Gå til innhold

Åssen ser programmet deres ut på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med småbarn så står vi nok opp kl 7-8. Lager en god frokost og nyter den med mann og barn.

Etter frokost blir det tvtitting og gjennomgang av julestrømpene. 

I 12-13 tiden går vi til mine foreldre for julegrøt, her kommer også julenissen på besøk for å levere hver sin gave til alle inkl voksne, vi har kjøpt hver sin gave (Secret Santa opplegg). 

Så blir det nok leking/slappe av fram til middag kl 17. 

Etter middag og dessert blir det gaveåpning med kaffi/brus, kaker etc.

Etter gavene er det max avslapping, opprydning og gjennomgang av leker til barna (om noe skal settes sammen, bygges osv). 

Anonymkode: 450c5...515

Skrevet

Jobb 7.30-15.00

Middag ca 17.30

Mas om når vi skal åpne gavene frem til vi gir etter ca 19.00

Småkaker og kaffe

Leggetid 

Skrevet
Alvario skrev (På 8.12.2020 den 9.16):

Hele gjengen får hvert år nye julenattasser av mormor og morfar og vil ha de på natt til julaften (eller ta de på når de står opp).

Hva gjør dere med fjorårets julepyjamaser når dere får nye? Kaster dem etter én juls bruk? :P 

Anonymkode: 0ddb9...430

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva gjør dere med fjorårets julepyjamaser når dere får nye? Kaster dem etter én juls bruk? :P 

Syntes du de skulle brukt de fra i fjor? Mest sannsynlig vokser unger ut av pysjer, men de kan jo selges på finn eller arves til venner

Skrevet

Vi går alltid på ski klokka 11 :) men i år er det så sykt lite snø, selv i nord!

Julestrømpe, tv

Forberede middag

Ski

Dusje og kle på finere klær 

Middag kl 16 ca

Kaffe

Gaver

Ringe rundt til foreldre, søsken, takke for gaver, og høre hva de fikk og hvordan dagen var :)

en øl på kvelden

Anonymkode: 0dee9...e22

Skrevet

To voksne (50+) her. 

Står opp rundt kl. 08.00. Julefrokost med masse godt pålegg. Etter frokost åpner vi julestrømpene. Deretter sløver vi foran TV'en med juleprogrammer. Rundt kl. 13.00 lager vi risengrynsgrøt. Og begynner å forberede julemiddagen. 

Grøten spiser vi mens vi ser på juleprogrammer (blant annet Disney). 

Så er det tid for hvile (hehe, vi er jo gamle...). Så mens kålrabien småkoker og pinnekjøttet er satt på damping, tar vi gjerne en time "på puten". 

Middag rundt kl. 19.30. 

Dessert og konjakk og gaveåpning rundt kl. 21.00. 

Anonymkode: be99f...01c

Skrevet

Blir nok en litt anderledes juleaften i år, siden vi har en baby på ca 11 uker rundt den tiden. Så regner med noen avbrytelser underveis, men stort sett som alltid blir det..

Først frokost, setter også på langvarig stek av ribbe.

Setter på tv. Lar NRK stå på fra rundt 3 julenøtter til askepott sendes, til Donald og vennene hans er ferdig rundt 3 tiden. Ser ikke på tv hele tiden, men TVen står på.

Etter dette/i mens tv forberede resten av julemiddagen. Skrelle poteter, lage medisterkaker osv. 

Tar en dusj som regel, og etter dette tar på kjole og sminke osv.

Dekker på bordet, og setter på resten av middagen.

Middag 17/1730, bruker ca 1 t med dessert. Etter dette rydding og oppvask. 

Åpning av gaver. Setter fram noe snacks osv.

Etter gaver, kaker og kaffe.

...

Vi er som regel på graver og legger på lys og kranser dagen før. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er toppen av overforbruk, kjøpe pysjamaser som bruker én gang.

Anonymkode: c5d8a...0ce

• Liker 1
Skrevet

Slappe av, kose oss sammen bare vi tre. Og personlig priser jeg meg lykkelig for at svigers er koronafast på et helt annet sted, så vi slipper å bli plaget med å ha de trakkende rundt her i julen. 

Anonymkode: 960e5...b74

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Litt går i arv (de vokser fort fra år til år disse ungene vet du😂) Ellers brukes julepysjamasene også ellers i året ja, og selv om de får nye til jul så går det fint å også bruke dem etter desember👌 

Skrevet

Våkner kl 7, barnet (6 år) åpner kalenderluke, hun får en julestrømpe med nøtter, klementin, én gave og kveldens antrekk (rød julekjole i fløyel, hvit strømpebukse og hvit bluse, sorte lakksko - hun har ønsket seg det). 
Så leser vi ferdig Snøsøsteren til frokost, og deretter er det julemorgen med litt tegnefilm, Askepott, dusjing på strategiske tidspunkt osv. 

Så hjelper alle til med å dekke på og pynte bordet dersom vi skal være hjemme, og er det fint vær så er vi en formiddagstur i skogen og tar med oss litt granbar hjem. Barnet åpner gaver fra vennene sine litt sporadisk gjennom dagen, slik at ikke alt kommer på én gang rett før leggetid.

I år skal vi ikke ha selskap her hjemme, så maten vi skal ha med er klargjort dagen før og står klar på kjøl. 
Vi pynter oss og reiser etter Askepott en gang. 

Julegrøt får vi ute i hagen, og så blir det middag og sølvguttene og pakker og dessert. Barnet legger seg og sovner innen kl 20. Vi voksne fortsetter en stund til, og i år er det usikkert om vi skal ligge over. Det er jo enkelte fordeler ved å våkne opp hjemme hos seg selv også. 😊

Anonymkode: f0822...7d2

Skrevet

Vi står opp når minstemann på fem år våkner, forhåpentlig rundt kl. 7. Så spiser vi en vanlig frokost, og ungene får faktisk ikke spise godteri før de har spist litt skikkelig mat. Jeg og eldste tar gjerne en PokemonGo tur rundt kl. 8-9, før jeg drar på trening. I år får det bli en løpetur, siden treningssenteret antagelig holder stengt. Når jeg kommer fra trening spiser vi en god julelunsj, med masse godt pålegg, grytebrød etc. Etter lunsj går jeg og femåringen ut og brenner litt energi. Det er far i huset som står for maten, så han står stort sett på kjøkkenet hele dagen. Kl. 14 ser vi på Donald, før julebesøket ankommer rundt kl. 15. 

Middagen er kl. 16 og etter middag åpner vi gaver, og har en hyggelig kveld. 

Anonymkode: bbed3...a15

Skrevet

Ganske annerledes nå med en på snart 3, enn da vi var barnløse, gitt 😛

En av oss står opp når poden står opp, sånn rundt kl 6. Leker.

Familiefrokost med rundstykker rundt 07:30. 

Leke litt inne. 

Ut på lekeplass/i parken/skogen. 

Vanlig brødskivelunsj rundt kl 11:30

Trilletur med blund (vår sover fremdeles på dagen..), ca 12-13:30

Reiser til foreldrene mine og spiser risgrøt med mandel i, ca kl 14

Poden får åpne pakker, og gi pakker til besteforeldrene

Julemiddag rundt kl 17:30. 

Leggetid på poden (vi overnatter hos foreldrene mine for å slippe å avslutte kvelden tidlig..), ca kl 19. 

Gaveåpning for oss voksne. 

Kaker og kaffe

Leggetid for voksne. 

Anonymkode: fa739...474

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...