AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Mulig tittelen ble feil. Men her kommer det, Gikk akkurat opp for meg at jeg ikke får en eneste ferdig innpakket presang i år. Jeg får gaver, men det er penger. Penger har jeg nok av på egenhånd. Hadde bare vært så kjekt om jeg fikk en liten presang som viser noen har tenkt på meg og tatt seg bryet med å pakke inn og sende. Selv ordner jeg alltid presang(fra ønskeliste) til mine nærmeste og sender. Fikk faktisk spørsmål om jeg hadde ønskeliste, det hadde jeg og da tikket det 10 minutter senere inn på vipps 200 til xxxx. Jeg vet det er sutrete, særlig i år hvor andre er permittert og andre har mistet jobben. Akkurat nå er jeg full av selvmelidenhet og vil bare grine. Anonymkode: 60507...c81 10
indigob Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 har du tenkt på at det finnes mennesker som ikke får noe som helst til jul ? 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Jeg skjønner deg faktisk, jeg kjøper og gir bort mange gaver, gleder meg alltid til folk blir glade for det de får. Siden jeg var 15 har jeg bare fått penger fra foreldrene mine og familie. Jeg ville heller hatt noe mindre verdt enn den pengesummen, jeg blir misunnelig når jeg ser bilder av juletrær med gaver under, jeg kunne også tenkt meg om så bare et par, samma hva som er i egentlig, bare at noen tenkte på meg. Anonymkode: 8af20...211 18
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Selv har jeg aldri fått presanger til bursdag eller jul av foreldre. Bare pengegave Anonymkode: d4462...fa6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 indigob skrev (1 minutt siden): har du tenkt på at det finnes mennesker som ikke får noe som helst til jul ? Man trenger jo ikke ha noe til jul. Slutt med det forbanna tullet at man må ha en gave. At det har noen verdi, materialisme betyr ingenting. Anonymkode: b7011...c62 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 indigob skrev (1 minutt siden): har du tenkt på at det finnes mennesker som ikke får noe som helst til jul ? Hvorfor er det alltid så svart hvitt, vær glad du får noe som helst, liksom? Kan man ikke være lei seg for NOE fordi det alltid er noen som har det verre? Anonymkode: 8af20...211 29
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv har jeg aldri fått presanger til bursdag eller jul av foreldre. Bare pengegave Anonymkode: d4462...fa6 Da kan du jo heller velge selv hva du skal bruke det på. Anonymkode: b7011...c62 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Da kan du jo heller velge selv hva du skal bruke det på. Anonymkode: b7011...c62 Fikk ikke presanger da jeg var barn heller. Fikk en hundrelapp Anonymkode: d4462...fa6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Får du penger så lenge før jul? Det er jo enda tristere. Jeg skjønner deg godt jeg, gaver føles mye mer personlig enn bare en penger. Kan du alliere deg med en god venninne eller lignende og sende med vedkommende ønskeliste og penger, så kan h*n kjøpe gaver som er fra de som har gitt deg penger? Skjønner at det ikke blir det samme som at de faktisk gjør en innsats selv, men da har du i hvert fall noen innpakkede gaver å glede deg over, i tillegg til at det i det minste er èn person som har handlet noe h*n mener passer som gaver til deg. Uansett skal du vite at jeg skjønner deg godt, og i min verden er det lov å være litt lei seg over mindre ting, enda det alltid er noen som har det verre!❤️ Anonymkode: 7c4b0...b85 11
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Pengegaver er jo absolutt det beste. Da kan vi dra på nyttårssalg og kjøpe det vi vil med rabatt. Anonymkode: 67bb7...4d5 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Jeg forstår deg godt. Det er likt i min familie. Eller de spør hva jeg ønsker meg + link, og så klikker de det hjem til meg, noe som i praksis er det samme som penger. Penger har jeg mer enn nok av. Vil MYE heller ha en bok noen har plukket ut fordi de tenker på meg, enn 10 000 inn på konto. Anonymkode: 07b02...a00 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 Lurer litt på hvor gammel du er? For jeg tenker at det er dette som er å være voksen. Jeg har ikke fått innpakket gave siden jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Etter at vi etablerte oss (for 25 år siden...), har vi fått litt penger til jul av foreldrene våre, evt. en brødrister e.l. Aldri fått noe personlig. Og det er jo bare foreldrene våre vi voksne får noe fra (og det er vi selvfølgelig veldig takknemlig for), men da er det ikke noe personlig til meg eller til mannen. Nå er barna våre såpass store at jeg hadde jo syntes det hadde vært koselig om det kom en liten gave fra de til oss, men det er ikke sikkert det gjør på mange år enda. Anonymkode: c0f2e...959
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 Jeg får ikke besøkt mine foreldre denne julen, så jeg har fått penger til julepresang av dem. Den har jeg kjøpt og pakket inn selv. Jeg gleder meg til å pakke den opp på julaften, og jeg får akkurat det jeg ønsker meg! Jeg får heller ingen andre presanger, og det er helt greit. Anonymkode: 97f6c...e64 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 Jeg er godt voksen og vet det er barnslig. Men likevel vil jeg heller ha en liten gave som noen har plukket ut spesielt til meg, enn penger. Som sagt penger har jeg plenty, det har familien min også. Jeg har mange hobbyer og liker å lese. Det er nok av småting å ta av, men de gidder ikke. Det er egentlig giddaløsheten som gjør meg mest lei meg. Etter jeg lagde tråden, har jeg faktisk gått inn på en nettbutikk og kjøpt noe jeg trenger og ønsker meg for pengene. Jula kommer til å bli fin den, men det blir rart å ikke kunne takke for en eneste personlig presang når vi møtes i romjula. Skal selvsagt takke for pengene, til flere har jeg allerede gjort det. Anonymkode: 60507...c81 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #15 Skrevet 8. desember 2020 I-landsproblemer Vær takknemlig for at du har økonomi til å kjøpe deg det du vil. Her har jeg også alltid fått pengegaver, men jeg har siden jeg ble 20 år «løst» det ved å kjøpe inn masse presanger til alle andre, slik at det i alle fall blir litt julestemning med åpning av presanger Nærmer meg nå 40, og fram til jeg møtte min mann sto jeg vel for ca. 98-99% av gavene som lå under treet hvert eneste år. Mannen og barna får noe gaver fra mannens familie (pluss at svigers kjøper en liten ting til meg) så nå er det vel mer 85-90% av gavene som er kjøpt inn av meg. Og det er helt ok Anonymkode: 57bc9...120 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #16 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har motsatt problem. Jeg er proppfull av gode gaveidéer til familie og venner, men de fleste ønsker seg bare penger. Jeg synes det er så kjedelig og upersonlig å gi. Dette er mennesker med god råd og pengene jeg gir går bare i det store sluket og betyr null og niks. Skulle ønske flere satte pris på gaver det faktisk lå omtanke bak. Anonymkode: 5af91...08f 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 Hadde dette vært en tråd om en 12-åring eller 14-åring med samme følelser, hadde det kommet råd om at de måtte «skjerpe seg» eller kraftig «realitetsorienteres». Anonymkode: 19a66...827 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hadde dette vært en tråd om en 12-åring eller 14-åring med samme følelser, hadde det kommet råd om at de måtte «skjerpe seg» eller kraftig «realitetsorienteres». Anonymkode: 19a66...827 Hvilken 12-14 åring ønsker seg en gjennomtenkt bok i stedet for 10 000? Anonymkode: 07b02...a00 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 indigob skrev (3 timer siden): har du tenkt på at det finnes mennesker som ikke får noe som helst til jul ? Å hjelpes , så fordi noen ikke får så får man ikke være lei seg/skuffet? Anonymkode: a4d70...793 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 Jeg får aldri noe til jul. Men gir gaver som er godt gjennomtenkt selv. Sender og mange kort jeg lager selv, og jeg er flnik. Selger kortene jeg lager, så det er ikke noe tull. Og får ingen tilbake. Anonymkode: 2bc04...34b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå