Gå til innhold

Kontakte jordmor midt i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har valgt å gå til legen min for svangerskapskontroller. Vi har god kjemi og dette er andre gang jeg er gravid. Forrige gang gikk jeg til jordmor. 

Men det jeg lurer på er, jeg trenger noen å prate med rundt graviditeten. For jeg har litt spørsmål og følelser osv .. Legen har jo ikke tid til å sitte snakke om dette. Det er snakk om at jeg har angst (diagnostisert), og sliter veldig med å la folk ta på meg eller at jeg skal slappe av med vilt fremmede. Jordmoren i forrige svangerskap tok dette på alvor og kontaktet sykehuset. Men siden vi har flyttet, har jeg ikke tort å kontakte dem her, siden jeg ikke aner hvordan de er. 

Er det mulig å kontakte jordmor for en samtale eller noe sånt når jeg "ikke er registrert fra begynnelsen av"? Jeg er i uke 28 nå. 

Anonymkode: b7695...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt! Det er bare å ringe, så får du time. Du trenger ikke å følge noe program for kontroller😊

• Liker 4
Skrevet

Ingen problem, jeg gikk kun til lege frem til uke 28 😊

Anonymkode: 5a217...4a0

Skrevet

Okay😊, så det er egentlig bare å ringe dem og spørre om det er mulig å sette opp en time? Kan jeg si feks at jeg går til legen hos kontroll, men jeg har litt spørsmål og rundt graviditet og fødsel? Er det feil? For da slipper hun jo å kontrollere ting legen allerede har kontrollert liksom.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Okay😊, så det er egentlig bare å ringe dem og spørre om det er mulig å sette opp en time? Kan jeg si feks at jeg går til legen hos kontroll, men jeg har litt spørsmål og rundt graviditet og fødsel? Er det feil? For da slipper hun jo å kontrollere ting legen allerede har kontrollert liksom.. 

Bare bestill time. Om du ikke føler det er nødvendig med de forskjellige fysiske kontrollene så forklarer du det bare når du kommer. (Men jeg ville ihvertfall benyttet enhver mulighet til å høre fosterlyden f eks 😊, men det er opp til deg)

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (3 minutter siden):

Bare bestill time. Om du ikke føler det er nødvendig med de forskjellige fysiske kontrollene så forklarer du det bare når du kommer. (Men jeg ville ihvertfall benyttet enhver mulighet til å høre fosterlyden f eks 😊, men det er opp til deg)

Å høre fosterlyden, og vite fra flere kanter et baby har det bra, vil jeg gjerne 😊 

Men takk for svar, da blir det å bestille en time ☺️

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk bare til lege frem til uke 32, og tok resten hos jordmor siden jeg da begynte å lure på litt ting ift fødsel, amming osv. Der sa legen ærlig at det var ikke hans sterkeste side, så han anbefalte en jordmortime. Gikk helt fint det :) 

Anonymkode: e348d...5d6

Skrevet

Hm.. Reagerer på at legen ikke har tid til dette 🤔 jeg slet med depresjon en periode og hadde samtaler med fastlege.. Hun hadde eller tok seg iallefall tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...