Gå til innhold

Hvilke post bruker adlibris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Æsj, jeg bestile pensumbøker der også og venter i en uke nå. Jeg trenger disse bøkene for å studere, men kan egentlig kun klandre meg selv for at jeg ikke skaffet med bøkene tidligere!

Noen som vet om ARK, Norli, Akademika, etc, er noe bedre på levering av pensum? Det koster jo det samme i alle butikkene uansett.

Anonymkode: 07f07...faf

Nå har ikke jeg bestilt pensumbøker før, men jeg vil bare si at alt jeg har bestilt fra ARK alltid har kommet i løpet av få dager. Bruk dem neste gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har handlet mye hos adlibris og det varierer i hvor lang tid det tar. Men samme gjør det hos både platekompaniet og cdon. Så det å syte og klage over lang leveringstid er barnslig. For nå er det slik at de aller fleste nettbutikkene har mange lagre rundt om kring og ikke et gedigent lagerhus på ett sted. De samarbeider også med mange andre bedrifter, slik at det tar tid å sende varene fra forskjellige plasser. Handler du på nett, så må du bare godta at ting kan ta tid.

Har tatt alt fra 3 dager til 4 uker. Varierer veldig. Jeg foretrekker adlibris fordi de bruker ikke postnord. Postnord er en pest og en plage som jeg prøver å holde meg så langt unna som overhode mulig. 
Har aldri hatt noen problemer med å få refundert eller fått ny vare ved forsvunnet pakket som har skjedd 2 ganger. Postnord der imot, de er ubrukelige og kranglete og umulig å få hjelp fra og de er ofte synderen i å miste pakker og nekter å hjelpe med noe som helst.

Anonymkode: 52f91...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har handlet mye hos adlibris og det varierer i hvor lang tid det tar. Men samme gjør det hos både platekompaniet og cdon. Så det å syte og klage over lang leveringstid er barnslig. For nå er det slik at de aller fleste nettbutikkene har mange lagre rundt om kring og ikke et gedigent lagerhus på ett sted. De samarbeider også med mange andre bedrifter, slik at det tar tid å sende varene fra forskjellige plasser. Handler du på nett, så må du bare godta at ting kan ta tid.

Har tatt alt fra 3 dager til 4 uker. Varierer veldig. Jeg foretrekker adlibris fordi de bruker ikke postnord. Postnord er en pest og en plage som jeg prøver å holde meg så langt unna som overhode mulig. 
Har aldri hatt noen problemer med å få refundert eller fått ny vare ved forsvunnet pakket som har skjedd 2 ganger. Postnord der imot, de er ubrukelige og kranglete og umulig å få hjelp fra og de er ofte synderen i å miste pakker og nekter å hjelpe med noe som helst.

Adlibris benytter PostNord når de sender gjennom Helthjem.

De leverer første avstand med PostNord og så sender de sine postbud om natta til å henge det opp på postkassen, etc. Har de ikke dekning for sine postbud må du hente det på nærmeste PostNord hentested ... De er også veldig arrogant om du tar kontakt med support, og det er aldri deres feil om den er levert feil, eller den ikke er der når du leter etter den.

Men du kan velge Bring/Posten på Adlibris selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er faktisk helt innafor å klage når det mange steder står «vi sender innen 3 dager» å så tar det 3 fuckings uker! 

Anonymkode: 1dcd3...daf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Adlibris benytter PostNord når de sender gjennom Helthjem.

De leverer første avstand med PostNord og så sender de sine postbud om natta til å henge det opp på postkassen, etc. Har de ikke dekning for sine postbud må du hente det på nærmeste PostNord hentested ... De er også veldig arrogant om du tar kontakt med support, og det er aldri deres feil om den er levert feil, eller den ikke er der når du leter etter den.

Men du kan velge Bring/Posten på Adlibris selv.

Aldri brukt helthjem. Så det stemmer nok. Bruker billigst måte og det er ikke med postnord. Postnord er så dumme at de kjører forbi post i butikk, 2 ganger, pluss hjemmet mitt for å kjøre 15 min unna for å levere pakken til en butikk på en annen postkode. Jeg kan heller ikke benytte meg av å få det via avisbudet på døren, for da forsvinner pakken på grunn av tyver og jeg må alltid varsle postnord om å IKKE levere med avbudet på grunn av stort problem med tyveri av pakker, 4 ganger har de allikevel gjort det og 2 ganger ble de stjålet (ble fanget opp på kamera, til ingen nytte) og 2 ganger var det bare flaks at jeg var ute seint og så pakken i 1 tiden om natten. De meldingene om at pakken har blitt levert er et hån, enten så kommer den dager i ettertid eller så kommer lyver de om klokkeslett. "Pakken din ble nettopp levert" og jeg går ut og der er det ingenting, eller så kom det to dager tidligere. 

Jeg har sikkert lest at helthjem betyr postnord også har jeg valgt ordinær siden den gang uten å tenke på noe annet. For jeg hater postnord av hele mitt hjerte, såpass mye at det nesten helseskadelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har sikkert lest at helthjem betyr postnord også har jeg valgt ordinær siden den gang uten å tenke på noe annet. For jeg hater postnord av hele mitt hjerte, såpass mye at det nesten helseskadelig 😂

Jeg har prøvd å slåss med Helthjem for å finne ut av når de kommer og leverer pakken, men de sier at de ikke kan informere om ruten til sine avisbud eller tidspunkt. De kommer helt utelukkende midt på natta og for en tyv er det vel en smal sak å lære seg deres ruter og tidspunkter om de følger med og så stjele det som enn måtte kastes på dørmatta.

Helt elendig opplegg. Jeg hadde problemer med at de ikke kunne levere til meg på grunn av at avisbudet deres ikke har masternøkler til å komme seg inn i blokka. Men kanskje jeg er heldig? Hvis de ikke kan legge den der, så går den "halvveis" hjem til PostNord-kontoret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...