Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kikket litt på tråden hvor antall sexpartnere og alder blir ramset opp. Jeg skjønner at alle ikke er sanne, men undrer meg allikevel over de som har veldig mange sexpartnere og de som syns det er kult at de ikke helt husker tallet. Altså, et ligg betyr ikke noe særlig, i hvert fall ikke personen. Folk må være som de er altså, men det er rart vi skal være så utrolig forskjellig.

Er det slik at dere som har mange / uvisst antall er ekstroverte mennesker som stadig er på farta og fest? Mens dere som har få og er fornøyd med det, er introverte? Eller er det noe annet ved dere som dere tenker har en sammenheng?

Lurer også på om dere som har hatt mange klarer å nyte mange år med samme partner etterpå, eller om dere da savner friheten til å ha sex med flere ulike partnere? Blir dere rastløse?

Er selv introvert med høy sexdrive, men syns sex er veldig intimt og noe jeg bare vil dele med en jeg er glad i. Som singel en stund i 20 åra hadde jeg ikke sex med noen. Som singel i 40 åra fikk jeg prøvd meg litt, men det gikk fort fra spennende til ubehagelig. Håper kjæresten og jeg er sammen resten av livet. Syns det er mer spennende å utvikle sexlivet sammen. ❤️

Endret av McMary
Tilleggsspørsmål
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil gjette det har mer med risikovilje og impulsivitet å gjøre. 

Anonymkode: 53566...029

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde en periode sommeren jeg fylte 20 hvor jeg lå med en ny hver helg.. Husker ikke navnene på halvparten og mange av de var ikke sex i en seng heller for å si det sånn.. Men de i ettertid, som jeg har mer datet og møtt flere ganger, de husker jeg.. 

Anonymkode: 63a38...968

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde en periode sommeren jeg fylte 20 hvor jeg lå med en ny hver helg.. Husker ikke navnene på halvparten og mange av de var ikke sex i en seng heller for å si det sånn.. Men de i ettertid, som jeg har mer datet og møtt flere ganger, de husker jeg.. 

Og jeg vet ikke om jeg er introvert eller ekstrovert. Hater å spørre folk om å finne på noe, men liker godt å bli spurt. Er det alkohol i bildet er jeg veldig frampå, ikke fullt så frampå uten. Men likevel veldig glad i å skravle. Deler nok også litt for mye når jeg først er i gang (mulig adhd) 

• Liker 1
Skrevet

Har vel mest med syn på relasjoner å gjøre. I 2020 har vel de fleste forstått at monogami og seksuell skam bare er undertrykkende konstruksjoner skapt for å kontrollere. Gi blaffen, livet er til for å leves etter egne ønsker og behov.

Anonymkode: 963c3...8a2

• Liker 3
Skrevet

For min egen del var det et skakkjørt selvbilde etter årevis i forhold med en som mishandlet meg både psykisk og fysisk. Trengte å bare leve livet litt, samt føle meg beæret. 

Jeg angrer på 2 av 20, rett og slett fordi jeg var for full til å ta vettuge valg. Resten står jeg inne for, og jeg er glad for opplevelsen og årene som singel. Jeg klarer fint å skille på sex og følelser. 

Jeg nyter sex med nåværende samboer, og drømmer meg ikke tilbake til singeltilværelsen. Men hadde jeg ikke hatt de erfaringene jeg har, hadde jeg heller ikke lært så mye om meg selv som jeg har. Jeg vet nøyaktig hva jeg vil ha, og ikke. 

Jeg er trofast mot en kjæreste eller date når jeg har bundet meg, og jeg er definitivt et forholdsmenneske, på tross av en del sexpartnere. Er relativt utadvendt, men jeg henger ikke dritings i takrennene å roper "se på meg!". Sånn har jeg aldri vært. 

Anonymkode: 45a6d...9c7

• Liker 5
Gjest andysowhat
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vel mest med syn på relasjoner å gjøre. I 2020 har vel de fleste forstått at monogami og seksuell skam bare er undertrykkende konstruksjoner skapt for å kontrollere. Gi blaffen, livet er til for å leves etter egne ønsker og behov.

Det hørtes ut som en forverengt virkelighetsbilde. 

Skrevet

Altså, du var singel en periode som 20 år? Hva med de som er singel i mange, mange år? Skal ikke de få ha sex da? 

Jeg hadde sex med over 20 stk som tenåring, men gikk også 2,5 år uten sex i det hele tatt i starten av 20-årene. Trives godt med kjæresten min nå som eneste partner, og savner på ingen måte ungdomstiden hvor jeg hadde en ny annenhver helg. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Jeg er introvert og har mange sexpartnere. Det handlet om at jeg hadde dårlig selvbilde. Jeg ville vinne tilbake kroppen etter et overgrep. Man kan si at jeg var totalt skadet i hodet. Det tok meg noen år å komme tilbake til virkeligheten igjen og innse at menn har behandlet meg som stygt.  Jeg har selvfølgelig hatt gode opplevelser, men det har vært fleste negativt.. for eksempel voldtekt..

Etter at jeg møtte kjæresten min vil jeg aldri tilbake dit igjen. Jeg har ikke noe behov for bekreftelse av fremmede menn på Tinder osv. Så lenge han syntes jeg er vakker, er jeg tilfredsstilt.  Jeg er trofast mot han. Han er den snilleste mannen jeg har møtt. Aldri vært mer lykkelig ❤️ Jeg har ingen interesse av å gå tilbake til mitt gamle liv. Jeg finner en trygghet i forholdet mitt❤️

Anonymkode: 2909f...912

Skrevet

Jeg er en utadvendt introvert. Utadvendt med mennesker jeg kjenner altså, ellers inne i eget sinn meste tiden av dagen. For min del handler det om ren kåtskap når jeg ikke har tilgang på fast sex som i et forhold. Har ingen sperrer med nakenhet og sex med fremmede så lenge jeg syns han er veldig pen og tiltrekkende, så trenger ingen tid på å bli trygg eller kjent. Derfor er det vanskelig å la være når muligheten byr seg. Var ikke vanskelig å være trofast de 8 årene jeg hadde kjæreste, elsket han dypt og ville bare ha han. Mye deilig sex hadde vi også. Så foretrekker sex i forhold med en jeg elsker, men har ingen skrupler for å ligge som singel heller. 

Anonymkode: e2ffb...483

• Liker 1
Gjest Den tredje
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om denne artikkelen er bak en betalingsmur... Men her:

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19419899.2020.1752786

kort sagt sier den at antall sexuelle partnere har noe med hvor ekstrovert en er og hvor agreeable en er. Et disagreeable menneske har ofte flere sex partnere.

Den sier også noe om at hvor emosjonell stabil en er, har også noe med antall partnere. Men det må se sammen med sexuell orientering å gjøre også. Nevrotiske heterofile og lesbiske hadde færre sex partnere enn homofile eller LGBT. Dette har kanskje noe med at kvinner ikke velger ustabile menn eller ustabile kvinner som sex partnere.

Endret av Den tredje
Skrevet

Har ligget med en god del, men vært i forhold siste 4 årene og har fått barn i år. Savner absolutt ikke den tiden, nei (Har en godt utstyrt og veldig kjekk samboer/baby daddy, så ingen savn overhode)😅 Men orker ikke bruke tid på å angre eller tenke så mye på det heller! Har mange erfaringer og er fornøyd med et familieliv nå. 
Vil ikke si at jeg har ligget med mange gjør meg til det ene eller det andre, det var dumheter i fylla! 

Anonymkode: ead13...c47

Gjest Den tredje
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmmm... Det er vel dokumentert at polygami er en dårlig overlevelses strategi i små samfunn og små miljøer. Det er dokumentert feks i flere polygamiske apesamfunn feks at lederen har lagd barn på alle kvinnene, for å så få innavl og dårlig avkomst i neste generasjon. Som også har ledet i de værste tilfellene at stammen har dødd ut.

så at monogami og seksuell skam er bare «undertrykkende konstruksjoner skapt for å kontrollere.» er ikke riktig. Det er også en god overlevelses strategi i små samfunn. :) 

Endret av Den tredje
Skrevet

Er veldig introvert. Jente 

I 20 årene hadde jeg mye sex, og husker kanskje halvparten.. Mye fyllesex, men det var som en slags hobby.. Noe jeg likte og som jeg var flink til..  Var litt redd for hvordan jeg skulle klare et forhold, men det gikk helt fint. Vi har vært sammen i 15 år og jeg har ikke så mye som flørtet med en annen engang! Ikke hatt lyst heller! 

Sluttet også å drikke og gå ut på byen 

Så det går Ann å forandre seg 

Anonymkode: d4c9f...7dc

Skrevet (endret)

Jeg er introvert, sjenert, litt forsiktig og ganske "ordentlig" - med en del partnere. Glad i sex, mer opptatt av det enn den gjennomsnittlige kvinnen kanskje... Og det er ikke aktuelt å gå lange perioder uten om jeg ikke "må". 

Å være glad i partneren er et pluss, ikke et must. Holder å være tiltrukket. Har ikke noe problemer med monogamt forhold, men ville heller ikke vært i et forhold hvor sexlivet var dårlig (eller middels over lenger tid). Hadde vært veldig kjedelig å kjenne mye på savn etter noe annerledes. 

Synes heller ikke det skulle være nødvendig å unnskylde ligg med at man var ung, full eller hva enn, synd at kvinner føler et så mye større behov for bortforklaring enn menn. 

Endret av Gaea
Skrevet (endret)

Hva er få og hva er mange? 

Jeg er ekstrovert og har etter min mening hatt få. Få nok til å huske alle veldig godt. Langt utover navn. 

En som har hatt 1-2 partnere i løpet av livet kan likevel vurdere det som mange. 

Årsaken til at jeg har begrenset meg er at jeg har behov for å føle meg trygg på den jeg skal ha sex med. Jeg opplevde tidlig noen overgrep, og ble redd for å oppleve mer av slikt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Gjest Den tredje
Skrevet (endret)
Trolltunge skrev (11 minutter siden):

Hva er få og hva er mange? 

Jeg er ekstrovert og har etter min mening hatt få. Få nok av å huske alle veldig godt. Langt utover navn. 

En som har hatt 1-2 partnere i løpet av livet kan likevel vurdere det som mange. 

Årsaken til at jeg har begrenset meg er at jeg har behov for å føle meg trygg på den jeg skal ha sex med. Jeg opplevde tidlig noen overgrep, og ble redd for å oppleve mer av slikt. 

Beste er nok å ta medianen eller gjennomsnittet?

medianen for kvinner er 6 og for menn 7. så alt over det er mange og alt under det er få. :) 

En kan si gjennomsnitt også... den er vel rundt 10-12 om jeg ikke husker helt feil. Men syns det blir litt feil å tanke at det er folk der ute som har hatt opptil 100-300sex partnere... så om en bare har spurt 2-4000 mennesker så ville disse slått ut mye på gjennomsnitt resultatene.

Endret av Den tredje
Skrevet

Ja, lite intigritet, verdier og mulig skadet selvbilde, en del p og har veldig mange.

Anonymkode: 05be0...5aa

Skrevet (endret)
Den tredje skrev (8 minutter siden):

Beste er nok å ta medianen eller gjennomsnittet?

medianen for kvinner er 6 og for menn 7. så alt over det er mange og alt under det er få. :) 

Da har jeg hatt mange jeg også. 😄👍

Det er det ingen i min omgangskrets som vil si seg enig i, så vurdering av få eller mange har kanskje noe med hvilket miljø man er i også. 

Så du hadde redigert inn gjennomsnitt også nå. Det forandret litt, så jeg går for medianen, og får se om jeg får gehør på om jeg nå kommer ut av kategorien "Veldig få!" blant venner. 🤣

Endret av Trolltunge
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...