Gå til innhold

Pedofil bror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere som er foreldre til tenåringsjenter 16-18 år, om de er sammen med en 8-10 år gammel mann? Godtar dere dette? 

Jeg husker selv at da jeg var tenåring var det mye mer spennende å henge med litt eldre gutter/menn. Når jeg ser tilbake på dette nå, blir jeg kvalm. Det er ekkelt at så mye eldre menn henger med smårips. Ikke er det bare ulovlig med tanke på aldren, men pedofilt. 

Så har jeg dette problemet at dette gjelder min bror. Og han forstår ikke problemet selv. Han kan bli anmeldt. Jeg er glad i min bror og ønsker han alt vel, men dette har plaget meg lenge. De jentene er så unge. Han har allerede gjort flere jenter gravid. 

Så foreldre. Dere som har god kontakt med tenårings jentene deres. Snakker dere om aldersforskjell? Advarer dere jentene deres for slike menn som broren min? Lærer dere dem om selvrespekt? Og til sist: er dette sett på som pedofilt? 

Anonymkode: 31d17...ba0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pedofili handler om voksne som tenner på barn. En 18åring er ikke barn. 

Og sammen med en 8-10 år gammel mann? Tuller du nå eller mener du noe helt annet enn det du skriver?

Anonymkode: 2b5cd...e05

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pedofili handler om voksne som tenner på barn. En 18åring er ikke barn. 

Og sammen med en 8-10 år gammel mann? Tuller du nå eller mener du noe helt annet enn det du skriver?

Anonymkode: 2b5cd...e05

Forstår du ikke at når man er 16-18 år så er man fortsatt veldig ung? Og at man bør omgås venner og ha kjæreste på samme alder? Det er stor forskjell på 16-26. Det er annerledes når man er eldre, da spiller ikke alder så mye rolle. 

• Liker 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt særlig glad for det, dersom det gjaldt min datter. Det er en skjevfordeling i maktbalansen med så stor aldersforskjell. Aldersforskjell kan være greit dersom man er 30 og 40 da har man modnes litt. Men tenåringer og voksne blir feil på alle måter. Ikke ok.

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Du mener en 8-10 år ELDRE mann eller?

Gjest Lama_Drama
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forstår du ikke at når man er 16-18 år så er man fortsatt veldig ung? Og at man bør omgås venner og ha kjæreste på samme alder? Det er stor forskjell på 16-26. Det er annerledes når man er eldre, da spiller ikke alder så mye rolle. 

Grensen for pedofili går langt under seksuell lavalder altså. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er stor forskjell, men pedofili er det altså ikke. Og ikke kall tiåringer for menn er du snill. De er barn per alle tenkelige dedinisjoner. 

Anonymkode: 8574a...4ba

• Liker 4
Skrevet

Det er en uting at bruker et tema som overgrep mot barn til å si noe om forholdet mellom (nesten) voksne mennesker. Overgrep mot barn er i en helt annen liga enn det fjaset du kommer med her.

Hvis du har noen som helst respekt for de som har opplevd grusomme overgrep som barn så kan du vel egentlig bare slutte å skrive i tråden.

Anonymkode: b5875...9f4

• Liker 9
Skrevet

Gjort flere jenter gravide? Tar de abort? 

Din bror høres ikke god ut! Har han en diagnose? 

Anonymkode: 31e53...341

• Liker 6
Skrevet

Nå er jeg lei alle som ikke skjønner hva pedofili er. Kan dere vær så snill å lese om det? Å ha sex med 16-18-åringer er langt fra pedofilt.

At det ikke er greit er en annen sak. En 18-åring er myndig, men jeg tenker at de er såpass unge at folk over 25 bør holde seg unna. Og ihvertfall holde seg unna 16-åringer.

Broren din har gjort flere jenter gravide? Alvorlig? For en fæl fyr. Å utsette flere unge jenter for dette også? Fyf

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal nok stå 8-10 år eldre mann. 

Skrevet

Det er ulovlig? Han kan bli anmeldt? For hva? For å date jenter 16 - 18 år? Aldri hørt om det.. 

Anonymkode: 8b6b7...323

• Liker 3
Skrevet

16 er seksuell lavalder. Han kan ikke bli anmeldt for seksuell omgang fra 16+, såfremt det er samtykkende. 

Det heter forresten hebefili om folk som tenner på barn fra ca 11-14 år (tidlig pubertet). Før det: pedofili. Over 16: lovlig.

Du sier ikke noe om hvor unge jenter din bror har med å gjøre, men du nevner ellers 16 og 18 åringer, så det er ingenting som tyder på at han er pedofil/hebefil eller annet ulovlig. At han er en kvalmende gris er en annen sak - og personlig mening.

Anonymkode: e50c1...191

• Liker 2
Skrevet

Begrepet hebefili blir ofte feilaktig omtalt og forvekslet med det mer kjente uttrykket pedofili. Pedofili refererer imidlertid til en voksen persons seksuelle preferanse for prepubertale barn, altså barn som ikke har kommet i puberteten enda. Jenter kommer vanligvis i puberteten når de er i 10- til 11-årsalderen, mens gutter når de er ca. 12-13 år gamle.

En person kan tilfredsstille diagnosen hebefili ved å ha pågående og gjentatte seksuelle tanker, følelser og lyster knyttet til barn, vanligvis mellom 10-14 år. Det avgjørende for hvorvidt en hebefil begår seksuelle overgrep mot barn i denne alderen, er imidlertid ikke tenningsmønsteret i seg selv, men hvordan det forvaltes. Alle hebefile er dermed ikke overgripere.

Anonymkode: c58a5...9c6

Skrevet

Så med andre ord, det kalles ikke for pedofil om han like jenter 14+ Og er voksen selv/ungdom selv

Anonymkode: c58a5...9c6

Skrevet

Mellom 16 og 18 er ikke ulovlig, men absolutt upassende for en som pusher 30.

Anonymkode: ab154...38b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, det er stor forskjell, men pedofili er det altså ikke. Og ikke kall tiåringer for menn er du snill. De er barn per alle tenkelige dedinisjoner. 

Anonymkode: 8574a...4ba

Hva er galt med deg? Når har jeg skrevet at tiåringer er menn? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva er galt med deg? Når har jeg skrevet at tiåringer er menn? 

Dette skrev du i hovedinnlegget:

"om de er sammen med en 8-10 år gammel mann?"

Anonymkode: 503c7...1df

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er en uting at bruker et tema som overgrep mot barn til å si noe om forholdet mellom (nesten) voksne mennesker. Overgrep mot barn er i en helt annen liga enn det fjaset du kommer med her.

Hvis du har noen som helst respekt for de som har opplevd grusomme overgrep som barn så kan du vel egentlig bare slutte å skrive i tråden.

Anonymkode: b5875...9f4

Dette x100!!!!!

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Så har jeg dette problemet at dette gjelder min bror. Og han forstår ikke problemet selv. Han kan bli anmeldt. Jeg er glad i min bror og ønsker han alt vel, men dette har plaget meg lenge. De jentene er så unge. Han har allerede gjort flere jenter gravid. 

Du kan trøste deg med at du får mange tantebarn da :)

DIN BROR ER IKKE PEDOFIL OM HAN ER SAMMEN MED JENTER PÅ 16 ÅR ELLER ELDRE!!!!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...