AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Fikk nettopp tekstmelding av barnehagen til datteren min, en tekstmelding jeg egentlig regnet med å få, men som jeg allikevel kjente jeg ble lei meg for. I år er alle juleforberedelser forbeholdt barna. Vanligvis pleier de å invitere foreldre på julefrokost og luciafeiring, men i år utgår dette, iallfall for oss voksne. Barna får fortsatt lucia og nissegrøt. Jeg har full forståelse for hvorfor, og det kom ikke som noen overraskelse. Men jeg synes allikevel det er trist, og måtte faktisk tørke et par tårer. Det er datteren min sitt første år i barnehagen, så jeg hadde gledet meg sånn til julefrokost og se henne i luciatog, og nå blir det jo ikke slik. I tillegg er jeg gravid, så det er nok en del hormoner i bildet også. Veit ikke helt hva jeg ønsker med innlegget, måtte bare få det ut 🤷🏻♀️ Ble nok litt overrasker over hvor lei meg jeg ble 🙈 Anonymkode: f3e98...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Eg forstår deg, det gjer eg. Dottera mi går siste året i barnehagen, og hadde gleda meg til å sjå Lucia-toget ein siste gong før skulestart. Men- eg var og forberedt på at dette ville skje, noko og har heilt forståelse for, hadde reagert meir på om det faktisk hadde vore Luciatog og nissegraut for dei vaksne og. Anonymkode: 7d380...2dc 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Ja jeg også synes det er litt trist, det henger vel også lsammen at vi lever i en fryktelig annerledes tid nå med flere begrensninger. Jeg har alltid syntes det har vært så koselig å se ungene i luciatog og med nisseluer. Det bringer tilbake mange minner fra jeg var lita også ❤️ tenker det er lov å kjenne på det, selv om man forstår hvorfor det blir slik i år. Anonymkode: 6cf17...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Skjønner hva du mener. Dette er mitt første år med barn i barnehagen og jeg hadde jo gleda meg til sånne ting. Håper bare det blir normalt neste jul Anonymkode: 7d691...556 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fikk nettopp tekstmelding av barnehagen til datteren min, en tekstmelding jeg egentlig regnet med å få, men som jeg allikevel kjente jeg ble lei meg for. I år er alle juleforberedelser forbeholdt barna. Vanligvis pleier de å invitere foreldre på julefrokost og luciafeiring, men i år utgår dette, iallfall for oss voksne. Barna får fortsatt lucia og nissegrøt. Jeg har full forståelse for hvorfor, og det kom ikke som noen overraskelse. Men jeg synes allikevel det er trist, og måtte faktisk tørke et par tårer. Det er datteren min sitt første år i barnehagen, så jeg hadde gledet meg sånn til julefrokost og se henne i luciatog, og nå blir det jo ikke slik. I tillegg er jeg gravid, så det er nok en del hormoner i bildet også. Veit ikke helt hva jeg ønsker med innlegget, måtte bare få det ut 🤷🏻♀️ Ble nok litt overrasker over hvor lei meg jeg ble 🙈 Anonymkode: f3e98...1c4 🙄🙄🙄 Anonymkode: 048bf...f1d 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Kjenner meg igjen i det du sier. Min datter begynte i bhg i høst, så det er hennes første desember i bhg med alt som hører til! Men som du også skriver, så skjønner vi alle hvorfor. Det blir ekstra stas neste år 🎄🎁❤ Anonymkode: 6a3a3...096 1
Pås Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Jeg skjønner deg veldig godt, jeg føler også litt på tristheten over ting som ikke er som de pleier i år, og Lucia-feiring i barnehagen er superkoselig! 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Åh, jeg forstår deg faktisk på denne ❤️ Men.....av erfaring; de skjønner ikke er kvekk så tidlig. Og mange av oss foreldre gikk gråtkvalte på jobb de 2 første lucia og påskefrokost fordi de minste ble helt hysteriske når foreldrene måtte ta farvel i alt kaoset. De ble helt utslitt av så mye styr. Etter fylte 3 år ble det lettere, men vi konkluderte vel egentlig med at det kanskje var mest koselig for oss foreldre, barna ble helt overstimulerte og gråt uten mulighet for ordentlig trøst i alt kaoset 🙈 Så ja, Luciatoget var bedårende - men oppsummert var det nok feiringene barna hadde alene med de ansatte og på ettermiddagene som fungerte greiest. Du får nok en fin sommerfest
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Det er veldig lov å føle på at det er vemodig og trist at vi ikke får gjennomført alt vi ønsker i år. Har ikke barn, men føler med deg og tenker at det er mye vi kan se fram til neste år. ❤️ Anonymkode: 86cf5...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Som litt sliten 3.barnsmor med to barn i småskolen og et barn på 2 år i barnehage er jeg så glad for å slippe enda flere fri fra jobb timer for å se på nissefest, julefrokost og luciatog. Barna opplever jo de fine studene i barnehagen uansett og du får garantert mange muligheter for å være med på all slags avslutninger med de to barna dine i årene som føger. Tenkte over det her om dagen at det er første desember som der er god tid til spontane opplevelser med familien istedenfor 40 avslutninger men idrett, kulturskole, barnehage, skole. Anonymkode: d1e3f...e17 11
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Jeg må innrømme at jeg syns det er litt godt å slippe alle julearrangementene i år... vanligvis er det så mye som skjer i desember, når man har barn i skole og barnehage. Koselig, men stressende. Og jeg er barnehagelærer og syns det er helt greit å slippe den ekstra belastningen med å arrangere foreldrefester midt i alt smittevernet og underbemanningen. Men jeg skjønner at det er trist for dere som er førstegangsforeldre. Men det kommer flere anledninger. Anonymkode: a1ab3...cbc 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 Dere kan jo gjøre litt ekstra ut av juleforberedelsene hjemme i år. Fokusere på hyggelige ting med barna hjemme. Anonymkode: a1ab3...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): 🙄🙄🙄 Anonymkode: 048bf...f1d Hvorfor «🙄🙄🙄»? Anonymkode: f3e98...1c4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere kan jo gjøre litt ekstra ut av juleforberedelsene hjemme i år. Fokusere på hyggelige ting med barna hjemme. Anonymkode: a1ab3...cbc Vi gjør masse forberedelser her hjemme, skal blant annet bake pepperkaker og lage pepperkakehus her hjemme i helga hadde bare gledet meg litt ekstra til å være med på ting i barnehagen også. Heldigvis kommer jo jula neste år, så jeg får heller glede meg ekstra mye til da og krysse fingra for at vi får være med. Gikk glipp av første barnehagetoget på 17.mai også, tørket tårer da også 🙈 kanskje jeg bare er rar slik, men jeg gleder meg ekstra mye til ting etter at jeg fikk barn, og da synes jeg det er trist å ikke få ta del i de tingene jeg hadde sett frem til. Men jeg skjønner jo at det må bli sånn 😅 Anonymkode: f3e98...1c4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #15 Skrevet 8. desember 2020 Jeg er bare glad for all tvangsosialsering jeg slipper. Anonymkode: db699...7e5 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #16 Skrevet 8. desember 2020 Synes også det er utrolig kjipt. I vår barnehage er det kun skolestarterene som går i Lucia-tog. Og min datter er skolestarter i år. Vi har vært på Lucia frokost hvert år og sett andres barn gå i tog, men får ikke sett vårt eget. Synes de kunne funnet en løsning ved f.eks at kun foreldrene til skolestarterne kunne komme, at de hadde hatt det ute, og at alle brukte munnbind og holdt 1 meters avstand Anonymkode: e0d38...1c2 2
Kirby Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes også det er utrolig kjipt. I vår barnehage er det kun skolestarterene som går i Lucia-tog. Og min datter er skolestarter i år. Vi har vært på Lucia frokost hvert år og sett andres barn gå i tog, men får ikke sett vårt eget. Synes de kunne funnet en løsning ved f.eks at kun foreldrene til skolestarterne kunne komme, at de hadde hatt det ute, og at alle brukte munnbind og holdt 1 meters avstand Anonymkode: e0d38...1c2 Er i akkurat samme situasjon, og hos oss skal de faktisk ha det ute. Men jeg er selvsagt i karantene 😔
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 Jeg syntes også det var litt trist. Men så la kusinen min ut at i går var det 4 år siden sønnen hennes døde, han ville vært 9 i år. Da tenkte jeg at jammen har jeg mye å være takknemlig for og juleforberedelsene får vi være med på en annen gang. Anonymkode: 2445d...739 8
juliane Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 Hos oss er det også skolestarterne som går i Luciatoget, og min har øvd og øvd og gleder seg veldig. Skulle veldig gjerne ha byttet ut de foregående årene (da jeg helst skulle vært på jobb) med å få se akkurat denne gangen... 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg syntes også det var litt trist. Men så la kusinen min ut at i går var det 4 år siden sønnen hennes døde, han ville vært 9 i år. Da tenkte jeg at jammen har jeg mye å være takknemlig for og juleforberedelsene får vi være med på en annen gang. Anonymkode: 2445d...739 Ja, jammen meg. Vi har veldig mye å være takknemlige for. Det er jeg også. Jeg setter ufattelig stor pris på å få feire jul med datteren min, samboer og datteren hans, og jeg er så takknemlig for datter nummer to som ligger i magen. Jeg måtte allikevel tørke et par tårer, er som nevnt min datters første jul i barnehagen, så jeg hadde gledet meg. Men jeg trøster meg med at hun enda er så liten at hun ikke vet hvordan det pleier å være og hun er uansett vant med å være i barnehagen uten meg eller far, så sånn sett er det jo ikke noe savn for henne. Også gleder jeg meg veldig til å få hjem en pose med pynt hun har laget 🎅🏼🎄 Anonymkode: f3e98...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå