Gå til innhold

Hvilken saus til wok er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) 

Anonymkode: 5f868...607

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager woksaus av hva jeg har tilgjengelig, men den inneholder soyasaus, brunt sukker, sesamolje og maisenna. Har man jeg litt presset hvitløk, ingefær, msg, riseddik, mørk soyasaus eller teriyaki, og sesamfrø, så blir det en veldig god woksaus :) 

Anonymkode: 66ab9...ff1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i sursøt saus. Lager den på ketchup, eddik, sukker, ananasjuice, salt, soyasaus og maisenna. 

Ellers er jeg veldig glad i peppersauser. For eksempel pepper, østersaus, soya, sesamolje, maisenna og hvitløk. 

Anonymkode: ab031...fed

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg lager woksaus av hva jeg har tilgjengelig, men den inneholder soyasaus, brunt sukker, sesamolje og maisenna. Har man jeg litt presset hvitløk, ingefær, msg, riseddik, mørk soyasaus eller teriyaki, og sesamfrø, så blir det en veldig god woksaus :) 

Anonymkode: 66ab9...ff1

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er veldig glad i sursøt saus. Lager den på ketchup, eddik, sukker, ananasjuice, salt, soyasaus og maisenna. 

Ellers er jeg veldig glad i peppersauser. For eksempel pepper, østersaus, soya, sesamolje, maisenna og hvitløk. 

Anonymkode: ab031...fed

Vil dere dele oppskrift med en som er nybegynner på kjøkkenet? :) 

Anonymkode: 5f868...607

• Liker 1
Skrevet

Lager hjemmelaget, butikk woksaus er ikke spisende

Anonymkode: d00ac...9e4

Skrevet

Jeg bare hiver sammen litt diverde og håper det skal bli godt 😂 soya, østersaus, brun sukker, fiskesaus, sesamolje, ketjap manis, riseddik, plommesaus, hoisin saus, chili, ingefær, vårøl, hvitløk ++. Beste er å prøve seg fram, men tenk alltid søtt, salt og syre 😁

Anonymkode: d6edd...ff3

Skrevet

Anbefaler «school of wok» på YouTube ! Masse enkle og gode oppskrifter , lærte å lage skikkelig gode stekte nudler der! ++

kinesisk peppersaus base:
▢ 3 ss østerssaus
▢ 1 ts lett soyasaus
▢ 1 ts nykvernet sort pepper
¼ ts sukker
▢ 1 klype salt/eller en liten desk soyasaus 
▢ 1 ts maisstivelse
T 3 ss vann eller Som jeg Bruker: utblandet Buljongvann (asiatisk biljong)
en dæsj sesam olje

Ting som kan også legges til For å få forandring:  hvitløk, hvitt pepper, ingefær , 5 spice Eller sezchuan krydder

Anonymkode: d00ac...9e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...