AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Syntes du synd på de som leier kjellerleilighet? Det høres kaldt og rått ut. Anonymkode: f9d39...7f2
solmåneogstjerner Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Det er forskjell på leiligheter da. Noen virker veldig utrivelige, men det finnes også mange fine. Viktig at det ikke er fuktighet og at man har dagslys og litt utsikt. Og ikke så mye støy fra de over. Ellers er det ikke noe galt med at leiligheten ligger nederst i huset. 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Nei, jeg synes ikke syndt på dem. Jeg synes syndt på de som ikke har et hjem, på rusmisbrukere, barn som lider overlast eller flyktninger som har måtte rømme pga krig. Anonymkode: 8908d...9ea 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Begge vi leier ut er solrik og lune. Velg trivelige. Anonymkode: f5253...78b 1
Sinte-my Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Leide kjellerleilighet tidligere, og elska den! Lun, masse lys, og skikkelig varm. Var aldri kaldt hos meg, selv om leiligheta var ei kjellerleilighet. Leiligheta var helt perfekt for meg alene. Gikk lite strøm, siden leiligheta var lita, men likevel aldri kaldt der. Aldri opplevde jeg den som rå heller. Bor nå i et relativt stort hus, med dyrere strøm, og huset er generelt kaldere. Selv om huset nettopp er etterisolert. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Har bodd i kjellerleilighet, var lys og fin, nyoppusset. Bor i enebolig nå som er et vrak i forhold. Anonymkode: 28130...007 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Jeg elsker kjellerleiligheten min, billig, varm lun, nært alt, koser meg. Har samla strøm og boutgifter på under 5000 kr, gruer meg nesten til å flytte sammen med typen i hus 😅 Anonymkode: 38d9b...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Har bodd i to stk, den ene var litt problematisk med fukt, men har alltid hatt halve etasjen med store vinduer. Ikke klassisk hvor man kun har et par små vinduer øverst på veggen Jeg har trivdes. Det var når jeg studerte. Anonymkode: a02fe...ba2 1
solmåneogstjerner Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har bodd i to stk, den ene var litt problematisk med fukt, men har alltid hatt halve etasjen med store vinduer. Ikke klassisk hvor man kun har et par små vinduer øverst på veggen Jeg har trivdes. Det var når jeg studerte. Anonymkode: a02fe...ba2 En leilighet som kun har 'kjellervinduer' vil ikke bli godkjent for boligformål heller. Så alle lovlige kjellerleiligheter har dagslys og rømningsveier, altså ordentlige vinduer 😊 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Ja, på de som har edderkoppfobi. Anonymkode: 94cf3...c21 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden): En leilighet som kun har 'kjellervinduer' vil ikke bli godkjent for boligformål heller. Så alle lovlige kjellerleiligheter har dagslys og rømningsveier, altså ordentlige vinduer 😊 Det er godt å høre Har nok vært på besøk i en del fullstendig ulovlige da, for jeg kjenner mange som bodde uten slike rømningsveier. Men turte ikke det selv, og det er jeg glad for. Hadde mye igjen for godt dagslys, og stort sett en hageflekk eller veranda for meg selv Anonymkode: a02fe...ba2 1
youcancallmejune Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 Nei, folk bor etter ønske og evne, og kjellerleiligheter i dag har stort sett høy standard. 1
solmåneogstjerner Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, på de som har edderkoppfobi. Anonymkode: 94cf3...c21 Det trenger ikke å være edderkopper i en kjellerleilighet. Det kommer an på fuktighet og lys. Pluss omgivelsene ute.
Gjest Føsleguri Skrevet 8. desember 2020 #15 Skrevet 8. desember 2020 Overhodet ikke. Jeg har bodd i kjellerleilighet og trivdes veldig godt.
solmåneogstjerner Skrevet 8. desember 2020 #16 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er godt å høre Har nok vært på besøk i en del fullstendig ulovlige da, for jeg kjenner mange som bodde uten slike rømningsveier. Men turte ikke det selv, og det er jeg glad for. Hadde mye igjen for godt dagslys, og stort sett en hageflekk eller veranda for meg selv Anonymkode: a02fe...ba2 Dessverre er det mange som leier ut ulovlige leiligheter. Men tror de fleste tar mer ansvar enn det 😊
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 Jeg synes mer synd på deg som går rundt og bruker tiden din på å lure på hva andre syns! Anonymkode: 5d1e4...bdd 2
Gjest TheCatLady Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 Nei, ikke synd på. Mange kjellerleiligheter er ganske fine, men har bodd i en som var kjip. Den hadde skikkelige vinduer, men verandaen til hun over skygget for dagslyset og det var kun vinduer i ene delen av leiligheten. Det var også veldig lytt så hørte alt hun over gjorde og hun hadde også en hund som ulte store deler av dagen. Hele leiligheten var også full av skjeggkre. Hele trappen ned til leiligheten var også råtten. Det var jo allikevel ikke synd på meg, men å bo sånn er ikke spesielt hyggelig og går utover trivselen. Flyttet etter mindre enn ett år. Det største problemet med mange kjellerleiligheter er at de mangler dagslys, men kunne bodd i en kjellerleilighet igjen om den var i god stand og det ikke var lytt der.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 Har bodd i en og det var helt greit. Store vinduer, tenkte sjeldent over at jeg bodde i en kjeller, vinduene hjalp mye på det. Var litt lytt, men sånn er det ofte. Har hatt venner som har bodd i kjellerleiligheter som ikke er godkjente. De visste ikke bedre og mange av dem flyttet etter noen måneder🤷♀️ Anonymkode: 2699f...c3a
SamusAran Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (14 minutter siden): Dessverre er det mange som leier ut ulovlige leiligheter. Men tror de fleste tar mer ansvar enn det 😊 Har bodd i en "ulovlig" kjellerleilighet. Fikk leid den billig, og vinduene var store nok til at jeg personlig kom meg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå