AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Noen som har gjort dette og så legen noe, eller måtte dere bytte til innvendig? Jeg har bestilt time og de sa ingenting om innvendig. Er tynn om det har noe å si for hvor mye man kan se. Anonymkode: f5ce5...ae3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har hatt regelmessige ultralyder pga risikosvangerskap og de begynte ikke med utvendig på meg før etter uke 14. Best å forberede seg på at det er innvendig:-) Anonymkode: 457b8...b0b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Måtte innvendig ja. Kroppsvekt kan ha noe å si, men så tidlig ligger livmoren såpass langt nedi bekkenet at det kan være vanskelig utvendig uansett. Anonymkode: 9b692...f79
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Ja blir innvendig. Men om du av en eller annen grunn ikke ønsker å gjøre det innvendig. Så kan du spørre om de kan gjøre den utenpå! Mye mulig det går selvom d er lettere innvendig😇 Anonymkode: 5ff77...cea
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Takk for svar alle sammen! Nå begynner jeg å grue meg litt 🙈 har tatt ultralyd hos fastlegen utvendig tidligere for å bekrefte graviditet, men var da i uke 12. Jeg går til privat gynekolog om det er noe som må gjøres "der nede" og er ikke helt fortrolig med at legen utfører dette. Men jeg får bare forberede meg og se hva legen sier Anonymkode: f5ce5...ae3
Lipyros Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Blir nok innvendig.. Det er da de får klarest bilder så tidlig og er jo viktig å sjekke at alt er bra Jeg gruet meg, men når det lille hjertet kom på skjermen glemte jeg alt annet
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar alle sammen! Nå begynner jeg å grue meg litt 🙈 har tatt ultralyd hos fastlegen utvendig tidligere for å bekrefte graviditet, men var da i uke 12. Jeg går til privat gynekolog om det er noe som må gjøres "der nede" og er ikke helt fortrolig med at legen utfører dette. Men jeg får bare forberede meg og se hva legen sier Anonymkode: f5ce5...ae3 Det går nok bra Ikke det morsomste jeg gjør, men synes det er mindre ubehagelig enn f.eks celleprøve. Også er det jo spennende å se hva som skjer inni der. Anonymkode: 9b692...f79
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Innvendig, du får ert pledd/håndkle som du legger over underlivet. Gyn titter under akkuart når de skal ta inn ul utstyret (5 sekunder ) Anonymkode: 362cd...044
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Unnskyld meg, men jeg forstår ikke hvordan mennesker som gruer seg så til en innvendig UL skal kunne føde??? Det blir bare verre og verre TS, med flere undersøkelser i underlivet jo lenger ut i svangerskapet du kommer så det er bare å vende seg til det først som sist Anonymkode: 25288...be6 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 De spesifiserer da aldri om det utvendig eller innvendig ultralyd. Sier seg selv at en god lege/gynekolog som vet hva han eller hun driver med tar innvendig ultralyd. Sjansen for å se noe med utvendig er minimal så tidlig og skaper heller bare redsel. Hvorfor grue seg til innvendig? Er ikke komfortabelt, men er jo over på null komma niks. Anonymkode: 9bcdc...ef5 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Unnskyld meg, men jeg forstår ikke hvordan mennesker som gruer seg så til en innvendig UL skal kunne føde??? Det blir bare verre og verre TS, med flere undersøkelser i underlivet jo lenger ut i svangerskapet du kommer så det er bare å vende seg til det først som sist Anonymkode: 25288...be6 Haha! Når jeg måtte undersøke noe med innvendig ultralyd på sykehuset var det 5 stykk i rommet som fulgte med😂 og helt enig, må bare venne seg til all slags «ubehageligheter» Anonymkode: 362cd...044 1
supernaturalfan Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Unnskyld meg, men jeg forstår ikke hvordan mennesker som gruer seg så til en innvendig UL skal kunne føde??? Det blir bare verre og verre TS, med flere undersøkelser i underlivet jo lenger ut i svangerskapet du kommer så det er bare å vende seg til det først som sist Anonymkode: 25288...be6 Ehm? Jeg hadde en TUL, og ble ikke undersøkt i underlivet igjen før jeg var på føden 😅 ikke nødvendigvis det blir så mange undersøkelser i underlivet fremover nei.. De sjekker stingene én gang på barsel. Så sånn sett ble jeg undersøkt 3 ganger i hele forløpet.. 1. TUL. 2. Fødsel. 3. Etter fødsel. 🤷🏼♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå