Gå til innhold

Jeg tok provosert medikamentell tvillingabort for en uke siden men symtomene er tilbake..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig vanskelig valg, det passet ikke med en baby for meg alene nå. Samme dag som aborten får jeg via ultralyd vite at det er to små💔 7uker på vei.

Fikk da en abortpille som skulle stoppe graviditeten. 3 dager etterpå (pga helg) legger jeg 4 små tabletter i skjeden på sykehuset. Noen få timer etterpå starter riene og jeg får ut mye den dagen. Vet iallefall at én morkake er ute. De skulle se etter dette de som jobbet der jeg var. De viste stor usikkerhet rundt om jeg hadde fått ut begge. Mange på vaktskifte og jeg blødde endel i do jeg ikke visste hva var..
på kvelden blir jeg sendt på UL og får vite at det er såpass mye igjen at jeg må bli over natten. Får flere doser hver tredje time, mye rier men ingenting kommer bortsett fra litt rent blod bare. 
Ny UL morgen etter med ny gynekolog og hun konkluderer med at dette kun er rennende blod og ikke noe klumper osv så jeg kan trygt dra hjem, selvom mengden var noe over grensen for hva de tillater til at man kan dra.

Symptomene mine ble veldig raskt borte. Så og si dagen etter aborten, brystene ble med ett mye lettere og føltes normale igjen innen tre dager og jeg fortsatte å blø lett mens i ca 5 dager. Fire dager etter aborten får jeg tilbake nattesvetten jeg var plaget med fra uke 5-7. Begynner å bli småkvalm igjen og hver morgen siden den fjerde dagen har brystene mine øket på med ømhet for hver dag..😳 når jeg våkner om morgenen er de plutselig vonde og tunge..

fikk her forrige natten også en skikkelig krampe i ligamentene på høyre side.. har vært gravid før å kjenner det igjen.

Jeg sluttet å blø etter 5 dager og det tørker opp. Idag er det friskt lett blod igjen etter 2-3dager uten blødning.

Noen som har erfaring med symptomer og abort? Jeg er litt redd for at ikke begge er ute, eller at det er noe rester som produserer gravid hormoner? ?Fikk vite på ultralyd etter den første pillen at de fortsatt var intakt og levende. Ble sjekket pga mye blødning etter denne. Altså før jeg fikk de vaginaltablettene. 
 

Håper på noen som vet litt mer om dette enn meg❤️

Anonymkode: 3bf5a...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt sykehuset, antageligvis har ikke alt kommet ut og du ta en runde til med piller eller en utskrapning. Jeg har måttet ta pillene to ganger pga MA og set endte begge gangene med utskrapning...

Anonymkode: 70d4a...208

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei! Hva skjedde med deg her? Jeg er i samme situasjon nå

Anonymkode: 62384...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...