Gå til innhold

Hvilke post bruker adlibris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke hvilke kategori jeg skulle ta den på så beklager om det er feil! 

Lurer på hvilke post adlibris bruker? Er det posten eller post nord? 

Kjøpte flere ting på cdon og det står at adlibris skulle sende. Var inne å leste på anmeldelser og de hadde fått mye dårlig. Så håper virkelig tingene mine kommer frem og like helt. Kostet mye det jeg kjøpte. Ble litt stressa jeg nå 😧

Anonymkode: 9bb76...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De brukte posten da jeg kjøpte nettopp. Fungerte helt greit.

Anonymkode: f817b...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De brukte posten da jeg kjøpte nettopp. Fungerte helt greit.

Anonymkode: f817b...75a

Takk for svar!!! Så bra det fungerte! Kjøpte du også fra cdon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker posten og helt hjem.

MEN de er super trege, så bestiller aldri fra de igjen. Levetingsdatoen du får opp ved bestilling er bare tull noe de innrømmer selv. Forklaringen dems er at de har kun få ting på lager, så først når du bestiller fra dem bestiller de det samme fra en annen leverandør. Så leveringstiden hadde nok stemt hadde de hatt tingene, men når hver ting først må bestilles fra forskjellige steder og sendes til dem, tar det en evighet å få ting. Får nok ikke ting til jul hvis du bestiller først nå. Og det de kaller prioritert levering er heller ikke noe prioritert. Det er dems måte å beskrive Helt Hjem.

Har kranglet skikkelige med dem om dette da opplegget dem og løgnen rundt leveringstid spolerte en bursdsgsfeiring. De rodde seg bort og da jeg kom med spørsmål de ikke klarte å ro seg inna brøt de chatten.

Anonymkode: 1eec6...9f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

MEN de er super trege, så bestiller aldri fra de igjen. Levetingsdatoen du får opp ved bestilling er bare tull noe de innrømmer selv. Forklaringen dems er at de har kun få ting på lager, så først når du bestiller fra dem bestiller de det samme fra en annen leverandør. Så leveringstiden hadde nok stemt hadde de hatt tingene, men når hver ting først må bestilles fra forskjellige steder og sendes til dem, tar det en evighet å få ting. Får nok ikke ting til jul hvis du bestiller først nå. Og det de kaller prioritert levering er heller ikke noe prioritert. Det er dems måte å beskrive Helt Hjem.

Har kranglet skikkelige med dem om dette da opplegget dem og løgnen rundt leveringstid spolerte en bursdsgsfeiring. De rodde seg bort og da jeg kom med spørsmål de ikke klarte å ro seg inna brøt de chatten.

Ånei så kjipt!!! Da får ikke jeg det før jul :( Det var julegave jeg kjøpte. Første gang jeg bestillte fra dem. Jeg pleier ikke å bestille fra nettet så var litt ny på det. Da vet jeg det til neste gang. Utrolig kjedelig. Blir nok ikke noen nye kjøp fra dem i fremtiden fra meg hvertfall.

Helt utrolig egentlig. Fpir om du har kranglet med dem har sikkert andre gjort det og. Så veldig tragisk at de ikke har endret på det. Om det tar 1 mnd før det kommer i posten så burde de ikke skrive 3-6 dager!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ånei så kjipt!!! Da får ikke jeg det før jul :( Det var julegave jeg kjøpte. Første gang jeg bestillte fra dem. Jeg pleier ikke å bestille fra nettet så var litt ny på det. Da vet jeg det til neste gang. Utrolig kjedelig. Blir nok ikke noen nye kjøp fra dem i fremtiden fra meg hvertfall.

Helt utrolig egentlig. Fpir om du har kranglet med dem har sikkert andre gjort det og. Så veldig tragisk at de ikke har endret på det. Om det tar 1 mnd før det kommer i posten så burde de ikke skrive 3-6 dager!! 

Du skal være svært uheldig om det tar en måned altså. Jeg har handlet fra adlibris mange ganger, og det har aldri tatt mer enn maks 1 uke. 

Anonymkode: cc409...f05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du skal være svært uheldig om det tar en måned altså. Jeg har handlet fra adlibris mange ganger, og det har aldri tatt mer enn maks 1 uke. 

Anonymkode: cc409...f05

Ja, håper jeg ikke er uheldig. Bestillte den 4 desember og ingenting har skjedd enda. Det står behandles på alle bestillingene og det har det gjort siden den 4. Så tar mer enn en uke å få det til meg hvertfall 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte noen bøker tidlig i november. Allerede da tok det 13 dager fra jeg bestilte og til jeg kunne hente bøkene. Når jeg ser på pakkesporingen, ser jeg at de leverte pakken min for sending 11 dager etter at jeg bestilte!! Det er for lenge, synes jeg. 

På toppen av det hele gav de meg en pocketutgave av en bok jeg hadde bestilt i innbundet versjon, men tok betalt for innbundet bok. Ikke veldig imponert over akkurat det! De var heldigvis kjappere med å behandle reklamasjonen.  

Men ja: på store pakker bruker de Bring, og på mindre bruker de (dessverre) helthjem. 

Anonymkode: c5d95...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt null problem med adlibris.

Aner ikke hvem de sender pakker med, men har alltid fått enten i postkassen eller i post i butikk.

En må bare være oppmerksom på hva det står om forsendelsestidspunkt. Står det ‘sendest senest i morgen’ har pakkene alltid vært her etter ei lita uka. 

Har jeg kjøpt ting med lengre tid på i samme pakke som ting de har på lokalt lager, har jeg alltid fått delt opp tilsendt det de har med en gang.

Står det f.eks ‘sendes innen 6-10 virkedager’ må de nok hente fra lager i utlandet først, da tar det lengre tid. Men det står jo tydelig på hver vare?

Anonymkode: 85561...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 16.48):

Jeg bestilte noen bøker tidlig i november. Allerede da tok det 13 dager fra jeg bestilte og til jeg kunne hente bøkene. Når jeg ser på pakkesporingen, ser jeg at de leverte pakken min for sending 11 dager etter at jeg bestilte!! Det er for lenge, synes jeg. 

På toppen av det hele gav de meg en pocketutgave av en bok jeg hadde bestilt i innbundet versjon, men tok betalt for innbundet bok. Ikke veldig imponert over akkurat det! De var heldigvis kjappere med å behandle reklamasjonen.  

Men ja: på store pakker bruker de Bring, og på mindre bruker de (dessverre) helthjem. 

Anonymkode: c5d95...b48

Om det er for lenge kommer jo helt an på hva som var opplyst om da du bestilte? Mange ting står det 10 dagers leveringstid på ol. Da er det dumt å begynne å vente på dem før :) 

Anonymkode: 85561...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Står det f.eks ‘sendes innen 6-10 virkedager’ må de nok hente fra lager i utlandet først, da tar det lengre tid. Men det står jo tydelig på hver vare?

Problemet er at det står 6-10 dager (eller 4-7 som i mitt tilfelle) når en velger fraktmåte, men idet en har betalt og får bekreftelse forandrer dette seg til mye lenger. Så mine 4-7 dager ble nesten 3 uker. Det er ikke greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 16.19):

De skrev 1-5 dager før de sender boken, de er nå "på lager" i tre dager og det har gått over 6 virkedager. Jeg er enig i at de lyger, og de skrev ingen plass at boken ikke var på deres lager. Men jeg forventet at i det minste når de kom på lager her på mandag, at de skulle sende omgående? Og hva skjer? Jo, de sender den fremdeles ikke på tre dager...

Anonymkode: 07f07...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adlibris er det treigeste jeg har vært borti! Bestilte pensumbøker over to uker før jeg måtte ha de, de om en uke etter at jeg måtte ha det, så 3 uker!! Aldri mer! 

Anonymkode: 1dcd3...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Adlibris er det treigeste jeg har vært borti! Bestilte pensumbøker over to uker før jeg måtte ha de, de om en uke etter at jeg måtte ha det, så 3 uker!! Aldri mer! 

Æsj, jeg bestile pensumbøker der også og venter i en uke nå. Jeg trenger disse bøkene for å studere, men kan egentlig kun klandre meg selv for at jeg ikke skaffet med bøkene tidligere!

Noen som vet om ARK, Norli, Akademika, etc, er noe bedre på levering av pensum? Det koster jo det samme i alle butikkene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hang en pakke fra AdLibris på min postkasse i dag (feillevert).  Den var levert med Helt Hjem.

Anonymkode: f949b...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte bøker på Black Friday salg, de kom med posten nå nettopp. 

Anonymkode: 590f2...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det hang en pakke fra AdLibris på min postkasse i dag (feillevert).  Den var levert med Helt Hjem.

Anonymkode: f949b...d3c

Helthjem er ikke verdens beste leveringsfirma, så vær forsiktig folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Æsj, jeg bestile pensumbøker der også og venter i en uke nå. Jeg trenger disse bøkene for å studere, men kan egentlig kun klandre meg selv for at jeg ikke skaffet med bøkene tidligere!

Noen som vet om ARK, Norli, Akademika, etc, er noe bedre på levering av pensum? Det koster jo det samme i alle butikkene uansett.

Eneste jeg har opplev er treigere må være platekompaniet. Jeg kanselerte nettop en ordre som hadde ligget inne i 1 mnd(!). Det gikk heldigvis fort og knirkefritt da. 

ark er kjappere syns jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...