Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle,

Jeg hadde abort grunnet MA for 3 uker siden på torsdag. Har sluttet å blø de siste dagene. Til dere som har kartlagt el etter SA/MA, har dere fått el mens HCG fremdeles var i kroppen? Jeg har fremdeles svakt positive tester. Hva tror dere? Kommer el først når testen er helt blenda?

20201208_105039.jpg

20201208_105055.jpg

Anonymkode: cda38...103

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en MA i august. Jeg fikk blenda test på CD15 i den nye syklusen da, og EL kom på CD29.

Men det går an å få EL selv om det henger igjen litt hcg fra aborten som gjenspeiler seg i en test. Frustrerende, fordi man ikke kan EL-teste da. Men EL kan man få!

Skrevet

Tusen takk for svar @Amatariel. Du er så god!

Anonymkode: cda38...103

Skrevet (endret)

Jeg tror man kan få eggløsning før hcg er på 0. Men jeg har ingen gode kilder dessverre.

Jeg lurte på det samme, da jeg nettopp har hatt SA. For jeg fikk mye eggløsningsslim selvom hcg gikk fra 125-25,(Legen trodde at jeg allerede hadde hatt SA, fordi jeg blødde mye en uke), men jeg tror kanskje at eggløsningsslimet bare var kroppen som følte seg gravid fordi jeg var fortsatt litt kvalm og eggløsningsslimet varte helt til neste blødning.

Nå er jeg to uker etter mensen/SA, og håper jeg får eggløsning nå😅 for nå har jeg hatt negativ el-testog gt i noen dager☺️

Endret av Møysa
Skrevet

Jeg sjekket ikke hcg selv. Men ble gravid ca 14 dager etter sa, så det kan gå fort. 

Anonymkode: 0b5ae...f7c

Skrevet
18 hours ago, Møysa said:

Jeg tror man kan få eggløsning før hcg er på 0. Men jeg har ingen gode kilder dessverre.

Jeg lurte på det samme, da jeg nettopp har hatt SA. For jeg fikk mye eggløsningsslim selvom hcg gikk fra 125-25,(Legen trodde at jeg allerede hadde hatt SA, fordi jeg blødde mye en uke), men jeg tror kanskje at eggløsningsslimet bare var kroppen som følte seg gravid fordi jeg var fortsatt litt kvalm og eggløsningsslimet varte helt til neste blødning.

Nå er jeg to uker etter mensen/SA, og håper jeg får eggløsning nå😅 for nå har jeg hatt negativ el-testog gt i noen dager☺️

Håper virkelig du får regelmessig syklus igjen snart! Så kjedelig å måtte vente og se når man bare ønsker å bli gravid igjen. Hold oss oppdatert! 

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sjekket ikke hcg selv. Men ble gravid ca 14 dager etter sa, så det kan gå fort. 

Anonymkode: 0b5ae...f7c

Så herlig! Gratulerer så mye. Kan jeg spørre hvilken uke du hadde SA i?

Skrevet

Jeg begynte å teste med el tester forleden, da var det en uke siden utskraping (sa skjedde for to mnd siden, men jeg sluttet aldri å blø). Spent på når jeg får positiv el test - eller kan det hende jeg allerede har hatt det mens jeg enda blødde pga SA?

Skrevet
12 hours ago, ThessyB said:

Jeg begynte å teste med el tester forleden, da var det en uke siden utskraping (sa skjedde for to mnd siden, men jeg sluttet aldri å blø). Spent på når jeg får positiv el test - eller kan det hende jeg allerede har hatt det mens jeg enda blødde pga SA?

Har du sjekket HCG nivået ditt? Dersom det er placenta-rester igjen kan det være at HCG-nivåene ikke reduseres, og da får man vel ikke eggløsning og syklus igjen. Håper du får det snart! 

Skrevet
1 minutt siden, ThessyB said:

Ja hcg var på null før utskrapingen

Ok. Håper du får tilbake syklusen igjen snart. Det er så kjedelig å måtte vente og se. 

Skrevet

Jeg testa aldri for EL, men ca 2 uker etter  MA ( uke 11) hadde jeg svært tydelig EL, to uker etter det igjen hadde jeg mensen. Så her stabiliserte syklusen seg med en gang etter SA

Anonymkode: ea385...f69

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg testa aldri for EL, men ca 2 uker etter  MA ( uke 11) hadde jeg svært tydelig EL, to uker etter det igjen hadde jeg mensen. Så her stabiliserte syklusen seg med en gang etter SA

Anonymkode: ea385...f69

Takk for svar! Tipper det samme skjedde her. Fikk el-slim og smerter i siden 2 uker og 1 dag etter aborten. Fikk ikke lagt inn aksjer grunnet blødninger. Jeg er sikker på at jeg får mensen om en uke nå. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå har jeg fått eggløsning, i følge opk og cm. Jeg fikk min siste positive eggløsningstest for 7 dager siden, så negativt i 4 dager før en positiv i dag😃 Vi har jobbet hardt så det blir spennende å se om vi får resultater👶🏼 Veldig deilig å leve i håp igjen.

Håper syklusen din stabiliserer seg og at dere kan begynne å håpe litt igjen❤️

Endret av Møysa
Skrevet

Spennende! Masse lykke til! Er det 2-2,5 uke siden SA?

Det blir ikke så mye prøving på oss nå uansett, fordi mannen jobber i rotasjon og er bortreist. Vi får satse på neste måned 🙂

Skrevet

Ja, er to uker etter SA😉 Skikkelig rollecoster dette her😆

Ja, da får dere prøve neste mnd☺️

• Liker 1
Skrevet

Krysser fingrene for dere! Her venter jeg på at el skal komme 🙄

Skrevet

Hm, idag har el testen blitt svakere. Tester med de rosa fra CB, og vet man eeeegebtlig ikke skal se på testpinnen men 🤷‍♀️ Er det da riktig å anta at EL har vært før jeg begynte å teste? 🤔

Skrevet
ThessyB skrev (15 minutter siden):

Hm, idag har el testen blitt svakere. Tester med de rosa fra CB, og vet man eeeegebtlig ikke skal se på testpinnen men 🤷‍♀️ Er det da riktig å anta at EL har vært før jeg begynte å teste? 🤔

Hva mener du, fikk du smilefjes på testen eller ikke?

Skrevet
Amatariel skrev (7 minutter siden):

Hva mener du, fikk du smilefjes på testen eller ikke?

Nei, ingen smilefjes, og kontrollstreken på strinmelen er betydelig svakere enn i går

Skrevet

Styrken på strekene i den digitale skal du ikke tolke, men det visste du jo ;) Jeg har sett på dem mange ganger, og konklusjonen er at de gir ingen mening. Er ofte svake når testen smiler eller sterke uten at den smiler. Så forhold deg til smilsvaret. Er også vesentlig å vite at man bør ta EL-test på ettermiddagen. Så jeg vil anbefale deg å ta èn test hver dag mellom kl.15-18. Husk å ikke gå på do på minst 3 timer før og ikke drikk så mye før testing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...