Gå til innhold

Slanking og hopp opp på vekta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å går ned de siste kiloene. Har gått ned 13 kilo til nå, slanket meg før også, å vet om alle feller. Så jeg har full kontroll på inntak.

Jeg har ikke spist noe som skal tilsi et hopp opp på en hel kilo fra helgen til nå.

Følt meg veldig oppblåst disse dagene. Går på p piller, å pleier utsette mensen. Så mitt spm. er, kan kroppen holde på vann som i vanlig syklus selv om mensen blir utsatt? Har utsatt den et par mnd. nå. At selv om jeg ikke har hatt mensen, så kan kroppen samle vann?

En kilo er jo ikke krise, å den forsvinner nok sikkert fort igjen, men det var no dritt, når jeg har vært så flink i det siste 😝 Spist veldig lite karbo. også, å ingenting godteri/sukker/kaker.

Anonymkode: c7135...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kroppen kan absolutt holde på vann. Det er mange faktorer som påvirker det. Jeg kan også gå opp og ned noen kilo her og der tilsynelatende tilfeldig😄 anbefaler å laste ned en app tilsvarende happy scale som «jevner ut» vekten din over tid👍🏼

Anonymkode: b94ad...dd7

Skrevet

Vekt varierer mye fra dag til dag av utrolig mange ting. Se heller på trender over tid.

Anonymkode: eae23...0ae

• Liker 2
Skrevet

Ja, kroppen kan plutselig holde på mye vann. Jeg opplever stadig vekk at jeg går opp en kilo fra en dag til den neste uten at jeg forstår hvorfor.

Anonymkode: b956e...fd7

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ingen mennesker som ligger dønn stabilt hele tiden. Dette gjelder også slanke mennesker :) Ikke bekymre deg. 

Anonymkode: 44a57...0af

Skrevet

1 kg er ingenting. Det kan være vann i kroppen (pga hormoner, saltmat, trening, varme, osv), at du ikke har fått tømt tarmen skikkelig, osv osv . Det er virkelig ingenting å bry seg om, det er helt dønn normalt at vekten svinger med et kg (og til og med to) i løpet av uken. 

Jeg får veldig mye vann i kroppen av styrketrening, og veier alltid mer dagen etter en strkeøkt. Jeg får også så mye vann i kroppen av lørdagstacoen at jeg ikke gidder veie meg før tidligst tirsdagen, for jeg vet at jeg går opp 1-2 kg ila helgen. 

Anonymkode: 641bf...c98

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 6.52):

Jeg har ikke spist noe som skal tilsi et hopp opp på en hel kilo fra helgen til nå.

Veier du deg på fast tidspunkt, samme vekt og samme sted i boligen?(underlag)  Ellers vil du oppleve større variasjoner en det som faktisk er.

Morningen man er lettest. Hos meg er det ca 1,5 kg forksjell på kveld og morning.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...