Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer litt an på hva du kjøper... Du får jo ikke dekt alle feil og mangler. Ingenting som er nevnt i egenerklæring eller takstrapport, eller som du burde observert på visning. Det må også være en stor mangel (de praktiserer vel fortsatt 5% av kjøpesum som grenseverdi). 

Mange har advokat-dekning via innboforsikring opptil 100'000 som kan benyttes. 

Veldig variabelt. Som selger kan det ofte være betryggende, siden alle henvendelser fra kjøper kan sendes rett dit. Dersom selger har slik forsikring kan det være betryggende at også du har det. 

Jeg tenker at har du ikke råd til det som en del av boligkjøp, så bør du kanskje ikke kjøpe bolig. Har alltid hatt det, det er en ekstra sikkerhet. Når man kjøper for millioner, så bør det ikke stå på de 10-12.000 kr for den forsikringen 😊

Anonymkode: 5985b...e9b

• Liker 2
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at har du ikke råd til det som en del av boligkjøp, så bør du kanskje ikke kjøpe bolig. Har alltid hatt det, det er en ekstra sikkerhet. Når man kjøper for millioner, så bør det ikke stå på de 10-12.000 kr for den forsikringen 😊

Anonymkode: 5985b...e9b

Forbrukerrådet ut mot boligkjøperforsikring (dinside.no)

Kommer litt an på hva du kjøper av forsikring og hva du forventer av det produktet du har kjøpt. Boligkjøperforsikring er ikke en blankofullmakt for å sikre at huset er slik du forventer. Det er begrensninger, lave summer, store avkortninger og store usikkerheter rundt forsikringene. 

Bare tull å ha etter min mening. Er vel max 20 timers advokathjelp + grense på hvor mye de kan ta i timen. Og som regel står det i taksten "må sjekkes av fagkyndige" etc. Lite å hente.

Anonymkode: 2d243...5a1

• Liker 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...