AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Hvordan har du skikken til vanlig? Spør frisøren jo takk du, midtskill bruker jeg, sier jeg mens jeg sitter der med midtskillen min.. da kommer den, frisørneven *roteroterundt* «sånn?» spør de forventningsfullt mens de har laga helt ny skill.. så lage striper som uansett ikke kommer til å vises fordi skillen plutselig er helt feil.. også klippeklippe fem cm mer enn det som var avtalt, og heisann der klipte vi også bort mye hår som vi har brukt to timer på å stripe! 4000,-takk!! ........🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Har du en frisør i Oslo du er fornøyd med? Trenger tips til hvem jeg skal gå til når det skamklipte håret mitt en gang vokser ut! Anonymkode: 61850...05b 12
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Men du må jo gi beskjed hvis de lager skillen feil sted! Selv om du har den rett når du kommer inn. Kommunikasjon er viktig Anonymkode: 9ec05...07e 23
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Ikke rør skillen min når det informeres om at den er som den skal! Ikke strip 10 lengdecm med hår som uansett skal skamklippesbort for å så gi meg en regning på 4000,-. Ikke klipp opp håret mitt uten å spørre, jeg finner uansett ut av det når jeg kommer hjem å da får alle i min omgangskrets vite hvem den skyldige frisøren er!! Har EN frisør jeg er fornøyd med.. Nå orker jeg ikke gå til noen andre enn henne, er så lei av å bli skuffa Anonymkode: 61850...05b 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Går til lærlinger jeg. Billige og ambisiøse! 😃 Anonymkode: f703e...c8e 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Jeg synes man burde være ærlig med dem, så kanskje de skjerper seg etter hvert. Tror altfor mange bare later som at de er fornøyde selv om de ikke er det! Anonymkode: 08171...fc7 5
Drizzt Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Du må klage selv om det er i etterkant! Og du må si ifra der og da om noe ikke er riktig eller iallefall så fort du oppdager det. De må rette opp i feil vederlagsfritt, men da må du også være tydelig gjennom hele prosessen. Det beste er å avtale alt som er viktig for deg på forhånd. Jeg har hatt en fast frisør i alle årene jeg har bodd her og h*n kjenner meg og hva jeg liker, så jeg trenger ikke forklare eller si noe som helst. ''Det vanlige''. Frisøren min spør alltid før minste ting gjøres annerledes enn det vi pleier å gjøre. Før jeg fant den faste frisøren hadde jeg 2 uhell hvor kreative frisører som trodde håret mitt er et sted å eksperimentere fritt ødela mye. Men ikke noe som ikke kunne fikses med tiden. Det verste var en frisør i Bergen for en del år siden som klipte håret i 100 lag slik at håret fløy i alle retninger og de korteste lagene var langt over ørene. Jeg sa på forhånd at tuppene skulle tas, maks 1 cm og at det skulle lages 2 ''etasjer'' med myk overgang. Jeg var i byen i 5 dager på en arbeidsreise og tenkte å fikse håret litt i fritiden. Det var også den første og den siste gangen jeg har brukt mobil hos ukjent frisør og ikke fulgt med. Da jeg så sluttresultatet ble jeg rasende der og da. Frisøren mente derimot at det var moteriktig frisyre og at jeg så veldig pen ut selv om det var ikke det jeg bestilte i starten. Så frisøren hadde tatt seg friheter som var i strid med det jeg hadde sagt i starten. Begrunnelsen? Jeg hadde så fint hår og frisøren var så lei av skandinavisk hår det ikke kan jobbes med at det føltes naturlig å utfolde seg og tilby meg noe moteriktig. Min skyld var at jeg skrev eposter på mobilen og jobbet i mellomtiden uten å følge med. Vi ble enige om at det skulle tas mye av lengden for å kamuflere den moteriktige frisyren og at jeg ikke betaler en krone for opplevelsen. Det tok noen måneder, så ble håret langt igjen og neste frisør fikset lagene. Men jeg gjorde aldri samme feil igjen å bruke mobil og ikke følge med hos ukjent frisør. Hos min faste kan jeg tillate meg selv å være distrahert fordi det er ''det vanlige'' og jeg er trygg på frisøren. Så poenget med det lange innlegget er: Vær tydelig fra starten hva du vil og hvordan du vil ha det, vær sikker på at frisøren har forstått og dere har en felles oppfatning, følg med i timen og si raskt ifra hvis noe er eller bare føles feil. 3
Aranciata Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 On 12/8/2020 at 2:26 PM, AnonymBruker said: Har du en frisør i Oslo du er fornøyd med? Trenger tips til hvem jeg skal gå til når det skamklipte håret mitt en gang vokser ut! Anonymkode: 61850...05b Uff, så kjedelig, det er så kjipt når frisører ikke hører etter! Jeg er superfornøyd med min frisør i Oslo sentrum, går hos Mai hos Dezhin frisør: https://dezhin.no/ Hun er så hyggelig og flink, og litt forsiktig - hvis hun foreslår noe, for eksempel en tone lysere, så spør hun alltid og forsikrer seg om jeg synes det er greit. De andre frisørene i salongen er også veldig flinke. Anbefales på det varmeste! 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Ved mitt siste frisør besøk var bestillingen: klippe tuppene på mitt midt på ryggen lange hår. Jeg gikk derfra med hår så kort at det ikke gikk i strikk. Etter hun var «ferdig» å klippe sa hun: du hadde vært fin med en tung lugg!! Nei, sier jeg mens hun klippet en lugg som spratt opp til midt i pannen min. 😣 Selvfølgelig skulle jeg ha stoppet henne lenge før, og klaget. Men jeg var ung og mest opptatt av å unngå å begynne å gråte. Anonymkode: 65aaf...c86 1 1
Huffda Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 14.26): Hvordan har du skikken til vanlig? Spør frisøren jo takk du, midtskill bruker jeg, sier jeg mens jeg sitter der med midtskillen min.. da kommer den, frisørneven *roteroterundt* «sånn?» spør de forventningsfullt mens de har laga helt ny skill.. så lage striper som uansett ikke kommer til å vises fordi skillen plutselig er helt feil.. også klippeklippe fem cm mer enn det som var avtalt, og heisann der klipte vi også bort mye hår som vi har brukt to timer på å stripe! 4000,-takk!! ........🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Har du en frisør i Oslo du er fornøyd med? Trenger tips til hvem jeg skal gå til når det skamklipte håret mitt en gang vokser ut! Anonymkode: 61850...05b Jeg bruker bare å si at gjør det du syns er est for meg, du. Det er bare hår, det vokser ut. Noen av mine beste sveiser har jeg fått av frisører med "fri tøyle" 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 Syns det er så få flinke frisører om dagen. Sjeldent jeg ser kollegaer eller meg selv med fin frisørsveis. Anonymkode: 648dc...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #11 Skrevet 12. desember 2020 Det med skillen skjønner ikke jeg heller, håret mitt har vært slik i mange år og skillen oppstår automatisk. Likevel klarer ingen å finne den. Anonymkode: 992cf...bc6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 22.34): Går til lærlinger jeg. Billige og ambisiøse! 😃 Anonymkode: f703e...c8e De får angstanfall når de ser krøllene mine. Anonymkode: c6602...7b1 3
Gjest Blondie65 Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 (endret) Stripe hår som skal klippes: hvis det er foliestriper foreslår jeg at følger med når frisøren har i farge. Min frisør har ikke i farge ytterst på det som skal klippes likevel. Striper må tas i tørt hår, skal de først væte håret, klippe, for deretter å stripe blir det ikke noe billigere (du betaler for tiden frisøren bruker). Når det gjelder skill: snakk: Nei ikke sånn, den skal være sånn (vise). Klippe 5 cm mer enn avtalt: klag. Klag. Klag. Du kommer ingen vei her uten å klage. Når det gjelder pris: Her er mitt beste tips. Slutt å gå til frisører som holder til i kjøpesenter. De er dyrere (og min vonde erfaring er at de også er dårligere) enn de som holder til utenfor senter. Riktignok må du da forholde deg til "gammeldagse" åpningstider, og kanskje planlegge litt mer. Men siden jeg sluttet å gå til kjedesalonger med unge uerfarne frisører i butikksentre har jeg vært fornøyd. Og da betaler jeg nesten halvparten av det TS har betalt for mitt halvlange hår - klippet til bob i hakelengde. Endret 13. desember 2020 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 Jeg går til frisøren fordi jeg går til en med ekspertise innenfor det. Det blir litt rart når man må fortelle at man liker at ting er litt ‘ordentlig’. Selv opplevd det på dyrere frisører. Man må liksom kreve, slik at de får en nål i ræva så de skal gjøre det de som gjøre. Man må altså betale for at du må fortelle dem at de må gjøre det ordentlig. Anonymkode: ee479...737
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 Derfor jeg stusser håret mitt og farger det selv. Orker ikke å bli blakk og skuffa lenger. Anonymkode: b984a...a80 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #16 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De får angstanfall når de ser krøllene mine. Anonymkode: c6602...7b1 Ja, samme her selv med vanlige frisører. Hva er greia at "ingen" frisører har lært hvordan klippe krøller? Anonymkode: c8b76...6d5
Gjest Blondie65 Skrevet 13. desember 2020 #17 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg går til frisøren fordi jeg går til en med ekspertise innenfor det. Det blir litt rart når man må fortelle at man liker at ting er litt ‘ordentlig’. Selv opplevd det på dyrere frisører. Man må liksom kreve, slik at de får en nål i ræva så de skal gjøre det de som gjøre. Man må altså betale for at du må fortelle dem at de må gjøre det ordentlig. Anonymkode: ee479...737 Men de er jo ikke synsk? Og hvis det er så ubehagelig å fortelle hvor skillen skal være eller hvor mye de skal klippe eller de ignorerer deg - ikke gå dit igjen! Og bare sånn at det er sagt: jeg har selv fått frisørskrekk etter å ha fått bedreviter behandling i en rekke frisørsalonger. Nå har jeg imidlertid endelig funnet en frisør som kan faget, hører på meg og får fint resultat. Det er verdt å lete litt - hør med venninner og familie hvem de går til - det var det jeg valgte å gjøre til slutt.
GulSitron Skrevet 13. desember 2020 #18 Skrevet 13. desember 2020 For mange år siden dro jeg til frisør for å få håret lysere i fargen. Ønsket å gå fra nesten sort hår til mørk blond. Frisøren kjørte på med avfarging og fargen i håret slapp ganske kjapt, så etter noen minutter sa hun "Denne funket veldig bra på deg, så vi skyller ut nå!" Så hadde hun brukt så mye tid på en annen kunde (hadde to samtidig) at hu ikke hadde tid til å fikse opp i mitt går og hu tilbød meg ingen ny time heller. Dro derfra med streng beskjed om å bruke lue... Håret ble flekkete i sort, oransje og grønn. Håret var så ødelagt at andre frisører hadde problemer med å rette opp i det. Den andre frisøren farget det i ønsket farge, men grønnskjæret måtte jeg leve med veldig lenge. En annen gang var jeg hos en frisør som bestemora mi kjente. Jeg ønsket kun å klippe tuppene. (Hadde hår til midt på ryggen) Denne frisøren var så stolt over at hun brukte sånn kniv, og mens hu skravla om hvor bra den kniven var i forhold til saks så snauklipte hun meg og jeg hadde hår til rett under ørene...... vanskelig å style det håret også, for hu hadde klippet det opp på en helt fucka måte. Dro til en lærling en gang også og sa at jeg ville beholde formen, altså økende lengde i bue bak (for at håret skulle se lengre ut). Det var det første hu fjerna i samråd med frisøren som fulgte henne opp, for "det synes jeg er stygt". Så da hadde jeg plutselig rett hår som var lengre på ene siden enn andre.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #19 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 14.26): Hvordan har du skikken til vanlig? Spør frisøren jo takk du, midtskill bruker jeg, sier jeg mens jeg sitter der med midtskillen min.. da kommer den, frisørneven *roteroterundt* «sånn?» spør de forventningsfullt mens de har laga helt ny skill.. så lage striper som uansett ikke kommer til å vises fordi skillen plutselig er helt feil.. også klippeklippe fem cm mer enn det som var avtalt, og heisann der klipte vi også bort mye hår som vi har brukt to timer på å stripe! 4000,-takk!! ........🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Har du en frisør i Oslo du er fornøyd med? Trenger tips til hvem jeg skal gå til når det skamklipte håret mitt en gang vokser ut! Anonymkode: 61850...05b Jeg klipper håret selv, jeg. Gjør det bedre enn samtlige frisører jeg har gått til. Tar meg 5 minutter. Frisørutdannelsen kan ikke inneholde mye nyttig, for alt frisører sier til mine forslag er «nei det blir ikke fint med din hårtype» eller «det går ikke an med fint nordisk hår». Når jeg ser på YouTube og utfører etter instruks så går det an. Mulig kundeservice burde vektlegges i utdannelsen. Nå virker det som om de har 2000 studiepoeng i «formålsløst sladder» og 3000 i «kritikk av kundens hårtype og hårstil» og null i klipp etter instruks. (Jeg vil ikke ha meningen til en menig frisør. Jeg betaler for at hen klipper etter presise instrukser og holder kjeft om hvor stygt du synes håret mitt er) Anonymkode: 56986...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #20 Skrevet 13. desember 2020 On 12/9/2020 at 6:34 AM, Drizzt said: Og du må si ifra der og da om noe ikke er riktig eller iallefall så fort du oppdager det. De må rette opp i feil vederlagsfritt, men da må du også være tydelig gjennom hele prosessen. Det beste er å avtale alt som er viktig for deg på forhånd. Du, det der er faktisk lettere sagt enn gjort skal jeg si deg. Er en ganske bestemt dame selv, men når man sitter i frisørstolen er det neimen ikke enkelt alltid å stotre frem et "ehh, du? :)" når frisøren står å hoier og skråler med kollegaene sine, gjerne musikk på full guffe og hun har et fast og bestemt grep i håret ditt. Jeg skjønner godt de som blir litt handlingslammet og heller velger å tie da. Å se noen i øynene for å klage på et arbeid er ikke det letteste. Derfor kommer ofte misnøyen og tårene hos mange først når de er hjemme og kan se på resultatet i ro og mak. Anonymkode: 39225...795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå