (unge) tydeligvis ikke engang trekker fra gardiner. Antar da at de heller ikke hadde luftet, om inneklima var avhengig av det. Så... gjør leieboere sitt for å ha best mulig inneklima i leiligheter selv? Det er jo også litt vesentlig. Ganske tåpelig å klage på fukt og dårlig klima om det er behov for lufting innimellom, og man ikke gjør det. Litt tilfeldig at vi har balansert ventilasjon også i kjellerleilighet, for det ble først vurdert som unødvendig, men jeg syntes det var lurt å gjøre det i hele huset når vi først fikk det. Veldig glad for det når jeg ser at unge leieboere så absolutt ikke tenker veldig over verken lys, luft eller fukt. Anonymkode: e314c...8d9 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja men de er mange, selv om du ikke er en av dem. Anonymkode: d8fb9...eb7 Kanskje vi bare skal forby utleie slik at folk enten må kjøpe bolig eller bo i telt? Anonymkode: c5d47...61d 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje vi bare skal forby utleie slik at folk enten må kjøpe bolig eller bo i telt? Anonymkode: c5d47...61d 😄 Ja du virker som en person som kan se saken fra flere sider hvertfall. Anonymkode: d8fb9...eb7 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Så lenge den er godkjent for varig opphold, så har jeg lite sympati med de som klager. Anonymkode: 70d8f...ec8 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 😄 Ja du virker som en person som kan se saken fra flere sider hvertfall. Anonymkode: d8fb9...eb7 Jeg har bodde i flere tvilsomme leiligheter med rimelig husleie. Men gidder ikke sitte å klage på KG siden det ga meg muligheten til å spare til egenkapital. Jeg bodde der fullstendig frivillig og kunne flyttet hvis jeg ikke var fornøyd. Anonymkode: c5d47...61d 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja men de er mange, selv om du ikke er en av dem. Anonymkode: d8fb9...eb7 De blir jo ikke tvunget til å leie disse leilighetene. Anonymkode: e0422...5e5 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har bodde i flere tvilsomme leiligheter med rimelig husleie. Men gidder ikke sitte å klage på KG siden det ga meg muligheten til å spare til egenkapital. Jeg bodde der fullstendig frivillig og kunne flyttet hvis jeg ikke var fornøyd. Anonymkode: c5d47...61d Så bra for deg, men dette er ikke alles historie. Det er ikke den siden som er problemet, ser du andre sider? Anonymkode: d8fb9...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De blir jo ikke tvunget til å leie disse leilighetene. Anonymkode: e0422...5e5 Jo på en måte....man har kanskje ikke råd til noe annet, og disse leilighetene er billigere men ikke så billige som de burde være. Så man tar til takke med de og utleier tar mer betalt enn det de burde ta for en dårlig leilighet. Dyrt å flytte, det har man kanskje ikke råd til å gjøre heller. Anonymkode: d8fb9...eb7 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #15 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Syntes de som tjener gode penger på å leie ut en kald, fuktig, trekkfull og mørk kjellerleilighet utnytter folk med dårlig økonomi? Anonymkode: b766b...bbb Hva mener du? Mener du at ikke skal leie ut i det hele tatt? Synes du at de med en varm, tørr, tett og lys toppleilighet utnytter de med god økonomi? Anonymkode: 15e80...52b 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #16 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så bra for deg, men dette er ikke alles historie. Det er ikke den siden som er problemet, ser du andre sider? Anonymkode: d8fb9...eb7 Hva er problemet da? Skal de la være å leie ut slik at det blir enda mer rift om de andre leilighetene og enda høyere leiepriser? Anonymkode: c5d47...61d 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er problemet da? Skal de la være å leie ut slik at det blir enda mer rift om de andre leilighetene og enda høyere leiepriser? Anonymkode: c5d47...61d Gidder ikke kverulere eller gjenta. Anonymkode: d8fb9...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 Lov å flytte, eller si nei ved visning. Anonymkode: 76384...da7 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gidder ikke kverulere eller gjenta. Anonymkode: d8fb9...eb7 Kan ikke se at du har skrevet noe om hva som er problemet. Anonymkode: c5d47...61d 2
Gjest theTitanic Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syntes de som tjener gode penger på å leie ut en kald, fuktig, trekkfull og mørk kjellerleilighet utnytter folk med dårlig økonomi? Anonymkode: b766b...bbb Nei. Utleie har en markedspris. Lav pris = dårligere. Er prisen den samme som for en fin leilighet så skjønner jeg ikke hvorfor du heller ikke leier en fin en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå