AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #21 Skrevet 8. desember 2020 Nei! Da vil jeg hvile. Livet er stressende nok 😔 Anonymkode: 8122d...b01
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #22 Skrevet 8. desember 2020 Jeg tror på reinkarnasjon. Så tror at jeg da blir født på nytt. Jeg har veldig sterke minner om et tidligere liv. Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Anonymkode: 28958...09e 2
Gjest Maxwell Skrevet 8. desember 2020 #23 Skrevet 8. desember 2020 Nei, verken tror eller håper det.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #24 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er interessant siden kvantefysikk er vitenskap og ikke pseudovitenskap, kan du vise til en troverdig kilde hvor jeg kan lese mer om dette?. Anonymkode: 2c668...b37 Ikke den du siterer, men Sir Roger Penrose (fysiker) og Hameroff (anestesiolog) har utviklet en teori kalt Orchestrated Objective Reduction. Her finner du en review. I tillegg har man ideen om kvanteudødelighet. Du kan finne lesestoff i referansene til wikipedia-artikkelen. I all hovedsak dreier det seg om at klassisk mekanikk ikke kan forklare bevissthet. Man tenker seg derfor at en del kvantemekaniske konsepter bør spille en rolle. Noen velger å tolke dette som at man har en "kvantebevissthet" som eksisterer uavhengig av fysisk død, og som fortsetter å eksistere også etter at hjertet stopper og hjernen slutter å fungere. En enkel, men virkelighetsfjern artikkel på Researchgate er denne. Ulike grener av kvantefysikken og fysikken forøvrig har selvfølgelig forskjellige meninger om dette, og det er veldig spekulativt og på ingen måte bekreftet som riktig. Det er likevel veldig spennende stoff. Anonymkode: 73df2...b76
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #25 Skrevet 8. desember 2020 Nei, uff. Evig liv høres forferdelig ut. I tillegg sier bibelen noe om at folk i himmelen skal se ned på folk i helvete og fryde seg over straffen de får. Nei takk. Sånt er jeg for god for. Anonymkode: 00dc4...67c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #26 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har muslimske foreldre som mener at det finnes et liv etter døden. De mener at man ser på den døde kroppen sin når man først dør og sjelen vandrer ut av kroppen, at man vil prøve å snakke men ikke får det til, at man får et slags sjokk. Så blir man begravd og man blir spurt av dødens engler om de gode og dårlige handlingene man gjorde mens man levde. Man blir straffet og belønnet. Tiden når man er dør er annerledes enn tiden vår her, noen som er døde for hundre år siden, kan oppleve at de nettopp har daua. Jeg er selv ikke religiøs, skulle ønske jeg var det, egentlig, for nå lever jeg i en slags uvisshet. Det finnes ikke tenker jeg, MEN hva hvis det finnes? Blir jeg pina i evig tid, da? Fy faen 😅 Anonymkode: 53ce1...3f5 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #28 Skrevet 8. desember 2020 Håper nei, jeg vet det. Sjelen kan ikke dø. Anonymkode: 6ba67...12c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #29 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har muslimske foreldre som mener at det finnes et liv etter døden. De mener at man ser på den døde kroppen sin når man først dør og sjelen vandrer ut av kroppen, at man vil prøve å snakke men ikke får det til, at man får et slags sjokk. Så blir man begravd og man blir spurt av dødens engler om de gode og dårlige handlingene man gjorde mens man levde. Man blir straffet og belønnet. Tiden når man er dør er annerledes enn tiden vår her, noen som er døde for hundre år siden, kan oppleve at de nettopp har daua. Jeg er selv ikke religiøs, skulle ønske jeg var det, egentlig, for nå lever jeg i en slags uvisshet. Det finnes ikke tenker jeg, MEN hva hvis det finnes? Blir jeg pina i evig tid, da? Fy faen 😅 Anonymkode: 53ce1...3f5 Det stemmer faktisk veldig godt med utallige beretninger om nær-døden-opplevelser som jeg har hørt. Bortsett fra at man ikke blir direkte straffet, men man må føle på de handlingene man har gjort mot andre. Anonymkode: 6ba67...12c 3
EnNySol Skrevet 8. desember 2020 #30 Skrevet 8. desember 2020 (endret) Death is not an event in life: we do not live to experience death. If we take eternity to mean not infinite temporal duration but timelessness, then eternal life belongs to those who live in the present. Our life has no end in the way in which our visual field has no limits. -Wittgenstein Endret 8. desember 2020 av EnNySol
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #31 Skrevet 8. desember 2020 Selvfølgelig er det ikke noe etter døden. Anonymkode: 47e01...969
Sinsiew Skrevet 8. desember 2020 #32 Skrevet 8. desember 2020 Hvis livet kunne blitt akkurat som nå, med samme mann, samme barn, samme familie og samme omgangskrets, så ja kanskje. Hvis ikke, så ser jeg ikke helt vitsen. Jeg vil ikke ha noe annet liv.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #33 Skrevet 8. desember 2020 MortenMinstelønn skrev (10 timer siden): Livet er bare en drøm mens vi sover. Når vi dør, våkner vi opp til en ny dag i det reelle livet vårt. Så dere eksisterer kun i mitt hodet? Anonymkode: b73bc...2c5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #34 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Der tiden står stille, ingen bekymringer finnes, vi lever ikke der slik som her i nåtiden. Ja jeg lever etter døden, men på en annen måte. Det er vakkert, enormt. Det er noe helt annet. Smerte finnes ikke, døden vi kjenner her finnes heller ikke Anonymkode: df6f3...c25 Tanken på «enormt» og «evig» skremmer meg. Jeg liker jorden. Jeg liker å sove, spise, le, gråte, la tankene vandre. Gå en tur i skogen, kjenne regne på kroppen...Jeg skulle ønske jeg kunne være her for alltid. «Evigheten» høres skummel ut, men så har jeg angst for åpne plasser, kanskje det er derfor. Anonymkode: b73bc...2c5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #35 Skrevet 8. desember 2020 Selfølgelig, hvis det er ingen sorg, ingen lidelse, men heller nytelse, god mat og god sex med vakre kvinner. Ja takk Anonymkode: 58965...b09
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #36 Skrevet 9. desember 2020 Håper på å bli et spøkelse når jeg dør. Et spøkelse som både kan være helt usynlig og som kan kommunisere med den fysiske verden. I tillegg ønsker jeg å kunne reise frem og tilbake i tid. Anonymkode: 38cdb...d22
MortenMinstelønn Skrevet 9. desember 2020 #37 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så dere eksisterer kun i mitt hodet? Anonymkode: b73bc...2c5 Jeg eksisterer bare i ditt hode. Jeg er nemlig for god til å være sann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå