Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når kjærlighets følelser er borte?

er gift med en flott mann,vi har eget hus brukbar økonomi og ingen små barn.

sex har vi ikke hatt på mange år og eneste form for nærhet er en klem og en suss når vi legger oss.

Vi er stort sett kun hjemme og har ingen nære venner.

Våger ikke å gå ifra ham da han har truet med å ta sitt eget liv om dette skjer og ikke har vi råd til å bo hver for oss.

jeg føler meg helt tom og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først: fryktelig dårlig gjort at han truer med sånt. Tror du han kan gjøre alvor av det? I så fall bør vel helsevesenet kobles inn på en eller annen måte.

Hvis dere har brukbar økonomi så burde det vel være overkommelig å bo hver for dere hvis dere jekker ned krava litt.

Forsøkt parterapi?

Anonymkode: ebf5d...5c4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Først: fryktelig dårlig gjort at han truer med sånt. Tror du han kan gjøre alvor av det? I så fall bør vel helsevesenet kobles inn på en eller annen måte.

Hvis dere har brukbar økonomi så burde det vel være overkommelig å bo hver for dere hvis dere jekker ned krava litt.

Forsøkt parterapi?

Anonymkode: ebf5d...5c4

Parterapi vil han ikke være med på,da han sier han ikke har noen problemer og synes vi har det fint.
huset får vi ikke solgt da vi venter på ekspropriering fra kommunen.

vi har brukbar økonomi til å få det til å gå irundt til hverdags,men ikke til å bo hver for oss.

Skrevet
Heidi40 skrev (58 minutter siden):

huset får vi ikke solgt da vi venter på ekspropriering fra kommunen.

Da får dere leie ut boligen og bo et anna sted. 

Og så får du få deg noen venner eller hobbier

Anonymkode: bae8b...8d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får dere leie ut boligen og bo et anna sted. 

Og så får du få deg noen venner eller hobbier

Du trur det er så enkelt ja? Hadde man vært i 20 årene så...

men her er vi snart 50 begge to

Skrevet
Heidi40 skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg skjønte jo det med det nicket. Er over 40 selv og måtte nylig flytte i leid bolig pga samlivsbrudd...

• Liker 1
Skrevet

Be fyren kutte ut hersketeknikkene og oppføre seg som et ekte mannfolk. 

Finnes garantert løsninger på dette 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal fortsette å prøve å få han med på parterapi. 

Anonymkode: 105a6...31c

Skrevet

Hvis det ikke er barn i veien, forstår jeg ikke hva som hindrer deg!

Anonymkode: 4963e...735

• Liker 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet
Heidi40 skrev (På 8.12.2020 den 17.36):

Jeg ser du er fastlåst i et ekteskap av en mann som har tunnelsyn, han venter nok bare til den tiden sex er forbi. Jeg tror nok at han har det bra, rent familiemessig, trygt og godt men samtidig livredd for å miste deg. Han har nok mistet sexlysten biologisk og ikke pga deg vil jeg tro.  Hva gjør man når det ikke nytter å snakke om det, og når mannen nekter å ta imot hjelp? Det må være utrolig kjipt å ha en mann som ikke vil ha sex med sin kone, sex er jo også en kjærlighetsbekreftelse.

I slike tilfeller aner jeg en viss løgn om kjærligheten, og at den har gått over til vennskap bare for å holde husfreden? Regner med du ikke vil unngå kanskje 20 år med sex til i livet ditt?  Det er som regel det fordømte "skal, skal ikke", og hvordan skal jeg klare meg alene etter et brudd. Det var det som skremte meg mest, men heldigvis ble vi enige til slutt. Og krysser fingrene at du får en likegod avtale🧡

• Liker 1
Gjest Nala79
Skrevet

Har man ikke økonomi til å bo alene så får man hjelp. Er faktisk sånn! Har selv gjort dette, er godt over 40 og var gift i mange år. 

Å bare få nye venner er nok vanskelig, men ikke umulig. ( Dvs akkurat nå, verre)

Det at han bruker hersketeknikker på deg MÅ du overse. Å holde han i live er ikke ditt ansvar. Han truer, men gjør nok ikke. 

Og du må bare stå på krava. Jo dere HAR problemer for du ønsker ikke være med han! Få dette ut tydelig. Kanskje han DA er med i terapi? 

Lykke til❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...