Knirke Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Jeg trengte såler til fjellskoene mine, fordi den opprinnelige sålen er bittelitt for lav sånn at jeg får gnag på "hockeykulen". Jeg kjøpte disse sålene fra 52 bones, som visstnok skulle være gode: https://www.xxl.no/52bones-arch-support-system-innleggssale/p/1122168_3_stylekilde: XXL Sålen passer forsåvidt, og skoen gnager ikke lengre, men hva er funksjonen til den lille forhøyningen sånn ca midt på sålen? Jeg har prøvd å google, men finner det ikke ut. Det kjennes ut som jeg har en stein i hver sko, og det er i grunn ganske irriterende. Noen som vet hva dette skal være godt for?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Støtte til fotbuen, tror jeg. Normalt sett når vi står, ser vi en lett bue på innsiden av foten. Det er fotbuen. Noen har høyere fotbue enn normalt, og noen har lavere. Dette påvirker hvordan vi går og dermed belastningen på beina og ryggen. Jeg er litt plattfot, og har for lav fotbue. Jeg har spesialsåler for dette, og hos meg går den forhøyningen lenger opp enn hos dine såler, for å korrigere fotbuen. Jeg merker det i korsryggen de dagene jeg står og går mye uten å bruke de sålene. Anonymkode: 21fa6...f84
Knirke Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2020 On 12/8/2020 at 4:53 PM, AnonymBruker said: Støtte til fotbuen, tror jeg. Normalt sett når vi står, ser vi en lett bue på innsiden av foten. Det er fotbuen. Noen har høyere fotbue enn normalt, og noen har lavere. Dette påvirker hvordan vi går og dermed belastningen på beina og ryggen. Jeg er litt plattfot, og har for lav fotbue. Jeg har spesialsåler for dette, og hos meg går den forhøyningen lenger opp enn hos dine såler, for å korrigere fotbuen. Jeg merker det i korsryggen de dagene jeg står og går mye uten å bruke de sålene. Anonymkode: 21fa6...f84 Jeg tenker ikke på støtten under fotbuen (Man får dem i 3 forskjellige høyder), men på den lille klumpen som er sånn ca midt under foten. Du ser den såvidt på bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå