Gå til innhold

Hvorfor er Amerikansk politikk som black face viktig i Europa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det bare var teatermaske. Høres mer ut som dominant forsøk på sosial manipulasjon, men eh

Anonymkode: c4097...1b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vi si at veldig mange ikke skjønner forskjellen på Amerika og Norge. Det norske samfunnet er veldig annerledes. Vi hadde nesten ingen mørkehudede tidligere og har derfor ikke den samme rasistiske historien. Det er underlig å se at noe som ingen reagerte på for 15 år siden, er skandaløst nå. Tror noe av problemet er at folk er mer opptatt av USA enn det sitt eget lokale miljø. Det er liksom mer kult og spennende.

Profilbildet mitt avslører min egen fascinasjon for Amerika og Amerikansk historie. Men jeg bor i Norge og er norsk. Vi lever et annet liv, med andre utfordringer. Det blir latterlig å snakke om white supremacy i Norge f eks. Vi har ikke den historien. 

• Liker 5
Skrevet
Kågebruker skrev (27 minutter siden):

Jeg vi si at veldig mange ikke skjønner forskjellen på Amerika og Norge. Det norske samfunnet er veldig annerledes. Vi hadde nesten ingen mørkehudede tidligere og har derfor ikke den samme rasistiske historien. Det er underlig å se at noe som ingen reagerte på for 15 år siden, er skandaløst nå. Tror noe av problemet er at folk er mer opptatt av USA enn det sitt eget lokale miljø. Det er liksom mer kult og spennende.

Profilbildet mitt avslører min egen fascinasjon for Amerika og Amerikansk historie. Men jeg bor i Norge og er norsk. Vi lever et annet liv, med andre utfordringer. Det blir latterlig å snakke om white supremacy i Norge f eks. Vi har ikke den historien. 

Tror demokrater og hvite liberale gjør det mest fordi de vet rasisme selger penger bare. De prøver meste fall å globalisere det hatet for å gjøre media i verden profitabelt der. Men liberale i USA tror jeg har et sært syn på White Supremacy, altså hvis du er utlending, jobber i Norge, integrerer i samfunnet... I deres hodet er det "White Supremacy" fordi du blir pålagt en kultur. Istedet for det som fornuftige folk tenker når de hører det, som betyr at en rase er bedre enn andre raser.

Amerikanske liberale eller amerikanere generelt er rasister og de liker den kulturen fordi de tjener faktisk penger på det i media og politikken

Anonymkode: c4097...1b0

Skrevet
On 12/8/2020 at 12:26 PM, Kågebruker said:

Enig. Handler nok også at vi nordmenn konsumerer enormt med amerikansk kultur.  Svært mange nordmenn ser mer på amerikanske filmer og serier enn norske filmer og serier. Mange nordmenn henter nyhetene fra amerikanske nettsider.  Folk hører på amerikanske podcasts og leser amerikanske bøker. 

Klart vi blir påvirket når vi konsumerer ekstreme mengder amerikansk kultur. Kulturen vår er jo ikke medfødt, den kommer gjennom hvordan vi lever livene våre. 

Anonymkode: 8b974...051

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...