Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok det i sommer og fikk mensen som vanlig, men mye mindre blødninger. Nå har jeg ikke fått mensen på en uke, ca. Kan jeg være gravid?! Tør nesten ikke å kjøpe test.. 

Anonymkode: 30aa9...a95

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hormonspiral er sikrere enn sterilisering. Dersom man blir gravid mens man har det, er det stort sett pga. menneskelige feil (legen har ikke satt den inn riktig). Det er vanlig at man stadig blør mindre og mindre når man har hormonspiral, og mange mister mensen helt. Jeg har hatt hormonspiral i 4 år, ikke hatt mensen på 3 år.

Skrevet

Ja, men det er veldig lite sannsynlig.  Hormonspiral er vel omtrent den sikreste prevensjonsmetoden. 

Det er helt vanlig å miste mensen på den. Det er mye av grunnen til at mange bruker den. 

Test hvis du er usikker 😊

• Liker 2
Skrevet

Ja, det går an, selv om det er usannsynlig. Hvis du tar en test så slipper du å gruble mer på det :)

Anonymkode: eb7d5...0c3

Skrevet

Hormonspiralen er trippelvirkende og sånn sett veldig sikker.

Du har antagelig bare mistet mensen pga den, det er vanlig i 80 %..

Anonymkode: 5c38c...f48

Skrevet

Jeg har en nydelig 20 år gammel datter, det var ikke snakk om at det ble tatt hensyn til at jeg hadde hormonspiral:) Og den satt riktig. Men det skal myyye til, jeg sto vel for en stor del av den promille-statistikken dét året...

Anonymkode: 7184b...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...